روش پنچرگیری استخر بادی

یکی از اتفاق هایی که ممکن است همواره برای محصولات بادی به ویژه استخر بادی رخ دهد آسیب دیدن و پنچر شدن بدنه آن هاست . با سوراخ شدن و یا ایجاد پارگی در این نوع محصولات بادی ، دیگر محصول بادی و یا استخر بادی شما کارایی نداشته و نمی توانید از آن ها استفاده کنید . اما روش هایی برای پنچرگیری استخر بادی وجود دارد که با استفاده از آن روش می توانید اقدام به تعمیر استخر بادی خود کنید . علت آسیب پذیر بودن استخر های بادی ، بدنه نازک و ساختار بادی آن ها می باشد . شرکت های تولید کننده استخر بادی برای ساخت این محصولات بادی اغلب از موادی با نام pvc استفاده کرده اند چرا که پی وی سی ها از سری اجناس با کیفیت و مرغوبی هستند که در برابر رطوبت و آفتاب مقاوم می باشند ، همچنین با قدرت کشسانی بسیار بالای خود می توانند در برابر فشار های زیادی که ممکن است از طرف حجم بالای آب وارد شود مقاومت کنند .

اما با توجه به ویژگی هایی که در رابطه با بدنه pvc استخر های بادی گفته شد ، این نوع بدنه ها یک عیب دارند که آن هم نازک بودن لایه ها و همچنین آسیب پذیر بودن آن ها نسبت به برخورد با اجسام تیز و برنده ، ساییده شدن و ... دارند که بایستی حتما در حفظ و نگهداری محصول خود کوشا باشید تا بتوانید بیشتر از استخر بادی خود استفاده کنید . اما سوال اینجاست که بعد از سوراخ شدن استخر بادی خود چه کنیم ؟ چگونه می توانیم استخر بادی خود را تعمیر کنیم ؟ آیا استخر بادی کودک قابل تعمیر است ؟ بهترین روش پنچرگیری استخر بادی چیست ؟ چگونه استخر بادی خود را پنچر گیری کنیم ؟ آیا پنچرگیری استخر بادی به مانند تویوپ لاستیک می باشد ؟ سریع ترین راه برای پنچرگیری استخر بادی کدام است ؟ ایا با پنچرگیری آسیب دیدگی استخر بادی به طور کامل برطرف می شود ؟ در ادامه مطلب روش پنچرگیری استخر بادی را به صورت صحیح و درست به شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم .

نکته 1 : نکته قابل توجه در بحث پنچرگیری استخر بادی این است که شما تنها می توانید استخر های بادی را تعمیر کنید که تنها بدنه آن ها سوراخ شده باشد و یا پارگی آن کوچک باشد ، اما اگر استخر بادی شما دارای پارگی بسیار زیاد است و یا بدنه استخر شما در برخورد با اجسام و یا وسایل داغ ذوب شده است دیگر نمی توانید استخر بادی خود را تعمیر کنید .

نکته 2 : اگر استخر بادی شما در هنگام استفاده از محصول سوراخ شد بهتر است تا سریعا آب موجود در استخر را خالی کنید تا فشار و وزن آب از روی بدنه کم شود تا آسیب دیدگی استخر بادی شما بیشتر از قبل نشود .

