از معایب تشک های بادی می توان به حساس بودن آن در حین استفاده اشاره کرد تشک های بادی محاسن و معایب زیادی دارند که از محاسن آن قبلا اشاره شده بود اما در مورد معایب آن تشک های بادی اینتکس دارای لایه پلاستیکی درونی یک لایه پارچه‌ای زیر می باشد بر اثر باز شدن بیش از حد ممکن است از داخل پایه های تشک دچار بازشدگی شود و تشک شما به شکل تخم مرغی یا شبیه توپ در بیاید برای این مشکل راهکاری وجود دارد که آن را از داخل تشک میتوان شکافت و از داخل پایه های آن را با چسب مخصوص ترمیم نمود اما در مورد سوراخ شدن تشک بادی باید اشاره کنیم که تشک های بادی بسیار حساس و اشیاء نوک تیز و برنده هستند در طی استفاده ممکن است با آنها برخورد و دچار پنچری شود 

از دیگر معایب تشک بادی می توان به حساس بودن در برابر آتش اشاره کرد به دلیل پلاستیکی بودن نوع جنس بدنه تشکهای بادی ممکن است با آتش سیگار فوران سوراخ شود که در بعضی از تشک ها این  امر قابل تعمیر می‌باشد اما در بسیاری از تشک هایی که دارای لایه گیر یا همان مخملی می باشند نمی‌توان آن را ترمیم کرد ، تشکهای بادی با برندهای مختلفی تولید شده اند اما بهترین آنها اینتکس میباشد که معایب آن ها بسیار کمتر از برندهایی همچون جیلانگ ریلکس بست وی می باشد ، از دیگر معایب تشک بادی میتوان به نرم بودن آن اشاره کرد که بعضی از مشتریان این امر را نمی پسندند و به خیال اینکه تشک بادی دارای صفتی تشک های فنری میباشند آن را خریداری میکنند اما به هر شکل تشک های بادی از جنس پلاستیک می باشد توقع سفت بودن آن را نمی‌توان داشت

بعضی از خریداران تشک های بادی بعد از خرید تشک گلایه دارند که چرا تشک بادی نرم می‌باشد و در هنگام خواب به آن فرو می‌رویم در جواب این سوال باید گفت که برخی از خریداران و متقاضیان ذهنیت اشتباه ای در خصوص این محصولات دارند و فکر می کنند سفتی و محکمی آن در حد تخت خواب تشک های فنری یا چوبی هستند اما بعد از خرید آن متوجه این موضوع می شوند که تشک های بادی بسیار نرم و ارتجاعی هستند از طرفی تشک های بادی را می توان به اندازه بیش از حد باد کرد که سفتی لازم را به دست آورد اما این کار باعث می شود که تشک از لایه های داخلی خود جدا شده و به شکل گرد مانند در بیاید از دیگر معایب تشک بادی باید گفت که مدل های دونفره آن در هنگام خواب اگر فرد دیگر در حال تکان خوردن یا غلط زدن باشند فرد دیگر هم به همراه ایشان ممکن است جابجا شوند این هم مورد دیگری از معایب تشک بادی بود که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم امیدواریم با شفاف سازی و گفتن حقیقت شما را در امر خرید تشک های بادی راهنمایی کرده باشیم

معایب مهم تشک بادی : تشک های بادی را می توان از دسته محصولات بادی پر فروش و پر طرفدار دانست چرا که ویژگی های بسیار زیاد آن موجب شده است که معایب آن حتی به چشم نیاید . تشک های بادی با طراحی و آرگونومی ساخت عالی که دارند می توانند بستر های مناسبی برای استراحت کردن و خوابیدن باشند ، همچنین بسیاری از افراد با خرید تشک بادی ، آن ها را در سفر های خود به همراه می برند تا بتوانند در هر شرایطی با استفاده از تشک بادی به استراحت کردن بپردازند ، این محصولات را بر خلاف تخت خواب های بادی می توان در طول سفر و حتی در داخل چادر مسافرتی نیز استفاده کرد . اما در این مطلب برخلاف دیگر مطالب تشک بادی قصد داریم تا معایب مهم تشک بادی و ضعف های آن را که شاید از برخی از آن ها بی خبر باشید مورد بررسی قرار دهیم . پس در ادامه مطلب همراه ما باشید با معایب مهم تشک بادی ...

از آن جا که تشک های بادی به مانند تخت خواب های بادی هستند و شباهت هایی با یکدیگر دارند معایب آن ها نیز تقریبا مشابه یکدیگر است که می توانید در ادامه مطلب از این عیب های مهم مطلع شوید . از آن جا که هر محصولی علاوه بر مزایا ، معایبی نیز دارند ، در محصولات بادی نیز داشتن عیب هایی امری طبیعی خواهد بود ، پس وجود عیب در تشک های بادی به معنی بی کیفیت بودن و یا عدم استاندارد بودن این محصولات بادی نمی باشد . بزرگ ترین و البته مهم ترین معایب تشک بادی همان بادی بودن و ساختار لایه لایه آن است . همانطور که از نام تشک بادی مشخص است ، فضای داخلی محصول را باد تشکیل می دهد و بدنه آن تنها لایه های نازکی هستند که به عنون مخازن باد عمل کرده و نسبت به طراحی که دارند می توانند باد را در درون مخازن خود نگه دارد . از این رو لایه های نازک تشک بادی ممکن است در هر لحظه ای که با اجسام تیز و برنده برخورد می کنند ، سوراخ یا پاره شوند .

