نحوه راه اندازی استخر بادی اینتکس

نحوه راه اندازی استخر بادی

استخر های بادی از محصولات بسیار دوست داشتنی برای تفریحات آبی و سرگرمی های مفرح می باشد که استفاده از آن ها بسیار ساده و راحت بوده و با توجه به تنوع بسیار بالای آن ها ، موجب شده است که امروزه بسیاری از افراد چه بزرگسال و چه کودکان از استخر های بادی استفاده کنند . با توجه به ساختاری که استخر های بادی دارند ، برای استفاده از آن ها در ابتدا نیاز است تا محصول را راه اندازی کنید تا قابل استفاده شود . از این رو در این مقاله قصد داریم تا نحوه راه اندازی استخر بادی را به شما عزیزان آموزش دهیم ، پس در ادامه همراه ما باشید . 

استخر های بادی همانطور که اشاره شد ، مدل های متنوعی دارند ولی ساختار اصلی و کلی آن ها یکی بوده و تمامی آن ها از لایه های ضخیم و بسیار خوب pvc ساخته شده اند . برای راه اندازی محصولات بادی نیز دریچه های بادی بر روی بدنه استخر ها قرار می گیرد که از آن طریق می توانید محصولات را راه اندازی کنید . در رابطه با نوع دریچه هایی که در ساخت استخر بادی استفاده می شود ، به گونه ای است که پس از باد کردن ، حتی در صورت نبستن درب دریچه ، باز هم باد از دریچه خارج نمی شود و برای اینکار بایستی دریچه را بفشارید تا باد خالی شود .

در اولین قدم برای راه اندازی و استفاده از استخر بادی ، بایستی به دنبال محل مناسب و تمیز برای راه اندازی باشید . توجه کنید که از استخر های بادی عمدتا در حیاط خانه و یا در بیرون از منزل استفاده می شود و در این محیط ها حتما سنگ ریزه ها و اشیائی بر روی زمین قرار دارند که به سادگی می تواند به بدنه محصول بادی آسیب وارد کند ، از این رو بهترین راه این است که محلی که قصد دارید استخر را در آن راه اندازی کنید را جارو کرده و تمیز کنید . پس از این اقدام بهتر است که بر اساس ابعاد استخر بادی از زیرانداز استفاده کنید . 

استخر های بادی در ابعاد مختلف تولید شده اند و مدل هایی بسیار زیادی از آن ها برای کودکان و بزرگسالان ساخته شده است که مدل های بزرگسال آن تا چندیدن متر طول دارند ، از این رو بهتر است که با استفاده از زیرانداز ، قبل از راه اندازی استخر بادی ، از بروز آسیب دیدگی استخر از سوی کف ، جلوگیری کنید . پس از پهن کردن زیرانداز ، جعبه استخر بادی را بر داشته و آن را باز کنید . 

بهتر است برای راه اندازی استخر بادی را کاملا بر روی زمین باز کرده و آن را پهن کنید . به دلیل اینکه محصولات بادی توسط شرکت وکیوم شده و با توجه به زمانی که پس از تولید و رسیدن به دست مشتری سپری می شود ، در میان لایه ها کمی چسبندگی به وجود می آید که بهتر است برای راه اندازی سریع تر محصول ، به صورت کامل استخر را پهن کنید . اگر استخر بادی شما بزرگ است ، حتما توجه کنید که بخش زیرین و کف استخر بر روی زمین قرار بگیرد و داخل استخر رو به بالا باشد تا نیازی نباشد که خیلی استخر را جابجا کنید و اینچنین از برخورد استخر با جایی محافظت کنید . 

پس از پهن کردن استخر بادی ، نوبت به پیدا کردن دریچه باد می رسد . بسته به ساختاری که استخر های بادی دارند ، ممکن است تعداد دریچه باد زیادی بر روی بدنه قرار داشته باشد . از این رو برای راه اندازی بایستی تمامی آن ها را یافته و استخر بادی خود را راه اندازی کنید . به طور مثال استخر های بادی که دارای طراحی گرد و با ساختار سه لایه و سه طبقه هستند ، در بدنه خود دارای 3 دریچه باد می باشد که برای استفاده بایستی هر سه لایه را با استفاده از دریچه های باد مجزا راه اندازی و باد کنید . 

