مبل شنی چیست ؟

مقدمه : مبل شنی را می توان از برترین و پر طرفدار ترین مبل های حال حاظر در بازار جهانی دانست چرا که این محصولات شنی دارای ویژگی ها و مزیت های زیاد و خوبی هستند که موجب برتری نسبی آن ها شده است . مبل های شنی را با نام های دیگری چون بین بگ و مبل هپی چیر نیز می نامند که در ایران این نوع مبل ها را بیشتر مبل شنی و در کشور های اروپایی و غربی آن را بین بگ یا هپی چیر شنی می نامند . مبل های شنی همواره به نرمی و انعطاف پذیری بسیار عالی شناخته می شوند که به واسطه نرمی و انعطاف پذیری بالای خود می توانند نشیمنگاه های طبی و ایده آل را برای افراد فراهم کنند تا اینچنین فرد بتواند ساعت های بیشتری را به نشستن ، مطالعه کتاب ، تماشای تلویزیون و ... بپردازد بدون اینکه کوچک ترین فشاری را بر روی اندام های خود حس کند . در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی ها ، مزیت ها ، نوع طراحی و آرگونومی ساخت مبل شنی و همچنین جنس و ... مبل های شنی آشنا کنیم تا بیش از پیش با این محصولات شنی جدید و پر طرفدار آشنا شوید . شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا مبل شنی چیست و چه کاربردی دارد .


طراحی ظاهری و آرگونومی ساخت بدنه مبل شنی : مبل های شنی یا بین بگ ها اگر چه ممکن است ظاهری متفاوت و متنوع داشته باشند اما 95 درصد آن ها از یک نوع آرگونومی ساخت واحد تشکیل شده اند . ظاهر مبل های شنی که مرتبط با طراحی محصول می باشد بسته به ذوق طراحان و تولیدی های مبل شنی تغییر می کند و همین طراحی ظاهر است که موجب تنوع در مبل های شنی شده است . یک طراح با استفاده از الگو ها و شابلون های برش زنی که  از قبل طراحی کرده است ، پارچه هایی که برای ساخت مبل شنی در نظر گرفته را برش می دهد تا در مراحل بعد بتواند با رویه مبل شنی را تولید کند . پس روند ساخت مبل های شنی نیازمند پارچه و محتوای داخلی می باشد که به واسطه به کار طراحان و خیاطان تولید می شوند . اما جدا از مسئله طراحی ظاهری مبل های شنی ، یک مبل شنی از ساختار سه بخشی یا سه لایه تشکیل شده است که با کنار هم قرار گرفتن این سه لایه ، مبل شنی یا بین بگ تولید می شود .

آرگونومی سه لایه مبل شنی : یک مبل شنی از سه بخش کلی رویه ، آستری و محتوای شنی تشکیل شده است که برای ساخت هر یک از آن ها از مواد اولیه جداگانه استفاده شده است که آن ها را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم .

  • رویه مبل شنی و جنس آن

رویه مبل های شنی که خارجی ترین قسمت مبل های شنی می باشند تاثیر زیادی بر ظاهر محصول دارند به همین دلیل طراحان و تولید کنندگان دقت بیشتری داشته و خلاقیت های بیشتری را برای ساخت رویه مبل شنی به خرج می دهند تا به مراتب محصولاتی زیبا تر و با کیفیت تر را تولید و روانه بازار کنند . تولید کنندگان برای تولید رویه مبل های شنی خود از پارچه های مختلفی استفاده می کنند که از محبوب ترین آن ها می توان به پارچه های خزدار مخملی ، جیر ، چرمی ، کتان و لی ، پلی استر و پلی استایرن اشاره کرد . هر یک از پارچه های نام برده دارای ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی است که استفاده از آن ها موجب تنوع در مبل های شنی شده است ، از طرفی دست خریداران و مشتریان در انتخاب و خرید مبل شنی نیز باز بوده و می توانند به نسبت سلیقه خود محصول شنی مد نظرشان را خریداری کنند .

مبل های شنی که از پارچه های جیر و مخملی ساخته شده اند دارای سطوحی نرم و لطیف هستند و به واسطه جنسی که دارند می توانند از عرق کردن بدن جلوگیری کنند . استفاده از این نوع پارچه در رنگ های مختلف باعث شده است تا مبل های شنی زیبا و نرمی را داشته باشیم . برخی از مبل های شنی همچنین دارای رویه خزدار با خزه های بلند هستند که به مراتب بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشند . پارچه های چرمی نیز از نمونه پارچه های زیبا و شیک هستند که در ساخت مبل های شنی از آن استفاده می شود ، بی شک مبل های شنی چرمی مخصوصا مبل هایی که با پارچه چرمی اصل ساخته شده اند از زیبا ترین نمونه ها هستند که می توانید خریداری کنید ، اما نیاز است تا مبل های شنی چرمی را به درستی مراقبت و نگهداری کنید . برای ساخت مبل های شنی چرمی از هر دو پارچه چرمی یعنی چرم مصنوعی و طبیعی استفاده می شود .

