وان بادی مخصوص بیمار

امروزه حوادث طبیعی و همچنین تصادفات رانندگی و بسیاری از وقایع دیگر به راحتی می توان سلامت انسان ها را به خطر بیاندازد و این امر می تواند مشکلات و آسیب های جسمی بسیاری را به همراه داشته باشید و زندگی راحت و بدون دغدغه را علاوه بر بیماران و مصدومان برای خانواده آن ها نیز سخت و دشوار کند . اما تکنولوژی و نوآوری های بسیاری دست به دست هم داده اند تا به کمک بشر بیایند و امروزه برای هر مشکلی با استفاده از دانش های موجود راه حلی ایجاد می شود . وان های بادی نیز به خوبی توانسته اند یکی از این معضلات یعنی استحمام بیماران و همچنین مصدومان ضایع نخاعی و جانبازان را مرتفع کرده و کمک شایانی در جهت پاکیزه نگه داشتن بدن آن ها کرده اند . در این مقاله قصد داریم تا قبل از خرید وان بادی مخصوص بیمار اطلاعات مفید و دقیقی را به شما انتقال بدهیم تا با آگاهی لازم بتوانید در انتخاب وان بادی متناسب با نیازهایتان اقدام کنید ، پس در ادامه این راه همراه ما باشید .

وان بادی مخصوص بیمار یکی از محصولات پر کاربرد در جهت نگهداری از بیماران و افرادی که به هر دلیلی دارای ضایع نخاعی هستند می باشد که توسط بسیاری از کمپانی های مطرح تولید و در سراسرا جهان عرضه می شوند و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای به نسبت سایر تخت ها و وان های سنتی دارند . محصولات بادی به طور کلی دارای بدنه های مقاوم در برابر فشار و ضربه می باشند اما به دلیل حساسیت استفاده از وان های بادی مخصوص بیمار شرکت تولید کننده در بخش های مختلفی از این محصولات از ساختار های دو لایه به منظور افزایش ایمنی استفاده می کنند . به طور کلی وان های بادی دارای بدنه ای از جنس وینیل مرغوب می باشند که بسته به فشار و قابلیت تحمل وزنی که برای آن ها در نظر گرفته می شود در بخش های مختلف از متریال کارشناسی شده استفاده می شود . این محصولات از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از : قسمت درونی وان های بادی ، دیواره های وان بادی و همچنین کف وان بادی که نقش بسزایی را در در بالا بردن قابلیت تحمل وزن محصولات بادی ایفا می کند . در قسمت داخلی و دیواره های وان های بادی از متریال مشترک وینیل طرح چرم تک لایه استفاده می شود که از جمله مزیت های آن می توان به نرم بودن و سازگاری بالا با پوست بدن اشاره داشت بدین منظور که در جهت کشیده شدن بدن بر روی سطح داخلی وان بادی خراش بر روی پوست ایجاد نمی شود از این رو وان بادی را می توان بهترین گزینه برای استفاده توسط بیماران حساسیت پوستی دانست . اما در بخش کف این محصولات از وینیل دو لایه مقاوم استفاده می شود تا استحکام آن در برابر فشارهای وارده در جهت استفاده بیمار افزایش پیدا کند و کارایی لازم را برای آن ها نمایان کند . علاوه بر ساختار های بدنه وان های بادی مخصوص بیمار که ذکر شد ، اغلب وان های بادی بیماران به صورت مستطیلی با شیب ملایم و همچنین استوانه ای ساخته می شوند تا بیمار را به حالت نیمه درازکش بر روی خود نگهداری کنند و در بخش انتهایی آن ها دریچه های تخلیه آب قرار می گیرد تا از تجمع آب و کف به خوبی جلوگیری به عمل آورد .

راه اندازی وان بادی مخصوص بیمار از دیگر دغدغه های فکری خریداران این محصولات می باشد که در هنگام خرید نیز به دنبال کسب اطلاعات در موردش هستند . به طور کلی محصولات بادی امروزه به راحتی زدن یک دکمه با استفاده از پمپ های باد برقی قابلیت راه اندازی را دارند ، وان های بادی نیز از این قاعده جدا نیستند و با استفاده از انواع پمپ های باد دستی و یا برقی مخصوص محصولات بادی باد می شوند که به طور جداگانه می توانید این پمپ ها را از نمایندگی های معتبر محصولات بادی در ایران خریداری نمایید . برخی از پمپ های باد به صورت دو کاره تعبیه می شوند و علاوه بر باد کردن محصول می توانید در جهت خالی کردن باد نیز از آن ها استفاده کنید .

