عنوان مقاله : نحوه استفاده و نگهداری از تخت بادی و تشک بادی

تخت بادی و تشک بادی از محبوب ترین و البته پرفروش ترین دسته بندی محصولات بادی می باشند که در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و کارایی خود را به خوبی به نمایش می گذارند . اما با استفاده صحیح و اصولی از این محصولات به راحتی می توانید سالیان سال از آن ها استفاده کنید و در این صورت مقرون به صرفه بودن هزینه خرید آن ها نیز ثابت می شود . این دو دسته بندی محصولی توسط برندهای بسیاری در دنیا به تولید می رسد و علاوه بر کیفیت ساخت آن ها ، نحوه استفاده صیح و استاندارد نیز می تواند تاثیرات بسزایی بر روی طول عمر محصول داشته باشد . اگر از خرید تخت بادی و تشک بادی شما مدت زمان زیادی نمی گذارد در ادامه این راه همراه ما باشید تا نحوه صحیح استفاده و نگهداری از این محصولات را برای شما بازگو کنیم تا بیشترین بازخورد و بهترین کیفیت را در هنگام استفاده از آن ها مشاهده نمایید .

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام استفاده از تخت و تشک های بادی باید مد نظر داشته باشید ، جلوگیری از برخورد اجسام تیز و برنده به بدنه آن ها می باشد ، زیرا نه تنها تخت و تشک بادی بلکه تمامی محصولات بادی نیز در برابر این موارد آسیب پذیر می باشند . بدنه اغلب تخت و تشک های بادی ساخته شده از متریالی به نام پی وی سی یا همان وینیل می باشد که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد ، اما اجسام تیز می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای این محصولات به همراه داشته باشد . البته لازم به ذکر است که به همراه محصولات بادی و درون بسته بندی آن ها یک نوع برچسب تعمیرات مخصوص نیز برای شما قرار داده می شود که می توانید با استفاده از آن و بدون نیاز به دانش چندان خاصی اقدام به تعمیر بخش آسیب دیده محصول نمایید . البته باید بدانید که این نوع تعمیر زمانی بدون دانش امکان پذیر است که قسمت آسیب دیده بر روی درز محصول و یا در ابعاد بزرگی نباشد وگرنه در غیر این صورت بهتر است با نمایندگی اینتکس تهران تماس گرفته و کار را به کارشناسان کارآزموده بسپارید .

قابلیت تحمل وزن از جمله مهمترین فاکتورهایی می باشد که در هنگام خرید محصولات بادی باید به آن توجه داشته باشید زیرا رابطه مستقیمی با میزان انتظاری که از محصولات دارید خواهد داشت . تخت خواب بادی و تشک های بادی در ظرفیت های یک نفره و دو نفره به تولید می رسند . علاوه بر ظرفیت تعداد نفرات ، موارد دیگری همچون جنس بدنه ، برند سازنده و همچنین چند لایه بودن ساختار بدنه این محصولات باعث می شود تا با قابلیت های تحمل وزن مختلفی رو به رو باشید . اما به صورت استاندارد می توان گفت که قابلیت تحمل وزن این محصولات در ظرفیت یک نفره 90 تا 120 کیلو گرم و در ظرفیت های دو نفره بالغ بر 180 تا 200 کیلو گرم می باشد . علاوه بر رعایت دقیق قابلیت تحمل وزن این محصولات باید از پریدن بر روی آن ها و ایجاد فشارهای غیر اصولی جلوگیری کنید تا طول عمر بیشتری از محصول را شاهد باشید . پس هنگام استفاده حتی الامکان از پریدن بر روی محصولات بادی خودداری کنید زیرا به مرور زمان آسیب هایی را به بدنه این محصولات وارد خواهید کرد .

برای باد کردن تخت بادی و تشک بادی دو راه پیش رو خواهید داشت ، یا این محصولات به صورت خودکار دارای پمپ باد سرخود برقی بر روی بدنه می باشند و یا در غیر این صورت باید برای راه اندازی آن ها از پمپ بادهای دستی مجزا استفاده کنید . فارغ از لوازم جانبی که برای راه اندازی آن ها نیاز است ، پیشنهاد می کنیم تا تخت و تشک بادی خود را بسیار پر باد نکنید و آن ها را به نوعی باد کنید که با فشار دست بر روی بدنه ، کمی فرو رفتگی حاصل شود تا علاوه بر راحتی به هنگام استفاده ، فشار کمتری بر روی بدنه محصول نیز حاصل شود . لازم به ذکر است که دریچه های باد تعبیه شده بر روی بسیاری از محصولات بادی به صورت دوکاره می باشد و علاوه بر راه اندازی می توانید در جهت تخلیه سریع باد نیز از آن ها استفاده کنید . مدت زمان راه اندازی بزرگ ترین تخت و تشک بادی نیز بیشتر از سه الی چهار دقیقه نمی شود و در این راه کار سختی پیش رو نخواهید داشت .

در ساختار بدنه تخت بادی و همچنین تشک های بادی با دو نوع مواد اولیه رو به رو هستید ، ابتدا پی وی سی جیر یا همان مخمل و همچنین پی وی سی طرح چرم . این دو نوع متریال قابلیت تمیز شدن از آلودگی را با استفاده از دستمال های نم دار ، دارند . البته لازم به ذکر است که برای تمیز کردن پی وی سی طرح چرم که به صورت کاملا ضد آب نیز می باشد می توانید از آب جهت شستشو استفاده کنید . یکی از مواردی که برای پاکسازی این محصولات باید به آن توجه داشته باشید ، عدم استفاده بیش از حد استاندارد از مواد شوینده می باشد . مواد شوینده قوی دارای عناصر شیمیایی می باشد که می تواند بدنه را دچار پوسیدگی کند و در نتیجه به کاهش قابل توجه  طول عمر این محصولات منجر شود ، پس در هنگام تمیز کردن تخت و تشک بادی خود در هنگام خانه تکانی ها به این موارد توجه داشته باشید .

به هنگام استفاده از تخت بادی و تشک بادی کمپینگ سعی بر این امر داشته باشید که از این محصولات در محیط های صاف و هموار و به دور از سنگ و تیغ استفاده کنید تا آسیب به بدنه وارد نشود . همچنین از قراردادن این محصولات در سراشیبی خودداری کنید تا به هنگام وارد شدن فشار بر روی آن ها ، به قسمتی از بدنه فشار بیشتر وارد نشود . به طور کلی با بررسی های صورت گرفته می توان گفت که تشک ها و تخت های کمپینگ راحتی بسیار بیشتری به نسبت زیراندازهای کمپ دارند و جایگزین فوق العاده ای به شمار می آیند که در مسافرت ها می توانند در جهت رفع خستگی کارساز باشند . اگر شما هم به دنبال خرید تشک بادی و همچنین تخت های بادی از برترین برندهای جهانی هستید ، همین حالا می توانید به دسته بندی مربوطه از طریق منوی همین وب سایت مراجعه نمایید و از مطمئن ترین فروشگاه محصولات بادی در ایران یعنی فروشگاه اینتکس تهران خرید خود را نهایی کنید و هر جای ایران که هستید در کوتاه ترین زمان ممکن محصول را درب منزل تحویل بگیرید .