بسته تعمیرات استخر بادی

در کنار اغلب محصولات بادی به ویژه استخر های بادی بسته ای با عنوان بسته تعمیرات قرار دارد که این بسته شامل لیبل ها یا همان برچسب های تعمیراتی و همچنین چسب مخصوص تعمیر می باشد که شما می توانید با استفاده از این پکیج نسبت به پنچرگیری استخر بادی خود اقدام کنید . در صورت نبود برچسب تعمیرات و یا نیاز به برچسب های تعمیراتی بیشتر می توانید به سهولت این محصولات را از فروشگاه ها خریداری کنید . شما می توانید برای خرید بسته تعمیرات استخر بادی از سراسر ایران از طریق فروشگاه اینترنتی اینتکس اقدام نمایید و محصول خود را به سهولت از این مرکز فروش تهیه کنید . پس از تهیه برچسب های تعمیراتی می توانید اقدام به تعمیر استخر بادی خود کنید . می توان گفت استفاده از برچسب های تعمیراتی تنها ترین و البته بهترین روش برای پنچرگیری استخر بادی شما خواهد بود ، پس سعی کنید تا از دیگر لیبل ها و چسب ها برای تعمیر محصولات بادی استفاده نکنید چرا که ممکن است جنس لیبل ها و حتی چسب های دیگر تعمیرات خوبی را برای شما انجام ندهد .

روش پنچرگیری استخر بادی

در ابتدا نیاز است تا قسمت سوراخ شده و آسیب دیده استخر بادی خود را پیدا کنید تا بتوانید اقدام به پنچرگیری محصول کنید ، در این مرحله شما می توانید با روش هایی قسمت سوراخ شده استخر بادی خود را پیدا کنید . در صورتی قسمت آسیب دیده استخر بادی خود را می دانید از مرحله اول صرف نظر کرده و تنها آن قسمت را علامت گذاری کنید ، در غیر این صورت شما می توانید با استفاده از یک لگن آب و یا با استفاده از کف ( محلول آب و صابون ) قسمت آسیب استخر را پیدا کنید . لازم به ذکر است که استخر بادی شما باید تقریبا باد شده باشد تا بتوانید پس از انجام آزمایش باد خارج شده از استخر را پیدا کنید تا بتوانید قسمت آسیب دیده را علامت گذاری کنید . شما می توانید بدنه استخر بادی خود را وارد آب کرده و آن را فشار دهید تا حباب های ایجاد شده ای را در لگن آب مشاهده کنید ، در صورت مشاهده حباب می توانید قسمت سوراخ استخر را شناسایی کنید . استفاده از کف صابون نیز راهی بسیار آسان تر و ساده تر برای یافتن محل سوراخ شدگی استخر بادی می باشد ، شما می توانید با مالیدن کف به بدنه استخر و فشار دادن استخر به منظور تخلیه باد محل سوراخ شدگی را بیابید . در این حالت نیز حباب هایی تولید می شود که می توانید از این طریق محل آسیب دیده را شناسایی  کنید .

نکته 3 : پس از یافتن محل آسیب دیده حتما آن قسمت را خشک کرده و سپس با خودکار یا ... دورسوراخ شدگی خط بکشید تا آن را گم نکنید .

پس از یافتن محل آسیب دیدگی حتما باید بدنه را کاملا خشک کنید و سپس اقدام به تعمیر محصول کنید چرا که در صورت خیس بودن پنچرگیری به خوبی انجام نخواهد شد . در مرحله بعدی سراغ بسته تعمیرات استخر بادی خود رفته و قسمتی از لیبل یا همان برچسب تعمیر را بردارید و آن را به صورت گرد و سکه ای برش دهید . پس از آن چسب را باز کرده و برچسب را به چسب مخصوص آغشته کنید ( میزان چسب نباید بسیار زیاد و یا بسیار کم باشد ) پس از آن برچسب را بر روی قسمت آسیب دیده بگذارید و آن را فشار دهید تا به یکدیگر بچسبند ، پس از نیاز است تا بر روی برچسب وزنه یا جسمی سنگین را به مدت 24 ساعت قرار دهید تا به خوبی پنچر گیری استخر بادی شما تمام شود . پس از گذشت 24 ساعت دو مرتبه قسمت تعمیر شده را تست کنید تا از صحت پنچرگیری خود مطمعن شوید . شما حتی می توانید به منظور پنچرگیری استخر بادی خود را به فروشگاه اینتکس ارسال نمایید تا خود نمایندگی روند تعمیر و پنچرگیری استخر بادی شما را انجام دهد .