 راه اندازی وان های بادی به راحتی آب خوردن و شاید ساده تر از آن باشد ، برای این کار ابتدا باید اهرم ورودی باد را به محفظه تعبیه شده در بدنه وان بادی متصل کرده و با زدن دکمه پمپ مدت زمان سه الی چهار دقیقه طول می کشد تا محصول حالت کلی را به خود بگیرد . البته گفتنیست که برخی وان های بادی مخصوص بیمار دارای چندین قسمت می باشند که برای هر قسمت محفظه باد مخصوص آن تعبیه شده است و برای راه اندازی کلی محصول کافیست از چندین محفظه باد را وارد وان بادی کنید . توصیه می شود که وان را به حد استاندارد باد کنید و از زیاد یا کم باد کردن بخش های مختلف خودداری کنید تا بهترین کارایی را از محصول بگیرید . همچنین بخش تشک کف وان بادی را به خوبی باد کنید و تا کم باد نباشد زیرا در این حالت قسمت نشیمنگاه بیمار به صورت فرو رفته در می آید و این امر می تواند موجب جمع شدن آب و کف حاصل از استحمام در بخش کف وان شود که البته مشکل خاصی را ایجاد نمی کند . باید توجه داشته باشید که مرغوبیت وان های بادی مخصوص بیمار در افزایش طول عمر آن ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بدین منظور حتما محصولات بادی را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید ، فروشگاه محصولات بادی تهران اینتکس به عنوان نمایندگی مرکزی برند اینتکس و بست وی در ایران تنوع گسترده محصولات بادی از جمله وان های بادی را برای شما فراهم می آورد که برای تمامی محصولات خود ضمانت اصالت و همچنین خدمات پس از فروش حرفه ای را قرار داده تا خریداران پس از خرید نیز با خیالی راحت اقدام به استفاده نمایند .

آموزش طریقه استفاده از وان بادی مخصوص بیمار می تواند یکی از مهمترین نکات باشد زیرا در صورت عدم استفاده درست از این محصولات ، بیماردر شرایط مطلوبی قرار نمی گیرد و این امر می تواند برای بیمار کمی اذیت کننده باشد . اگر از وان های بادی مستطیلی استفاده می کنید بهتر است تا کمی بیمار را به حالت نیمه درازکش خوابانده و کمی سر آن را بالا نگه دارید تا بدن کمی به صورت شیبدار بر درون وان قرار بگیرد ، سپس با استفاده از دوش های سیار آب را بر روی بدن بیمار ریخته و عمل استحمام را انجام دهید . همانطور که در قسمت های بالایی مقاله عرض کردیم بهتر از که بد بخش های مختلف وان بادی به صورت استاندارد تنظیم شود تا بدن بیمار در شرایط استاندارد قرار بگیرد . این شیب دار بودن بدن بیمار وهمچنین وان باید باعث خروج آب دوش از بخش انتهایی محصول می شود و به راحتی می توانید در طول مددت زمان دلخواه بدون پر شدن وان بادی ، از آن استفاده کنید زیرا عمل تخلیه به صورت دائم درحال انجام است . اگر می خواهید آب درون وان جمع شود و خروج آب نداشته باشید به راحتی می توانید درپوش بخش انتهایی را بسته و مانع از خروج آب شوید . لازم به ذکر است که وان های بادی قابلیت استفاده بر روی انواع تخت های چوبی را دارند و بدون خیش شدن کف آن ها و همچنن درز آب به بخش های بیرونی می توانید بدون دغدغه از آن ها استفاده کنید . فقط در جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به بدنه محصول بهتر است که از برخورد اجسام تیز و همچنین حرارت زیاد به بدنه این محصولات خودداری کنید اما در صورت بروز هر گونه آسیب دیدگی به راحتی می توانید از پکیج برچسب تعمیرات اینتکس استفاده کنید که نیاز به دانش قبلی ندارد و خودتان به راحتی می توانید اقدام به رفع آسیب دیدگی کنید . اگر هم که محصول را از فروشگاه تهران اینتکس خریداری کرده اید با بخش پشتیبانی و خدمات پس از فروش تماس گرفته و کار را به کارشناسان با تجربه نمایندگی بسپارید و پس از تحویل محصول با خیالی راحت از آن استفاده کنید .

وان های بادی به طور کلی دارای قیمت های متفاوتی می باشند و این متفاوت بودن به دلیل تنوع در متریال استفاده شده در بدنه محصول ، برند های تولید کننده و همچنین ابعاد آن ها است . اختلاف قیمت های ناشی از نکات گفته شده به گونه ای است که قیمت دقیق وان های بادی را نمی توان اعلام کرد اما برای استعلام قیمت دقیق وان بادی مخصوص بیمار و همچنین مدل های موجود در نمایندگی تهران اینتکس همین حالا می توانید وارد دسته بندی وان بادی شوید و جدیدترین تولیدات کمپانی های مختلف را مشاهده کرده و با سفارش محصولات آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل و یا به صورت حضوری با مراجعه به دفتر نمایندگی تحویل بگیرید . همچنین در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام می توانید با مشاورین ما در دفتر فروشگاه محصولات بادی اینتکس ایران تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید .