راهنمای خرید چادر مسافرتی


چادرهای مسافرتی را می توان بخش جدایی ناپذیر سفرهای خانوادگی و یا دوستانه دانست . فرقی ندارد که به تنهایی عازم سفر هستید یا به همراه کمپینگ هایی با تعداد نفرات بالا سفر لذت بخش خود را آغاز می کنید در هر صورت باید به خاطر داشته باشید که چادر مسافرتی مخصوص خود را به همراه داشته باشید تا در هنگام خواب سرپناهی امن را برای خود دست و پا کنید . چادر مسافرتی از دسته بندی محبوب و پر فروش در دسته محصولات کمپینگ و مسافرت می باشد که فروش آن ها به نسبت سایر لوازم بسیار بیشتر می باشد و این نشان از کاربردی بودن آن ها است . می توان گفت که در هنگام خرید چادر مسافرتی  باید به اطلاعات بسیاری دسترسی داشته باشید تا انتخابی شایسته را که نیازهای شما را به طور کلی پاسخگو است داشته باشید . در این مقاله هدف ما این است تا اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم تا قبل از خرید بتوانید با اطلاعات مفید وارد فروشگاه مد نظر شده و طبق نیازهای خود خرید لذت بخش را تجربه کنید .

در ابتدا باید نگاهی مختصر به مباحثی که در این مقاله قرار است انتقال داده شود داشته باشید . از فاکتورهای مهم که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید مورد توجه قرار بگیرد ابعاد و ظرفیت چادر است زیرا افرادی زیرا ابعاد باید به گونه ای باشد که افراد استفاده کننده با فراق بال به استراحت بپردازند و با کمبود جا مواجه نشوند . جنس چادر مسافرتی نیز بسیار حائز اهمیت است که در ادامه با انواع مختلف متریال استفاده شده در ساخت چادر مسافرتی آشنا می شوید و همچنین می آموزید که هر مدل چادر مسافرتی برای استفاده در کدام شرایط آب و هوایی می باشد و برای سفری که مناطق مختلف آب و هوایی دارید بهتر است کدام مدل چادر مسافرتی را به همراه خود داشته باشید . همچنین راه اندازی چادر های مسافرتی بسیار کاربردی می باشد و مهم است که در هنگام برپایی کمپینگ به راحتی و صرف مدت زمان کوتاهی چادر را برپا کرده و درون آن به استراحت بپردازید . در بخش انتهایی نیز توصیه های مهمی داریم که در هنگام خرید چادر مسافرتی می تواند بسیار کمک کننده باشد و با خیالی راحت پس از خرید چادر مسافرتی بتوانید با گارانتی های گفته شده به استفاده از آن بپردازید ، پس توصیه می کنیم تا انتهای این راه همراه ما باشید .

ابعاد و ظرفیت چادر مسافرتی

اولین نکته ای که که بعد از فکر خرید چادر مسافرتی باید مورد توجه قرار دهیم این است که کدام ظرفیت چادر مسافرتی برای ما مناسب است و به چه تعداد نفراتی قصد برپایی کمپینگ خود را داریم . باید توجه داشته باشید تعداد نفراتی که می خواهند از چادر مسافرتی بهره مند شوند و درون چادر مسافرتی قرار بگیرند بسیار مهم است . چادرهای مسافرتی در ظرفیت های مختلفی از کم تا تعداد نفرات بالا تولید و عرضه می شوند که در این حوزه برند های بسیاری دست به تولید زده اند . ابتدا باید در نظر بگیرید که به چه منطقه آب و هوایی قصد سفر را دارید ، توصیه می شود که اگر قصد کوهنوردی دارید و نیاز است تا در شرایط نامساعد جوری و باران و برف اقدام به برپایی چادر کمپینگ خود کنید از چادرهای مسافرتی مخصوص فصول سر سال که عموما در ظرفیت های یک تا سه نفره وجود دارند استفاده کنید . چادرهای مسافرتی با ظرفیت های کمتر دارای ابعاد کوچک تری می باشند و علاوه بر آن ساختار هایی را به خود اختصاص می دهند که به هنگام وزش بادهای شدید نیز استحکام فوق العاده را از خود به نمایش می گذارند و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.ب و هوآبآب

اما اگر قصد سفر به مناطقی با آب و هوای مطلوب و دل انگیز را دارید می توانید از انواع ظرفیت های چادر مسافرتی بهره مند شوید . چادرهای مسافرتی که اغلب در کمپ های پر جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد چادرهای مسافرتی 6 تا 10 نفره می باشد تا افراد در محیطی یکدست در کنار یکدیگر جمع شده و به خاطره سازی بپردازند . باید گفت که چادرهای مسافرتی دارای ظرفیت های بسیار متنوعی می باشند و در انتخاب چادر مسافرتی با ظرفیت دلخواه با مشکل جدی مواجه نخواهید شد و کافیست برای این امر فقط تعداد نفرات همراهی کننده خود در سفر را آنالیز کنید . در این زمینه باید بگوییم که در دسته چادرهای مسافرتی بزرگ نیز چادرهای مسافرتی به نام هلال احمر وجود دارند که برپایی آن ها کمی سخت است اما فضای داخلی بسیار بزرگی را شامل می شوند و توسط تورهای مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرند که تعداد نفرات بیست الی سی نفر را درون خود اسکان می دهند و سفر با این چادرهای مسافرتی و تورهای دسته جمعی بسیار خاطره انگیر می باشد .

جنس چادر مسافرتی

جنس چادرهای مسافرتی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید به شدت باید مورد توجه قرا بگیرد و مخصوصا در انتخاب چادرهای کمپینگ و کوهنوردی این امر بسیار حیاتی و کمک کننده می باشد . باید توجه داشته باشید که شرایط استفاده از چادر مسافرتی در آب و هوای مطلوب با آب و هوای بارانی و کولاک کوه ها می تواند بسیار متفاوت باشد و در شرایط بارانی نداشتن چادر مسافرتی با جنس بدنه فوق العاده و ضد آب می تواند موجب دست و پنجه نرم کردن با دردسر باشد . چادرهای مسافرتی بسته به ماهیت های استفاده ای که دارند از جنس های بدنه مختلفی در ساخت بهره مند می شوند و این امر بستگی به کمپانی سازنده نیز دارد .در این قسمت ما سعی می کنیم تا به طور دقیق جنس های مختلف بدنه و همچنین ستون های تشکیل دهنده چادرهای مسافرتی را که نقش بسزایی در استوار نگه داشتن چادر دارند بررسی کنیم تا اطلاعات مفیدی را انتقال داده باشیم .

از فوق العاده ترین و با کیفیت ترین متریال هایی که در ساخت بدنه چادرهای مسافرتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد ، پارچه اکسفورد است که اغلب در چادرهای کوهنوردی و در چادرهای با کیفیت به صورت دو لایه مورد استفاده قرار می گیرد . این چارچه سدی مقاوم در برابر نفوذ آب به بخش داخلی چادر می باشد و همچنین در برابر جریان هوا و نفوذ سرما و همچنین خروج گرما از محیط داخلی چادر به بخش بیرونی مقاومت می کند و این امر باعث می شود که فضای داخلی چادر در شرایط اب و هوایی سردسیر نیز گرم بماند که برای کوهنوردان این امر بسیار حیاتی است . پارچه آکسفورد همچنین در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی بیند که در شرایط برگزاری گمپ این امر می تواند یک مزیت محسوب شود .

از دیگر متریال های با کیفیتی که در ساخت چادر مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرد ، پارچه بدنه پلی استر می باشد که آن هم در برابر نفوذ آب به هنگام بارش باران مقاوم است اما از پارچه آکسفورد این مقاومت کمتر می باشد . اغلب در چادرهای مسافرتی با کیفیت از پارچه پلی استر دو و سه لایه استفاده می شود که می تواند مقاومتی وصف ناپذیر را چه در برابر نفوذ آب و چه در برابر جریان هوا به محصول تحمیل کند . از دیگر پارچه های استفاده شده در ساخت چادرهای مسافرتی کمپینگ پارچه برزنتی است که کیفیت آن نیز بالا می باشد و در صورت استفاده از مدل های دو و سه لایه در برابر نفوذ آب در هنگام بارش های شدید نیز به خوبی از ورود آب به بخش داخلی جلوگیری به عمل می آورد . این نوع پارچه به علت مقاومت قابل قبول در برابر نفوذ آب و جریان هوا و همچنین قیمت مقرن به صرفه ای که دارد به کررات در مدل های مختلف چادر مسافرتی معمولی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا کیفیت لازم برای برپایی کمپ در شرایط آب و هوایی سرد را دارد اما برای استفاده در ورزش کوهنوردی و برف های سنگین  ، مدل های چادر کمپینگ با پارچه آکسفورد و پلی استر توصیه می شود . به طور کلی شما عزیزان می توانید با توجه به توصیه های ذکر شده و شرایط سفر در منطقه آب و هوایی که دارید اقدام به انتخاب مدل چادر مسافرتی خود کنید .