این عیب نه تنها در تشک بادی بلکه در تمامی محصولات بادی وجود دارد به همین دلیل نیاز است تا با تشک بادی خود با لطافت برخورد کرده و همواره از آن در برابر اجسام نوک تیز و برنده و همچنین اجسام و وسایل داغ مراقبت کنید . برای ساخت تشک بادی مخصوصا تشک های بادی اصل و اورجینال از لایه های pvc استفاده می کنند ، پی وی سی از نمونه اجناس لاستیکی است که برخلاف مواد پلاستیکی از مواد اولیه غیر شیمایی و سمی ساخته شده است به همین دلیل هیچگونه حساسیت های پوستی را برای افراد نخواهد داشت ، قدرت کشسانی این لایه ها نیز بسیار بالاست و می تواند در برابر وزن های بالا مقاوم باشد ، اما با این حال باز هم در برابر اجسام و اشیاء نوک تیز آسیب پذیر است .

تشک های بادی که از pvc ساخته می شوند همانطور که اشاره شد می توانند وزن های بسیار بالا را تحمل کنند ، اما باز هم دارای آستانه تحمل وزن هستند و اگر وزن بیشتری به تشک بادی وارد شود ممکن است ترکیده و پاره شوند . به طور معمول تشک های بادی یک نفره که از ساختار استاندارد برخوردار اند می توانند تا 150 کیلوگرم را تحمل کنند که این آستانه تحمل در تشک بادی دو نفره به 280 کیلوگرم می رسد . اما وقتی شما از ارتفاع بالا بر روی تشک بادی بپرید و یا بر روی تشک ایستاده و بالا و پایین بپرید ممکن است فشار وارده که به صورت ناگهانی به تشک بادی وارد می شد باعث پاره شدن و ترکیدن محصول شود . به همین دلیل توصیه می شود که به حداکثر تحمل وزن تشک بادی و همچنین بدنه آسیب پذیر آن توجه داشته باشید و به خوبی از محصول خود مراقبت کنید ، با مراقبت صحیح از تشک بادی خود می توانید سال های سال از محصول بادی خود استفاده کنید بدون اینکه تشک بادی شما آسیبی ببیند .

محصولات بادی که تشک بادی نیز مجموعه ای از آن می باشد نه تنها در ایران ، بلکه در تمام فروشگاه ها و نمایندگی های فروش سراسر دنیا شامل گارانتی تعویض نیستند چرا که تشک های بادی اصل و اورجینال پس از تولید ، مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند و پس از تایید صحت و سلامت کالا وارد قیمت بسته بندی و ارسال می شوند ، از این رو کمتر از یک دهم درصد ممکن است که محصول بادی آسیب دیده باشد . با این حال برخی از فروشگاه های معتبر و بزرگ مانند فروشگاه اینتکس که بزرگ ترین نمایندگی فروش تشک بادی در ایران است ، محصولات خود را با ضمانت تعمیر به فروش می رسانند که فروشگاه اینتکس با گارانتی 48 ساعته تشک بادی خود را برای فروش گذاشته است . در این حالت اگر خریدار پس از خرید و تحویل گرفتن محصول با سوراخ بودن محصول مواجه شد می تواند تشک بادی خود را برای تعمیر رایگان به فروشگاه اینتکس ارسال نماید تا نمایندگی تعمیر تشک بادی شما را به صورت رایگان انجام دهد .

نکته : قابلیت تعمیر تشک های بادی را می توان از مزایای این محصولات بادی دانست چرا که تشک بادی شما پس از تعمیر می تواند به مانند روز اول کارایی داشته باشد .

همانطور که اشاره شد تشک های بادی محصولاتی هستند که بیشتر خریداران آن ها را در سفر ها استفاده می کنند ، بیشترین حوادث و آسیب هایی که به تشک بادی می رسد نیز معمولا در سفر ها اتفاق می افتد به همین دلیل توصیه می کنیم که در طول سفر همواره از یک زیر انداز برای استفاده تشک بادی خود استفاده کنید . زمین هایی که از سنگ ریزه ، شن ، شاخ و برگ درختان ، آسفالت و موارد این چنینی پوشیده شده است می تواند به کف تشک بادی شما آسیب برساند . در این حالت استفاده از یک زیر انداز معمولی می تواند از آسیب دیدن کف تشک بادی شما جلوگیری کند . برخی از افراد نیز از نرم بودن تشک های بادی ناراضی هستند که ممکن است این نرمی و انعطاف پذیری تشک بادی برای برخی از افراد دیگر خوشایند باشد ، اما شما می توانید با تغییر میزان باد تشک آن را سفت تر و یا نرم تر کنید . 

استفاده مداوم از تشک بادی در زیر نور آفتاب نیز می تواند سبب ضعیف شدن و حتی پوسیده شدن بدنه تشک بادی شود ، نور خورشید به دلیل قدرت بسیار بالایی که دارد می تواند بیشتر چیز ها را تجزیه کند ، قرار دادن تشک بادی به صورت طولانی مدت در زیر نور آفتاب می تواند سبب پوسیده شدن رویه و از بین رفتن قدرت کشسانی تشک بادی شود . تشک های بادی برخلاف انتظارات برخی از خریداران به صورت توخالی و بادکنکی نمی باشد چرا که تولید کنندگان برای جلوگیری از خاصیت بادکنکی محصول و همچنین ثابت و تعادل خوب تشک بادی ، از لایه های مشبک افقی و عمودی در داخل تشک بادی استفاده کرده است ، اما این لایه ها ممکن است در زمانی که فشار زیاد و ناگهانی به تشک بادی وارد شود جدا شده و تشک بادی تعادل خوبی نداشته باشد . بعضا تغییر شکل تشک های بادی به صورت تخم مرغی به دلیل پارگی و جدا شدن لایه های درونی تشک بادی اتفاق می افتد .