انواع استخر بادی بزرگ

استخر ها از نمونه بستر های آبی هستند که از آن استفاده های زیادی از جمله مصارف صنعتی ، کشاورزی و تفریح می شود . با توجه به اینکه استفاده از استخر ها برای شنا کردن و آب تنی بسیار شاداب و جذاب است می توان گفت تمامی سنین از بازی های آبی ، شنا کردن و آب تنی لذت می برند از این رو می توان در سراسر شهر ها و همچنین در داخل خانه ها ، ویلا ها و حتی آپارتمان ها انواع استخر های شخصی و عمومی را مشاهده کرد که نشان از علاقه افراد به استفاده از استخر ها می باشد . اما با این حال بیشتر افراد به دلیل کمبود جا و یا نداشتن محل مناسب برای احداث استخر های بتنی شخصی از ساخت استخر های خانگی صرف نظر می کنند ، از این رو برخی از شرکت های تولید کننده محصولات بادی سعی بر این داشتند تا با ساخت انواع استخر بادی بزرگ ، بستر های مناسب و ایده آلی را برای تمامی سنین و کودکان فراهم کند تا کمبود جا نتواند مانع بهره مندی علاقه مندان به استخر شوند .

استخر های بادی جدید طراحی شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند و می توانند بستر های مناسب و ایمنی برای تفریحات آبی شما عزیزان باشند ، چرا که طراحان و تولیدی های بزرگ با در نظر گرفتن طراحی های مدرن و همچنین به کار گیری اجناس با کیفیت و مقاوم ، استخر های بادی با کیفیتی را در ابعاد بزرگ تولید کردند که حتی بزرگسالان نیز می توانند از آن ها استفاده کنند ، از این رو مشتریان می توانند انواع استخر های بادی بزرگ و مقاوم را در بازار ها و فروشگاه های فعال در این زمینه مشاهده و خریداری کنند . اما استخر های بادی بزرگ نیز از نظر نوع طراحی و آرگونومی ساختی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه انواع استخر بادی بزرگ را معرفی و ساختار و ویژگی هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم .

استخر بادی بزرگ خانوادگی

شاید با شنیدن نام استخر بادی به یاد استخر های بادی کودکان با طراحی های شاد و کودکانه باشید که اغلب در ابعاد کوچک و کمتر 1 الی 2 متری بیوفتید ، اما جالب است بدانید که استخر های بادی تنها مختص کودکان نبوده و در این میان می توان انواع استخر بادی بزرگ خانوادگی را خریداری کرده و استفاده کنید . شرکت ها و تولیدی هایی در سراسر دنیا اقدام به تولید استخر های بادی بزرگ خانوادگی کرده اند که می توان به برند های اینتکس ، بست وی ، جیلونگ ، اینتایم ، سابل اشاره کرد . شرکت های نام برده چون اینتکس و بست وی از بهترین سازندگان و طراحان استخر بادی می باشند که در آمریکا ، چین و ... فعالیت دارند . این برند ها با استفاده از دانش و تجربه کاری بسیار بالای خود استخر های بادی را با ابعاد بزرگ و مناسب برای بزرگسالان طراحی کرده اند . این نوع از استخر ها عمدتا ظاهر ساده ای نسبت به استخر های بادی کودک دارند و طول و ابعاد آن ها بزرگ است ، گاها برخی از این استخر های بادی دارای طولی بیش از 3 متر می باشند .

بدین ترتیب بزرگسالان نیز می توانند به راحتی در داخل استخر دراز بکشند و ریلکس کنند . این گونه استخر ها برای استفاده جمعی و خانوادگی نیز مناسب است و اجازه می دهد تا چند نفر به راحتی بتوانند در داخل استخر مشغول بازی شوند . عمق اینگونه از استخر ها عمدتا کمتر از 70 سانتی متر است . از آن جا که بدنه این نوع از استخر ها بادی می باشد در صورت عمیق بودن ، دیواره ها نمی توانند حجم بالای آب را تحمل کنند و استخر با مشکل مواجه خواهد شد ، بنابراین شرکت های تولید کننده استخر بادی اورجینال ، تمامی استاندارد های ساخت استخر بادی را در نظر گرفته و اقدام به تولید آن ها می کنند . شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اینتکس تهران انواع استخر بادی بزرگ و مناسب برای مصارف خانوادگی را مشاهده و آن ها را در صورت نیاز با قیمت استثنایی خریداری کنید .