انواع مدل های چادر مسافرتی از نظر راه اندازی

چادر های مسافرتی با توجه به مدل های راه اندازی از محبوبیت های ویژه ای برخوردار هستند و همانطور که در بخش های ابتدایی این مقاله نیز ذکر شد راه اندازی چادر مسافرتی در مدت زمان کوتاه و ساده از بخش های مهمی می باشد که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند . به طور کلی ما دارای مدل های مختلفی از چادر مسافرتی هستیم که با روش های مختلف قابلیت راه اندازی را دارند از جمله چادر مسافرتی عصایی ، چادر مسافرتی اتوماتیک و چادر مسافرتی فنری که اغلب این مدل راه اندازی در چادرهای مسافرتی ایرانی کاربردی است و برای سفرهایی به همراه خانواده در شرایط مناسب آب و هوایی کاربردی می باشد . در ادامه این راه همراه ما باشید تا چادرهای مسافرتی را از نظر مدل راه اندازی دسته بندی کرده و برای شما شرح دهیم .

چادر مسافرتی عصایی

چادرهای مسافرتی عصایی به نسبن سایر چادرهای مسافرتی که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم داشت از روش های راه اندازی با صرف مدت زمان بالا برخوردار هستند اما اغلب در چادرهای مسافرتی با ظرفیت بالا باید از این مدل ها استفاده شود زیرا مقاومت و استحکام بالاتری را برای بدنه به وجود می آورند . طریقه راه اندازی چادرهای مسافرتی عصایی به این شکل می باشد که بدنه پارچه ای چادر با ستون های عصایی مانند آن به صورت جداگانه قرار داده می شوند و باید در هنگام راه اندازی در هم تنیده شوند . درون پارچه های تشکیل دهنده این چادرهای مسافرتی سوراخ هایی برای قرار دادن ستون ها تعبیه شده است که اگر این ستون های عصایی به صورت ضربدری درون یکدیگر قرار بگیرند به خوبی می توانند چادر را در برابر فشار ، ضربه و باد های شدید مقاوم نگه دارند و بهترین گزینه برای استفاده در شرایط باد می باشند . این چادرهای مسافرتی در بخش بالایی خود به صورت دایره ای یا گنبدی شکل می باشند که محل الصاق ستون ها به یکدیگر می باشد . چادرهای عصایی عموما دارای ظرفیت های قرار گیری بالا یعنی 6 تا 12 نفره می باشند و در ساختار چادرهای ظرفیت بالا به کررات توسط کمپانی های سازنده استفاده می شوند .

چادر مسافرتی اتوماتیک

چادرهای مسافرتی اتوماتیک به دلیل سهولت در راه اندازی و همچنین مدل های متنوعی که از نظر ظاهری دارند جزو محبوب ترین دسته بندی های چادر مسافرتی می باشند و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند . این چادرهای مسافرتی را از نظر راه اندازی می توان به دو دسته تقسیم کرد : چادر مسافرتی اتوماتیک چتری و چادر مسافرتی اتوماتیک تلسکوپی . طریقه راه اندازی چادر های مسافرتی اتوماتیک چتری به این گونه می باشد که از بخش بالایی چادر و ستون های تشکیل دهنده گرفته و ستون ها را به سمت بالا هدایت می کنید که این امر باعث می شود چادر مسافرتی حالت کلی را به خود بگیرد ، سپس در بخش بالایی ستون هایی که به صورت رها هستند را به ستون های اصلی متصل می کنیم تا چادر اتوماتیک ما قابل استفاده شود . باید توجه داشته باشید که این ستون ها به خوبی درون یکدیگر چفت شوند تا حالت مقاوم خود را داشته باشند .