پارچه های دیگری چون پلی استر یا پلی استایرن به دلیل موادی که در آن ها استفاده شده است می توانند در برابر رطوبت و حتی حرارت مقاومت کنند . پلی استر در برابر رطوبت و پلی استایرن در برابر رطوبت و حرارت های بالا مقاوم هستند از این رو شما می توانید حتی از مبل های شنی که ضد آب هستند در کنار استخر ها و حتی بر روی آب استفاده کنید . پارچه های کتان و لی ( جین ) نیز بسیار محبوب هستند .


  • آستری مبل شنی و جنس آن

جنس آستری که در مبل شنی استفاده می شود نیز از پارچه می باشند . استفاده از آستری در داخل مبل شنی بدین دلیل است که محتوای شنی در داخل آن ریخته شوند تا بدون اینکه محتوا متلاشی و پخش شود بتوانید رویه را از محتوای داخلی جدا کنید . از این رو شما می توانید برای شست و شوی رویه مبل به سادگی رویه را از آستری جدا کنید . شکل ظاهری آستری چندان اهمیت ندارد فلذا ضخامت و کیفیت آن بیشتر مطرح است چرا که در لایه های زیرین قرار گرفته است و دیده نمی شود . در برخی از مبل های شنی از آستری استفاده نشده است که در این صورت امکان جدا کردن رویه کمی سخت تر است و موجب متلاشی شدن محتوای شنی می شود . آستری ها نیز دارای یک دهانه به منظور شارژ شدن و ریختن محتوای شنی می باشند که در صورت نیاز می توانید محتوا را تعویض و یا شارژ کنید .


  • محتوای داخلی مبل شنی و جنس آن

و اما داخلی ترین قسمت مبل های شنی محتوای شن شده آن است که به واسطه خرد و ریز بودن آن ، با نام محتوای شنی شناخته می شوند ، می توان گفت که حتی نام گذاری مبل های شنی به همین دلیل محتوای شنی محصول می باشد . واما این محتوا اغلب از اجناسی چون یونولیت های خرد شده یا همان فیبر ها می باشند که در برخی از مبل های شنی از گرانول و ابر های خرد شده نیز استفاده شده است . این محتوای خرد شده و دانه دانه قابلیت حرکت در آستری را دارند تا به واسطه آن فرم پذیری مبل شنی بهتر شود . از ویژگی های خوب یونولیت های خرد شده می توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد . با وجود طراحی های مختلف و استفاده از اجناس متنوع در ساخت مبل شنی ، شما می توانید نمونه های بسیار زیاد و متنوعی را در بازار های جهانی مشاهده و خریداری کنید .


نمایندگی مرکزی مبل شنی

فروشگاه اینتکس تهران از بزرگترین نمایندگی های فروش مبل شنی در ایران است که علاوه بر فروش مبل شنی خارجی اورجینال و اصل ، انواع مبل های شنی ایرانی و با کیفیت را نیز به فروش می رساند . مبل های شنی ایرانی موجود در فروشگاه اینتکس از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و قابل رقابت با مدل های خارجی را دارند . از دیگر مزایای خرید مبل شنی ایرانی می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد چرا که روند طراحی و تولید و همچنین مواد اولیه ساخت آن در ایران بوده و با قیمت بسیار پایین تولید شده است ، این در حالی است که فروشگاه اینتکس با فروش بی واسطه محصولات شنی خود تمامی مبل های شنی خود را اعم از ایرانی و خارجی با قیمت ارزان برای فروش گذاشته است تا هموطنان عزیز بتوانند به سهولت مبل های شنی خود را خریداری کنند .


مبل های شنی از نظر اندازه و سایز نیز متفاوت هستند ، به همین دلیل شما می توانید به نسبت نیاز خود مبل های شنی کوچک و بزرگ را خریداری کنید . در فروشگاه اینتکس مبل های شنی کوچک با طراحی کودکانه نیز موجود است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده اند . استفاده از مبل شنی کودک می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد چرا که نرم بودن و طبی بودن آن ها می تواند به رشد بهتر کودکان و جلوگیری از آسیب های مفاصل و ... در آنان کمک کند . فروشگاه اینتکس علاوه بر فروش مبل شنی خدمات پس از فروش این محصولات را به مانند تعمیر مبل شنی انجام می دهد که در صورت آسیب دیدن محصول خود می توانید آن را به فروشگاه ارسال کنید تا نمایندگی اینتکس روند تعمیر مبل شنی شما را از قبیل تعمیر رویه و پارگی های موجود ، تعویض رویه یا استری و محتوای شنی ، شارژ مجدد مبل شنی ، دوخت آستری ، دوخت زیپ برای رویه و ... را به بهترین شکل انجام دهد .