استخر بادی بزرگ ایزی ست

استخر بادی ایزی ست نیز نوعی از استخر های بادی سایز بزرگ هستند که دارای طراحی متفاوت نسبت به استخر بادی بزرگ خانوادگی می باشد . استخر های بادی ایزی ست به دلیل ابعاد بسیار بزرگ و همچنین لبه های باد شونده ای که دارند هم جزء استخر های بادی و هم استخر های پیش ساخته قرار می گیرند . این نوع استخر ها در برخی نمونه ها دارای فریم می باشند ، اما اغلب آن ها از فریم استفاده نمی کنند و تنها دارای بخش لبه و بدنه اصلی می باشد . این لبه های باد شونده پس از باد شدن می توانند استخر را به صورت ایستاده قرار دهند تا پس از پر شدن استخر با آب ، لبه ها مانع از تخلیه آب شوند تا بدین ترتیب استخر ایزی ست بدون نیاز به فریم و پایه بتواند فرم خود را حفظ کند . استخر های ایزی ست به دلیل نوع آرگونومی ساختی که دارند معمولا به صورت گرد طراحی می شوند که بر روی جعبه بسته بندی محصول قطر و ارتفاع استخر ایزی ست را با واحد اینچ یا سانتی متر درج می کنند .

استخر های ایزی ست در ابعاد مختلفی تولید شده اند که کوچک ترین آن ها اغلب دارای قطر 2 متر و ارتفاع 50 سانتی متر و بزرگ ترین آن ها در قطر 5 متر و ارتفاع 1 متر و 30 سانتی متر تولید شده اند که نشان از بزرگی این نوع از استخرها دارد . استخر های ایزی ست از بهترین استخر های پیش ساخته خانگی می باشد که می توانید با صرف هزینه بسیار کم صاحب آن شوید و از آن در حیاط خانه و حتی پارکینگ استفاده کنید . شما می توانید با در نظر داشتن بودجه خرید و همچنین فضای خانه و حیاط خود این استخر ها را خریداری کنید و از داشستن چنین استخر بادی بزرگی در خانه خود لذت ببرید . 

برخی از استخر های بادی ایزی ست نیز با عنوان استخر ایزی ست اوال نیز طراحی شده اند که ساختار بیضی شکل داشته و دیواره های کناری آن دارای فریم است . این نوع از استخر ها نیز بسیار بزرگ است و عمدتا طول آن ها بیش از 5 متر و عرضشان بیش از 3 متر می باشد که بزرگ ترین نوع استخر ایزی ست به حساب می آیند . بیشتر استخر های ایزی ست بزرگ در کنار خود پمپ های تصفیه آب قدرتمندی را دارند که ظرفیت و قدرت آن ها به نسبت حجم استخر ایزی ست اندازه گیری و طراحی شده است ، تا بدین ترتیب با استفاده از پمپ های تصفیه بتوانید به صورت مداوم آب استخر را تصفیه کنید تا تیره نشود و از هدر رفتن آب جلوگیری شود .

جنس انواع استخر بادی بزرگ

با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط فروشگاه اینترنتی اینتکس نسبت به جنس انواع استخر بادی بزرگ اورجینالی چون استخر بادی اینتکس ، استخر بادی بست وی و دیگر برند های استخر بادی بزرگ مشاهده شد که اغلب آن ها با استفاده از اجناسی چون vinyl و pvc ساخته شده اند .وینیل و پی وی سی که شباهت ها و ویژگی های ساختاری مشابه یکدیگر دارند از مناسب ترین اجناس برای تولید محصولات بادی به ویژه استخر بادی می باشند چرا که این اجناس در برابر رطوبت مقاوم ، در برابر نور آفتاب پایدار ، در برابر پوسیدگی محکم و در برابر فشار و وزن بالای آب با دوام می باشند ، از این رو برای ساخت بیشتر استخر های بادی از آن استفاده شده است . لازم به ذکر است که این اجناس از مواد غیر سمی و شیمیایی ساخته شده است به همین دلیل آسیب های پوستی را برای فرد نخواهد داشت .

و اما در استخر های بادی ایزی ست از اجناس دیگری نیز استفاده شده است . در بررسی های انجام شده در استخر های ایزی ست کمپانی بست وی و اینتکس می بینیم که لبه های بادی استخر ایزی ست به مانند دیگر استخر های بادی از جنس پی وی سی ساخته شده است ، اما دیواره های کناری این استخر از برزنت ساخته شده است . برزنت نیز نوعی پارچه ضد آب می باشد که علاوه بر داشتن جنس پی وی سی در داخل خود از الیاف ابریشمی و ضخیم نیز استفاده شده است که به آن برزنت می گویند ، این جنس علاوه بر این که ویژگی های اجناس دیگری چون وینیل و پی وی سی را دارند ، بلکه ضخامت و کیفیت بالای آن باعث شده است تا بدنه استخر بتواند وزن حجم بسیار بالای اب استخر را به خوبی تحمل کند