تعمیرات استخر بادی

بدون شک با توجه به محبوبیت استخر های بادی نسبت به سایر محصولات بادی ، بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی اینتکس از این محصولات استفاده کرده و خاطرات خوشی را با آن دارند ، به خصوص کودکان که علاقه بسیار زیادی به استخر های بادی دارند . استخر های بادی با توجه به اینکه توسط برند بزرگی ساخته و تولید می شوند ، از نظر کیفیت بسیار عالی بوده و طول عمر بالایی دارند . این محصولات که از جنس پی وی سی ساخته شده اند ، در برابر بسیاری از شرایط محیطی مقاوم بوده و عواملی همچون سرما یا گرما ، نور خورشید و ... صدمه ای به استخر وارد نمی کند ، ولی در مواقعی همچون برخورد اجسام تیز و برنده با بدنه و یا ساییده شدن استخر به جایی ، حتی راه اندازی استخر در جای نادرست ، به بدنه استخر آسیب وارد شود . به همین دلیل نیز شرکت ها و البته فروشگاه اینتکس شرایط و راه هایی را برای تعمیرات استخر بادی در نظر گرفته است که می توانید از این راه ها و روش ها استفاده کرده و به بهترین شکل استخر بادی خود را تعمیر کنید . 

تعمیرات استخر بادی به نوع استخر بادی مرتبط نبوده و با توجه به اینکه تمامی این استخر ها از جنس مشابهی ساخته شده اند با یک روش می توانید نسبت به تعمیرات استخر بادی خود اقدام کنید . بیشتر استخر های بادی موجود در بازار که توسط برند هایی همچون اینتکس ، بست وی ، جیلانگ و اینتایم ساخته شده اند از جنسی به نام پی وی سی ساخته شده اند که این جنس خاصیت لاستیکی داشته و بسیار انعطاف پذیر است . همچنین این جنس ضدآب می باشد . به همین دلیل به خوبی می تواند در برابر رطوبت مقاوم باشد و اصلا پوسیده نشود . ولی عوامل انسانی هستند که می تواند باعث صدمه رسیدن به استخر بادی شوند . در میان استخر های بادی ، استخر های بادی کودکان بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارند ، زیرا توسط کودکان مورد استفاده قرار می گیرند و همانطور که می دانید کودکان بازیگوش بوده و همچنین در نگهداری از استخر ها اهمیتی نداده و همین مسئله باعث می شود تا استخر های بادی آسیب ببینند . 

ولی شرکت های سازنده این استخر های بادی با توجه به جنسی که برای ساخت استخر های بادی استفاده می کنند ، سعی کرده اند تا تا وسیله ای را تولید کنند که بتوانید با استفاده از آن نسبت به تعمیرات استخر بادی اقدام کنید . این وسیله که شبیه به برچسب یا لیبل می باشد و با نام برچسب تعمیرات معروف شده اند ، قابلیت چسبندگی به بدنه استخر های بادی را دارد و شما می توانید با اینکار سوراخ های ایجا شده و پارگی های نسبتا جزئی را تعمیر کنید . چرا که این برچسب ها می تواند مانع از خروج باد شود و بدین ترتیب استخر باد را در داخل خود نگه داشته و به مانند روزاول می توانید از استخر بادی استفاده کنید . البته در نظر داشته باشید که برچسب تعمیرات بیشتر برای آسیب های جزئی می باشد و بیشتر برای تعمیر کردن سوراخ های ریز و درشت و البته تعمیرات پارگی های نسبتا کم خواهد بود . این برچسب ها معمولا در کنار محصولات بادی و استخر ها قرار داده می شود ، ولی در گاهی اوقات نیز ممکن است این برچسب ها موجود نباشد و شما می توانید در این حالت هر چه مقدار برچسب تعمیراتی نیاز دارید از فروشگاه استخر بادی اینتکس تهیه کنید . 