طریقه راه اندازی مدل دیگر چادرهای مسافرتی اتوماتیک که به نام تلسکوپی مشهور است ، که شباهت بسیار زیادی نیز با چادر چتری دارد به این گونه است که ستون های بالایی چادر را گرفته و به سمت بالا می کشید ، این امر باعث می شود تا ستون ها بخش بالایی یعنی سقف چادر حالت اصلی خود را به دست آورند ، سپس ستون ها بدنه پایینی را که اغلب با زدن دکمه به حالت خلاص در می آیند به سمت بالا کشیده و این دو ستون را به یکدیگر متصل می کنید و چادر آماده ی استفاده می شود . تمامی مراحل ذکر شده ظرف مدت زمان کمتر از یک دقیقه صورت می پذیرد و هیچ گونه سختی در راه اندازی چادرهای مسافرتی اتوماتیک مشاهده نمی شود .

چادر مسافرتی فنری

چادرهای مسافرتی فنری نیز توسط تولید کنندگان داخلی به کررات مورد استفاده قرار می گیرند و به طور قطع با آن ها آشنا هستید از جمله مدل های چادر مسافرتی به راه اندازی سریع و آسان می باشند . این چادر های مسافرتی دارای ستون های دوخت شده به بدنه اصلی چادر مسافرتی هستند و در این رابطه ستون ها از بدنه اصلی جدایی ناپذیر می شوند . راه اندازی آن ها نیز مستلزم کار خاصی نمی باشد و کافیست آن را از درون ساک حمل مخصوص خود در آورده و در محیط مسطح رها کنید تا ستون ها به هنگام باز شدن شکل کلی را به چادر مسافرتی ببخشند . باید گفت که این چادرهای مسافرتی در ظرفیت های شش تا دوازده نفره وجود دارند که این ظرفیت ذکر شده برای قرارگیری افراد در حالت نشسته می باشد و ظرفیت درازکش آن ها به طبع کمتر می باشد . در این نوع چادرهای مسافرتی رنگبندی بسیار متنوعی وجود دارد و مناسب برای استفاده در شرایط آب و هوایی متعادل با باران های کم می باشد .

انواع ساختار های چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی همانطور که از نظر راه اندازی دارای مدل های مختلف می باشند از نظر ساختار هایی که به خود می گیرند نیز دارای مدل های مختلفی می باشند که هر کدام از این مدل ها می تواند در محیط های مختلفی کارایی خود را به خوبی به نمایش بگذارد . دسته بندی های بسیاری از نظر مدل های مختلف ساختاری چادرهای مسافرتی وجود دارد اما ما سعی کرده ایم تا مدل های پر کاربرد  و پر طرفدار را برای شما عزیزان در این مقاله گرد آوری کنیم و از گفتن مدل هایی که استفاده چندانی ندارند پرهیز کنیم پس در ادامه این راه همچنان همراه ما باشید .

چادر مسافرتی اتاق دار

امروزه برگزاری کمپ ها و مسافرت ها با تعداد نفرات بالا به صورت گسترده ای محبوبیت پیدا کرده است و برای مسافرت هایی با تعداد نفرات بالا و یا سامل چند خانواده نیاز مبرمی به چادر مسافرتی دارید که محیط های داخلی آن به صورت مجزا باشد . باید گفت که چادر مسافرتی اتاق دار در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد و کاربردهای خود را به خوبی به نمایش بگذارد . چادر مسافرتی اتاق دارد را اگر بخواهیم از محیط داخلی ببینیم عموما به گونه ای می باشند که با وارد شدن به محیط داخلی آن ها با فضایی مستطیلی مواجه می شود که به عنوان اتاق نشیمن مناسب می باشد و در سمت چپ و راست می توانند دارای دو در ورودی برای ورود به اتاق های داخلی چادر باشند . توجه داشته باشید که تمام بخش های اصلی این چادر مسافرتی یعنی اتاق های خواب و اتاق نشیمن توسط درب از یکدیگر جدا می شوند و حریم خصوصی افراد به خوبی در این چادرهای مسافرتی بزرگ حفظ می شود . به دلیل مزیت های ذکر شده در این مقاله در مورد چادر مسافرتی اتاق دار ، این نوع چادرهای مسافرتی به خوبی توانسته اند جای خود را در میان خانواده باز کنند و به فروش فوق العاده ای دست پیدا کنند و توصیه می شود اگر به همراه چند خانواده قصد سفر را دارید خرید چادر مسافرتی اتاق دار را در اولویت قرار دهید .

چادر مسافرتی تونلی

چادرهای مسافرتی تونلی نیز بخشی دیگر از چادر های مسافرتی بزرگ می باشند که محیط داخلی آن ها از فضای بزرگی برخوردار است . این چادرهای مسافرتی در ظرفیت های بالا تولید و عرضه می شوند و عموما دارای اتاق های مجزا نمی باشند و فضای داخلی چادر مسافرتی دارای محیطی یکدست می باشد که برای سفر به همراه خانواده و دوستان با تعداد نفرات بالا مناسب است .

چادر مسافرتی خیمه ای

این نوع چادرهاس مسافرتی همانطور که از نام آن ها پیداست دارای سقف های خیمه ای مانند می باشند و ستوهای اصلی آن ها سقف را به صورت شیب دار در می آورند که در هنگام بارش باران و برف از ماندن آب بر روی سقف به خوبی جلوگیری به عمل می آید . ستون های سقف و بدنه اصلی چادر مسافرتی توسط بند و میخ های موجود در پکیج لوازم جانبی چادر مسافرتی به زمین متصل شده و حالت اصلی چادر را به خود می گیرند ، این چادرهای مسافرتی برای برپایی در هنگام تورهای مسافرتی پرجمعیت کارایی دارند .

چادرهای دو پوش کوهنوردی

اگر قصد برپایی کمپ در مناطق کوهستانی را دارید باید از این مدل چادر مسافرتی یعنی چادر کوهنوردی استفاده کنید . این چادرهای مسافرتی دارای ساختار های کوچک و در ظرفیت های کم که اغلب یک تا سه نفره می باشند تولید و عرضه می شوند تا ساختار مستحکمی را به خود اختصاص دهند . باید گفت که این محصولات با توجه به کیفیت شرایط آب و هوایی که درون آن قرار می گیرند اغلب به صورت ضد آب و مقاوم در برابر جریان هوا تولید می شوند و از این رو قیمت آن ها در مقایسه با سایر مدل های چادر مسافرتی کمی بالاتر است . این نوع چادر مسافرتی به صورت دو پوش تولید می شود که در فصول گرم سال می توانید از پوشش دوم برای سایبان استفاده کنید و هنگام سرما پوشش دوم را بر روی بدنه کشیده و از آن برای جلوگیری هر چه بهتر سرما و نفوذ آب بهره مند شوید .

اما پس از در نظر داشتن تمامی موارد ذکر شده باید توجه داشته باشید که فروشگاهی معتبر را برای خرید چادر مسافرتی خود در نظر داشته باشید تا جنس با اصالت و اورجینال را در این شرایط کشور به دست شما عزیزان برساند و هزینه ای که برای چادر مسافرتی خود خرج می کنید موجب استفاده از چادر مسافرتی با کیفیت شود . فروشگاه اینتکس تهران به عنوان نمایندگی فروش چادر مسافرتی در ایران با سابقه پانزده ساله ای که دارد در زمینه ارائه جدیدترین مدل های چار مسافرتی با تنوع فوق العاده توانسته است مشتریان بسیاری را به خود اختصاص دهد . این فروشگاه با دارا بودن دو شعبه حضوری در استان های تهران و مازندران علاوه بر وب سایت اینترنتی امکان خرید حضوری و آنلاین را به صورت یکجا فراهم آورده است . برای مشاهده جدیدترین و متنوع ترین مدل های چادر مسافرتی از برند های خارجی و داخلی همین حالا می توانید به دسته بندی چادر مسافرتی در سایت مراجعه کنید . در پایان امیدواریم اطلاعات مفیدی را قبل از خرید چادر مسافرتی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم تا انتخابی متناسب با نیازهایتان را داشته باشید .


درباره‌ی نویسنده
اینتکس ایران وب سایت مرجع و نمایندگی اینتکس در ایران با قدمت ۱۴ ساله اولین فروشنده محصولات بادی اینتکس وبست وی فروشگاه و تولید کننده انواع استخر های پیش ساخته و انواع هپی چیر و مبل شنی با قیمت دست اول و ارزان بابیش از ۵۰۰۰ نوع از انواع محصولات تفریحی ورزشی شامل انواع تختخواب های بادی ، استخر های بادی ، قایق بادی ، مبل بادی ، کاناپه بادی تختخواب شو ، وان و جکوزی بادی ، چادر های مسافرتی و بازی کودکان و انواع جلیقه شنا و لوازم آبی تفریحی در ایران ، امیدواریم بتوانیم بخشی از نیاز های شما مردم عزیز را در زمینه تفریح و سرگرمی برآورده سازیم و گامی هر چند کوچک در جهت شادی و نشاط شما عزیزان برداشته باشیم.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
برچسب‌ها