انتخاب تشک بادی مناسب برای خانه می تواند بستری ایده آل و کاملا طبی را برای شما به ارمغان بیاورد به طوریکه تا سال های سال لذت خواب آرام و راحت را داشته باشید . تشک های بادی از جدید ترین و مدرن ترین تشک های موجود در بازار است که به واسطه کیفیت ، زیبایی و ... توانسته به خوبی جای دیگر تشک های پشمی و یا ابری را بگیرد . از آن جا که این محصولات بادی کمتر از چند سال است که بازار های ایران عرضه شده است برخی از مشتریان از ویژگی ها و خصوصیات تشک های بادی آگاهی ندارند و در خرید تشک بادی مناسب برای خانه تردید دارند ، از این رو قصد داریم تا ویژگی های یک تشک بادی خوب را بگوییم و همچنین برند های معتبر در زمینه فروش تشک بادی مناسب برای خانه را معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی تشک های بادی اصل و با کیفیتی را خریداری کنید .

تشک های بادی در دو دسته تشک بادی خانگی و تشک بادی روی آب تقسیم شده اند که با توجه به نام آن ها برای استفاده در منازل و استخر ها طراحی شده اند . در این مقاله قصد داریم تا ویژگی ها و خصوصیات تشک های بادی خانگی را مورد بررسی قرار دهیم . تشک های بادی خانگی دارای طراحی مدرن تر و زیباتری هستند و عمدتا دارای سطوحی نرم هستند . 

راهنمای جنس و رویه تشک بادی خانگی

لازم به ذکر است که برای ساخت تشک های بادی اغلب از اجناسی چون pvc استفاده می شود . پی وی سی های فشرده از مواد بسیار مرغوب با خاصیت لاستیکی می باشند که انعطاف بالا و بسیار خوب آن ها باعث شده است تا برای ساخت محصولات بادی مناسب باشند . البته از ویژگی های خوب پی وی سی می توان به سازگاری آن با محیط زیست و سلامت انسان اشاره کرد . به همین دلیل پوست شما در برخورد با این جنس هیچگاه حساسیت نشان نخواهد داد . طول عمر این جنس همچنین بسیار بالاست و اگر از تشک بادی که از پی وی سی ساخته شده است به خوبی مراقبت کنید می توانید سال های سال از تشک بادی خود استفاده کنید .

از آن جا که پی وی سی به صورت لایه های نازک ایجاد شده اند در برابر اجسام تیز و برنده اسیب پذیر هستند به همین دلیل توصیه می شود که از ضربه زدن و فشار دادن هر جسمی که تیز و برنده است خود داری کنید . از مزیت های دیگر پی وی سی می توان به ضد آب بودن آن ها اشاره کرد به همین علت حتی شما می توانید از تشک های بادی خانگی خود بر روی آب نیز استفاده کنید . بهتر است در صورت استفاده از تشک بادی خانگی بر روی آب ، آن را کاملا خشک و تمیز کنید .

در ساخت تشک بادی خانگی اغلب از یک لایه جیر یا مخملی برای نرم تر و لطیف تر شدن تشک بادی استفاده می شود . از آن جا که بدن در برخورد با pvc ممکن است عرق کند ، شرکت های سازنده این محصولات بادی با استفاده از یک لایه جیر از عرق کردن بدن به خوبی جلوگیری می کند . همچنین نرمی و لطافت آن استفاده از تشک بادی را لذت بخش تر می کند . این رویه ها در رنگبندی های مختلفی تولید شده اند که به شما اجازه می دهد تا تشک های بادی را در رنگ های مختلف مشاهده و خریداری کنید .

بهترین طراحی تشک بادی خانگی

تشک های بادی خانگی در طرح ها و ساختار مختلفی تولید شده اند که شما می توانید به نسبت سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید . برخی از تشک های بادی دارای بالش های سرخودی هستتند که شما ار از داشتن بالش های مجزا بی نیاز می کند . این بالش ها که در اصل برآمدگی قسمت بالایی تشک بادی می باشد به صورت خودکار پس از باد کردن تشک بادی راه اندازی می شود که ابعاد آن استاندارد بوده و برای تمامی سنین مناسب می باشد . البته در صورت نبود این بالش سرخود شما می توانید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید . از آن جا که این بالش ها ثابت هستند شما نمی توانید شکل آن را تغییر دهید .

