موضوع مقاله : وان بادی بهتر است یا وان سرامیکی

استفاده از وان در حمام می تواند بسیار لذت بخش باشد ، برای اینکه شما یک حوضچه بسیار کوچک یک نفره یا دو نفره را دارید که می توانید داخل آن را با آب گرم پر کرده و در داخل آن ریلکس کرده و استراحت کنید . برای همین است که بسیاری از افراد به دنبال تهیه یک وان بسیار خوب هستند که در داخل حمام از آن استفاده کنند . تنوع وان ها امروزه بسیار زیاد از قبل شده است و شما می توانید انواع وان های بادی را خریداری کنید که از نظر ظاهری تفاوت دارند و حتی این تفاوت در جنس بدنه آن ها نیز می باشد . وان ها عمدتا از سرامیک و یا فایبرگلاس ساخته شده اند و در سری وان های جدید شما می توانید این محصولات را با ساختار بادی نیز خریداری کرده و از آن استفاده کنید که با نام وان بادی معروف می باشند . ما در این مطلب قصد داریم تا وان ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم که وان بادی بهتر است یا وان سرامیکی تا در نهایت با بررسی هر دو آن ها و ویژگی هایی که دارند ، راهنمای شما در خرید وان بادی و یا سایر وان ها باشیم . 

هر یک از این وان ها دارای ویژگی های خاص خود هستند و به همین دلیل ممکن است برخی از افراد با توجه به سلیقه ای که دارند آن ها را انتخاب کنند . اولین مقایسه بین این دو محصول ، مقایسه قیمت وان بادی با قیمت وان سرامیکی می باشد . با یک حساب سرانگشتی و همچنین جستجو در اینترنت و فروشگاه ها می توانید به راحتی به این موضوع پی ببرید که قیمت وان بادی به مراتب بسیار پایین تر از قیمت وان های سرامیکی می باشد . برای همین شما می توانید بدون مشکل و به راحتی می توانید وان بادی را خریداری کرده و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید . استفاده کردن از وان های بادی بسیار آسان است و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد . دلیل ارزان بودن قیمت وان بادی می توان به نوع جنس و طراحی آن اشاره کرد . این در حالی است که وان های سرامیکی بسیار شیک و لوکس تولید شده و با توجه به جنسی که دارند ، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند . اگر شما نیز به دنبال یک وان شیک و زیبا هستید ، و قیمت و هزینه وان برای شما اهمیتی ندارد می توانید از وان های سرامیکی استفاده کنید . 


نکته دیگری که در رابطه با مقایسه وان بادی با وان سرامیکی مطرح است ، ثابت بودن وان های سرامیکی و پرتابل بودن وان های بادی است . وان های سرامیکی با توجه به طراحی که دارند و همچنین وزن بالای آن ها ، همواره به صورت ثابت از آن استفاده می شود ، یعنی شما با سفارش وان سرامیکی و نصب آن در داخل حمام ، دیگر نمی توانید آن را به راحتی جابجا کنید و برای همین بیشتر از آن ها به صورت ثابت استفاده می شود . با توجه به این موضوع شما بایستی فضا و ابعاد حمام خود را بدانید و سعی کنید که با توجه به شرایط وان سرامیکی خود را سفارش دهید . همچنین از این وان ها بیشتر در همان فضای حمام استفاده می شود ولی وان بادی این قابلیت را دارد تا آن را در هر جایی راه اندازی کنید . بنابراین فرقی ندارد که شما وان بادی را در داخل حمام راه اندازی کنید و یا در حیاط خانه یا پشت بام و هر جای دیگری . برای همین اگر در حمام خانه نیز فضای زیادی را برای قرار دادن وان سرامیکی ندارید می توانید از وان بادی استفاده کنید تا پس از استفاده آن را دوباره بتوانید جمع آوری کنید . 

وان های بادی زمانی که تخلیه می شوند و باد آن ها و آب موجود در داخل وان خالی می شود ، حجم بسیار کوچکی را خواهد داشت ، برای همین به راحتی و بدون مشکل می توانید وان بادی را برداشته و آن را پس از استفاده از حمام خارج کنید تا دیگر فضایی توسط آن اشغال نشود . بیشتر حجمی که وان های بادی دارند را باد تشکیل داده است و برای همین حتی در صورتی که راه اندازی شده است نیز به راحتی می توانید آن را برداشته و جابجا کنید . فقط توجه داشته باشید که در زمان هایی که داخل وان از آب پر می باشد ، آن را اصلا جابجا نکرده و بر روی زمین نیز نکشید ، برای اینکه ممکن است آسیب ببیند . موضوع بعدی دوام و مقاومت این دو وان در برابر آسیب ها می باشد . مدل های سرامیکی با توجه به جنسی که دارند بسیار کمتر در معرض آسیب دیدگی هستند و تنها در زمان هایی که جسم سنگین با شتاب با بدنه برخورد کند آسیب خواهد دید ، این در حالی است که وان بادی ممکن است در برخورد اجسام تیز و برنده به راحتی سوراخ یا پاره شود . برای همین نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارد . 

البته وان بادی قابلیت تعمیر شدن را داراست و در صورتی که وان سوراخ شده باشد به راحتی می توانید آن را با استفاده از برچسب های تعمیراتی پنچرگیری کنید . البته توجه داشته باشید که با استفاده از برچسب ها می توانید برخی از آسیب دیدگی های جزئی را در منزل تعمیر کنید ، ولی اگر آسیب دیدگی شدید باشد ، نیاز است تا وان بادی را به فروشگاه اینتکس تحویل بدهید تا نمایندگی وان بادی اینتکس تعمیرات این محصولات را انجام دهد . فروشگاه اینتکس خدمات پس از فروش وان بادی را نیز بر عهده داشته و خدمت مشتریان ارائه کرده است ، برای همین می توانید از این خدمات بهره مند شوید و در صورت آسیب دیدن وان بادی به راحتی آن را تعمیر و دوباره استفاده کنید . وان های بادی از نظر نرمی و راحتی نیز بسیار عالی بوده و دلیل آن نیز داشتن بدنه بادی و تکیه گاه هایی است که برای آن در نظر گرفته شده است ، بنابراین شما می توانید احساس راحتی بیشتری را در هنگام ریلکس کردن در وان های بادی داشته باشید . 

به خصوص که بسیاری از تولید کنندگان وان های بادی مانند برند های معروفی همچون اینتکس و بست وی و حتی برند های محبوب دیگر مانند اینتایم برای این محصولات بادی ، تکیه گاه های بادی یا بالش بادی و حتی صندلی های بادی مخصوص در نظر گرفته است تا بتوانید بسیار راحت تر داخل وان بادی برای مدت طولانی نشسته و دراز بکشید . برای تخلیه آب وان های بادی نیز به مانند هر وان دیگری دریچه تخلیه قرار داده شده است و شما می توانید از آن طریق به راحتی وان را تخلیه کنید . برای ساخت وان بادی از لایه های پی وی سی استفاده شده است که بهترین جنس برای ساخت این محصولات بوده و باعث شده است تا وان در برابر رطوبت و آب و حتی گرمای آب مقاومت خوبی را داشته باشد و به مشکلی بر نخورد .