برای تعمیرات استخر بادی خود در ابتدا باید بخش آسیب دیده استخر را یافته و آن را علامت گذاری کنید . با توجه به بزرگ بودن برخی از استخر های بادی ، ممکن است یافتن محل آسیب دیده کمی سخت باشد . همانطور که می دانید ، استخر های بادی عمدتا از قسمت کف به صورت دولایه ساخته می شوند تا ضخامت این بخش زیاد تر از جاهای دیگه باشد تا بتوانید اینچنین با خیالی راحت از استخر ها بر روی زمین استفاده کنید . ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بیشتر استخر ها از بخش کف دچار آسیب دیدگی می شوند به خصوص استخر های بادی کودکان که دارای کف بادی نیز می باشند . زیرا این بخش در تماس با سطح زمین بوده و ممکن است در صورت باقی ماندن اجسام تیز و برنده بر روی زمین به سادگی آسیب ببینند ، از همین رو توصیه می شود که حتما استخر های بادی خود را بر روی زیرانداز راه اندازی کنید تا این بخش کمتر در معرض آسیب دیدن باشد . با این اوصاف بهتر است که برای یافتن محل آسیب دیده بخش کف استخر را نیز جستجو کنید . 

این در حالی است که اگر کف استخر غیر بادی است ولی باد بدنه استخر خالی می شود ، بایستی در دیواره های استخر به دنبال محل آسیب دیده بگردید . شما باید هم قسمت داخلی دیواره استخر و هم قسمت خارجی آن را جستجو کنید . در مواقعی ممکن است با چشم محل آسیب دیده را پیدا کنید و یا متوجه آن شوید . اما در مواقعی ممکن است محل آسیب دیده بسیار ریز باشد و با چشم به راحتی قابل پیدا شدن نباشد ، در این حالت بهتر است که استخر را تقریبا نیمه باد کنید و سپس با استفاده از یک تشت آب و یا کف صابون محل آسیب دیده را پیدا کنید . در روش اول یعنی با استفاده از تشت آب شما می توانید محلی که شک دارید را داخل تشت یا لگن آب کرده و بدنه استخر را تحت فشار قرار دهید تا باد از آن خارج شود . در محلی که با حباب مواجه شدید مطمعنا محلی خواهد بود که آسیب دیده است . همچنین شما می توانید از روش دیگر نیز استفاده کرده و از کف صابون استفاده کنید و با مالیدن کف صابون به بدنه استخر بادی ، آن را تحت فشار قرار دهید تا باد از محل آُسیب دیده خارج شده و ایجاد حباب کند .

بهتر است که برای اینکه محل سوراخ شده را گم نکنید ، آن قسمت را علامت بزنید . پس از آن بهتر است که برای ادامه روند تعمیرات ، استخر بادی را کاملا خشک کنید . زیرا خیس بودن بدنه استخر می تواند کیفیت تعمیرات را کاهش دهد . پس از خشک کردن قسمت آسیب دیده برچسب تعمیرات را برداشته و یک برش به صورت سکه ای بزنید . بهتر است برای آسیب هایی که عمدتا به صورت سوراخ می باشد از برچسب گرد استفاده کنید که حاشیه ای نیز نداشته باشد . سپس مقداری از چسب مایع مخصوص که در بسته تعمیرات قرار دارد برداشته و به مقدار لازم بر روی برچسب بزنید . نباید میزان چسب مایع خیلی زیاد و یا بسیار کم باشد ، زیرا تعمیرات به خوبی انجام نخواهد شد . پس از آن برچسب تعمیرات را به بدنه استخر و محل آسیب دیده بچسبانید و آن محل را فشار دهید . سپس یک وزنه یا یک جسم سنگین را برداشته و بر روی محل آسیب دیده قرار دهید تا به مدت طولانی تقریبا 1 روز تحت فشار باقی بماند تا تعمیرات استخر بادی به بهترین شکل انجام شود . 