برخی از تشک های بادی همچنین دارای لبه های بادی هستند که خرید آن ها توصیه می شود چرا که این لبه های بادی می تواند حیطه قرار گیری شما را مشخص کند تا در هنگام خواب از افتادن به بیرون از تشک بادی جلوگیری شود . وجود لبه فضایی را از تشک بادی نمیگیرد چرا که در قسمت های خارجی تشک بادی  قرار دارد و هیچ مشکلی را برای شما نخواهد داشت . اما اگر خوابی آرام دارید و در خواب زیاد قلت نمی خورید نیازی به خرید تشک های بادی خانگی با لبه بادی نیست .

بهترین آرگونومی ساخت تشک بادی خانگی

تشک های بادی ممکن است دارای رویه ساده و یا رویه مواج باشد که رویه مواج یکی از بهترین آرگونومی های ساخت تشک بادی می باشد چرا که به واسطه آن سطح تشک بادی انعطاف پذیر تر و حالت پذیر تر می شود . آرگونومی ساخت مواج کمک می کند تا جریان خون در بدن حالت طبیعی خود را حتی در زمانی که اندام های شما در هنگام خواب تحت فشار است ، داشته باشد . به همین علت نیز شما خواب بسیار راحت و سبک تری را خواهید داشت . 

ممکن است نحوه طراحی رویه های مواج در مدل های مختلف تشک های بادی تفاوت داشته باشد که عمدتا این رویه ها به صورت موازی ، عمودی و یا مشبک طراحی شده اند . پس سعی کنید در هنگام خرید تشک بادی خود به این موضوع دقت داشته باشید .

قسمت های داخلی تشک های بادی همچنین دارای از ساختار لایه لایه تشکیل شده است ، چرا که در غیر اینصورت تشک بادی شکلی تو خالی و بادکنکی داشته و تعادل و ثبات خوبی را نخواهد داشت . استفاده از ساختار لایه لایه در بخش های داخلی تشک بادی موجب شده است تا تشک در برابر فشار های بالا مقاوم باشد و به سختی دچار حادثه شود .

وزن ، ابعاد ، ظرفیت و تحمل وزن تشک بادی خانگی

تشک های بادی با توجه به ابعاد و نوعی که دارند ممکن است وزن های مختلفی نیز داشته باشند . در حالت کلی تشک های بادی به دو دسته تشک بادی 1 نفره و تشک بادی 2 نفره تقسیم می شود که طول آن ها تقریبا در یک بازه می باشد و صرفا عرض آن ها با یکدیگر تفاوت دارد . تشک های بادی دو نفره وزن بالاتری نسبت به تشک های بادی یک نفره دارد و به طور میانگین وزن تشک های یک نفره بین 1 الی 3 کیلوگرم و نمونه های دو نفره آن از 2 الی 5 کیلوگرم وزن دارد . 

تشک های بادی دو نفره قادرند تا وزن های بیش از 250 کیلوگرم را تحمل کنند که می توان گفت وزن دو فرد بالغ و حتی بیشتر را می تواند تحمل کند . نمونه های یک نفره تشک های بادی نیز عمدتا تحمل وزنی بیش از 150 کیلوگرم را دارا هستند . شما می توانید بدون هیچ نگرانی تشک های بادی را جایگزین تشک های ابری و پشمی کرده و در خانه ، مسافرت و حتی بر روی آب نیز از آن استفاده کنید . نکته قابل توجه در رابطه با تشک های بادی این است که شما می توانید تشک بادی خود را پس از سوراخ شدن و آسیب دیدن تعمیر کنید . برای کسب اطلاع از نحوه تعمیرات تشک های بادی و همچنین راهنمای خرید تشک بادی خانگی به وبسایت فروشگاه اینتکس مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های فروشگاه تماس حاصل فرمایید .