همچنین در این میان می توان به راه اندازی استخر های بادی اشاره کرد که طراحی مجموعه استخر آبی را داشته و برای تولید آن از طراحی ها و ساختار های متفاوتی استفاده شده است . معمولا در این نوع از استخر های بادی از سرسره های بادی ، حفاظ بادی ، عروسک بادی و سایر اسباب بازی های بادی نیز استفاده می شود که گاهی ممکن است برخی از آن ها به مانند عروسک های بادی به بدنه متصل و به صورت سرخود باشند ، در این حالت با راه اندازی بدنه اصلی استخر بادی ، این بخش ها نیز راه اندازی می شوند . 

ولی بخش هایی مانند سرسره بادی را بایستی به صورت مجزا راه اندازی کنید . معمولا سرسره های بادی را به صورت مجزا و به گونه ای طراحی می کنند که امکان جدا شدن آن وجود داشته باشد تا کودکان در صورتی که نیاز به سرسره بادی ندارند ، بتوانند آن را جدا کرده و راه اندازی نکنند تا اینچنین فضای بسیار بیشتری را در استخر بادی به جهت بازی و آب تنی داشته باشند . 

گاهی ممکن است استخر بادی که قصد استفاده از آن را داریم ، بسیار بزرگ است و راه اندازی آن در صورت عدم استفاده از پمپ های باد زمان بر و خسته کننده خواهد بود ، با توجه به ساختاری که دریچه های باد محصولات بادی و استخر های بادی دارند و پیش تر به آن اشاره شد ، با ساختار دریچه باد استخر های بادی آشنا شدید . با توجه به این موضوع شرکت های تولید کننده و مطرح محصولا بادی مانند اینتکس که استخر های بادی بسیار بزرگ و متنوع را تولید کرده و یکی از پر فروش ترین برند هاست ، پمپ های بادی را مخصوص راه اندازی محصولات بادی تولید کرده است که می تواند از آن ها استفاده کنید . 

از نمونه پمپ های بادی که می توانید با استفاده از آن ها اقدام به راه اندازی استخر بادی کنید ، می توان به پمپ های باد دستی ، پدالی ، فندکی ، شارژی و برقی اشاره کنیم . هر یک از این پمپ های باد ویژگی های خاصی را دارند و برای راه اندازی استخر بادی کاربرد دارند . در ابتدا می پردازیم به پمپ های باد دستی که از پر طرفدار ترین و بهترین نوع پمپ های باد برای راه اندازی استخر های بادی می باشد . این نوع پمپ باد همانطور که از نامش مشخص است ، به صورت دستی کار می کند و دیگر نیازی به برق نداشته و در هر جایی می توان از آن استفاده نمود . 

پمپ های باد دستی سایز بندی های مختلف دارند که بر اساس نیاز خود می توانید سایز بزرگ یا کوچک و حتی متوسط را خریداری کنید . مدل پدالی نیز با استفاده از قدرت پا ، پمپاژ باد را انجام می دهد و دارای چندین مدل است . پس از این دو پمپ که به صورت مکانیکی کار می کنند ، می رسیم به پمپ باد برقی که با کمک برق و انرژی مستقیم برق کار می کنند و قدرت پمپاژ باد بسیار زیادی را دارد و عمدتا برای محصولات بادی بزرگ استفاده می شود و نیازمند برق بوده و شاید در هر جایی نتوانید از آن استفاده کنید . پس از پمپ های باد میرسیم به پمپ باد شارژی که با انرژی ذخیره شده خود کار می کند و پمپ باد فندکی که با اتصال به جافندکی ماشین شروع به کار می کند . 

تمامی مدل ها دارای نازل های مختلف هستند که می توانید با تغییر سری نازل ، استخر بادی خود را راه اندازی کنید . پس از راه اندازی استخر بادی ، درب دریچه را محکم ببندید . توجه داشته باشید که بایستی میزان باد استخر بادی را کنترل کنید . باد کردن زیاد از حد بدنه استخر بادی می تواند به آن فشار وارد کند و در صورت راه اندازی و وارد شدن فشار زیاد تر از سوی وزن اب ، ممکن است به استخر بادی آسیب وارد کند . 

همچنین باد کم نیز عملکرد مناسبی را از سوی استخر بادی نشان نخواهد داد ، بنابراین بایستی سعی کنید که به اندازه استخر را باد کنید . پس از اتمام باد کردن ، می توانید با استفاده از شلنگ آب ، داخل استخر را با آب پر کنید . شما می توانید داخل استخر را با توپ های بادی رنگی کوچک نیز پر کنید . امیدوار هستیم که مطالب ارائه شده فروشگاه اینتکس تهران در رابطه با نحوه راه اندازی استخر بادی برای شما مفید واقع شده باشد .