راه دیگری که برای تعمیرات استخر بادی وجود دارد ، تعمیرات تخصصی استخر توسط فروشگاه اینتکس می باشد . زیرا این خدمات بسیار عالی از سوی فروشگاه اینتکس برای مشتریان ارائه شده است و شما می توانید برای اینکه به بهترین روش استخر بادی تعمیر شود ، محصول آسیب دیده خود را به فروشگاه بسپارید . به خصوص اگر استخر شما دچار آسیب دیدگی وسیع تری باشد . زیرا تعمیرات استخر شما به بهترین شکل توسط آدم های با تجربه فروشگاه و با بهترین مواد ها تعمیر شده و پس از تعمیر محصول تست شده و سپس برای شما مجددا ارسال می شود . شما حتی می توانید برای تعمیرات از شهر های دیگر ، به صورت پیک استخر بادی و یا سایر محصولات بادی خود را ارسال کنید تا تعمیرات شما انجام شود . 

فیلم روش تعمیر وان بادی و استخر بادی کودک :


تعمیرات استخر بادی سرسره دار

با توجه به اینکه استخربادی سرسره دار مخصوص برای استفاده کودکان است ، ممکن است که آن ها در هنگام بازی و تفریحات خود با استخر های بادی به صورت سهوی به آن آسیب وارد کنند ، برای همین شاید نگران این موضوع باشید که با استخر بادی آسیب دیده چه کاری انجام دهید ، آیا استخر بادی سرسره دار قابلیت تعمیر دارد یا خیر ؟ باید این نکته را به شما عزیزان بگوییم که تمامی استخر های بادی اعم از سرسره دار و یا استخس ر های بادی معمولی در صورت آسیب دیدن به سادگی تعمیر می شوند و جای نگرانی از این بابت نخواهد بود . برای همین اگر استخر بادی سرسره دار کودک شما نیز آسیب دید ، می توانید به بهترین شکل ممکن آن را تعمیر کرده و مجددا آن را راه اندازی کنید تا کودکان از آن استفاده کنند . 

بیشتر استخر های بادی سرسره دار ، دارای سرسره ای جدا هستند . ممکن است تنها بخش سرسره این استخر ها آسیب دیده باشد ، ولی باید بگوییم که فرقی ندارد که خود استخر بادی آسیب دیده باشد و یا سرسره بادی آن . در هر دو صورت این امکان برای شما وجود دارد تا استخر بادی یا سرسره را تعمیر کنید . برای اینکار نیاز به برچسب تعمیرات دارید . تعمیر کردن سرسره بادی به دلیل اینکه لایه های آن برزنتی و یا از جیر نیست ، به راحتی می تواند انجام شود . زیرا شما به راحتی به لایه پی وی سی این محصولات بادی دسترسی دارید و کوتاه ترین زمان ممکن می توانید استخر بادی را تعمیر کرده و از آن استفاده کنید . دو راه برای تعمیر کردن استخر بادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید . یکی از راه های تعمیرات استخر بادی ، استفاده از برچسب تعمیرات است و راه دیگر آپارات استخر بادی توسط فروشگاه اینتکس می باشد . 

استفاده از برچسب تعمیرات ، ساده ترین راه برای تعمیر کردن استخر بادی خواهد بود . چرا که حتی نیازی نیست که استخر بادی خود را به فروشگاه اینتکس تحویل بدهید تا تعمیرات را برای شما انجام دهد . تعمیر کردن با برچسب تعمیرات تقریبا کار ساده ای است و نگرانی از این بابت برای شما وجود ندارد . باید ببینید که برچسب تعمیرات به همراه استخر بادی سرسره دار وجود دارد یا خیر ، در صورتی که این برچسب وجود ندارد ، شما باید یک برچسب تعمیرات استخر بادی خریداری کنید . برچسب های تعمیراتی مخصوصی برای این محصولات ارائه می شود که می توانید آن را از فروشگاه اینتکس تهیه کنید . قیمت برچسب تعمیرات استخر بادی ارزان بوده و شما می توانید با هزینه کم آن را خریداری کنید . 

در ضمن شما می توانید با خرید بسته تعمیراتی یا همان برچسب تعمیرات ، بار ها آسیب های ایجاد شده بر روی استخر را تعمیر کرده و از آن استفاده کنید . بنابراین می توان گفت که برچسب تعمیراتی یک بار مصرف نیستند . پس از آن باید به سراغ استخر بادی آسیب دیده خود رفته و محل آسیب دیده را پیدا کنید ، پس از پیدا کردن آن بخش ، با استفاده از برچسب تعمیرات و چسب مایع بخش آسیب دیده را تعمیر کنید . برای اینکه تنها باید مقداری از برچسب را برش دهید و آن را با استفاده از چسب مخصوص به محل آسیب دیده بچسبانید . اگر بخش آسیب دیده بزرگ است ، باید مقدار زیادی برچسب را استفاده کنید . همچنین توجه داشته باشید که نباید میزان چسب استفاده شده خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد . 

این موضوع بسیار مهم است و برای همین مطرح شده است تا شما مقدار زیادی از چسب مایع را برای چسباندن لیبل استفاده نکنید ، چرا که برچسب شرّه خواهد کرد و ایجاد برجستگی در بخش تعمیر شده به وجود خواهد آمد ، برای همین ممکن است در طول استفاده ، این برجستگی به جایی گیر کرده و دوباره محل تعمیر شده آسیب ببیند . این در حالی است که شما حتی نباید مقدار چسب بسیار کمی را نیز استفاده کنید ، برای اینکه در این حالت نیز برچسب به خوبی به بدنه استخر نچسبیده و ممکن است باز شود . به خصوص که این محصول بادی ، استخر بوده و در برخورد و مجاورت با آب و رطوبت است . پس از اینکه برچسب را چسباندید ، آن محل را برای مدت طولانی تحت فشار قرار دهید ، پس از این مراحل است که تعمیرات شما پایان یافته و می توانید از محصول بادی مجدد استفاده کنید . 

پس از تعمیرات ، استخر بادی تعمیر شده را راه اندازی و باد کنید تا مشاهده کنید که تعمیرات را به درستی و به خوبی انجام داده اید یا خیر ، در صورتی که تعمیرات به خوبی صورت نگرفته باشد ، دوباره باد استخر خالی خواهد شد . اگر فکر می کنید که تعمیر کردن استخر بادی کاری دشوار است و یا حوصله ای برای اینکار ندارید ، توصیه می کنیم که به فروشگاه اینتکس مراجعه کرده و محصول را تحویل فروشگاه بدهید تا به بهترین شکل ممکن تعمیرات استخر بادی شما توسط فروشگاه انجام شود . فروشگاه اینتکس این خدمات پس از فروش را برای این محصولات بادی ارائه کرده است که می توانید از این خدمات بسیار عالی نهایت استفاده را ببرید . 

تعمیرات استخر بادی توسط فروشگاه اینتکس نیز هزینه خیلی بالایی ندارد و شما باز هم بسته به نوع و شدت آسیب دیدگی و تعداد آن ها ممکن است که قیمت های مختلفی را پرداخت کنید . البته که پس از پنچرگیری استخر بادی مشخص خواهد شد که هزینه و قیمت تعمیر استخر بادی چقدر خواهد شد . شما می توانید به روش های مختلف ، استخر بادی آسیب دیده خود را تحویل فروشگاه بدهید . شما می توانید محصول خود را پست کنید و یا به صورت حضوری تشریف آورده و استخر بادی سرسره دار آسیب دیده را تحویل فروشگاه اینتکس بدهید . در ضمن توجه داشته باشید که اگر قسمت سرسره بادی این استخر ها نیز آسیب دیده باشد ، با همین روش های گفته شده می توانید تعمیرات را انجام دهید .