چادر مسافرتی حرفه ای

چادر های مسافرتی از سری لوازم بسیار محبوب و کاملا کاربردی در سفر ها می باشد که امروزه بسیاری از افراد برای سفر دسته جمعی با خانواده و یا دوستان این محصولات را به همراه خود برده و در طول سفر از آن ها استفاده می کنند . با خرید چادر مسافرتی خوب و با کیفیت می توانید حرین خصوصی بسیار عالی و البته ایمن را برای خود ایجاد کنید . چادر های مسافرتی حتی در برخی از شرایط می تواند حافظ سلامت افرادی باشد که از آن استفاده می کنند ، بنابراین توصیه می شود که هر هنگام خرید به ویژگی ها و خصوصیات چادر های مسافرتی دقت کنید . لازم به ذکر است که هر چادر مسافرتی بسته به نوع طراحی و ساختاری که دارند برای یک آب و هوا و شرایط خاص جوی مناسب بوده و باید به این نکته مهم توجه داشته باشید تا در هنگام استفاده ، با مشکل مواجه نشوید . از نمونه چادر های مسافرتی که ممکن است با آن مواجه شده باشید چادر مسافرتی حرفه ای می باشد که در ادامه مطلب شما را با این نوع از چادر های مسافرتی آشنا خواهیم کرد .

چادر مسافرتی حرفه ای چیست ؟

چادر های مسافرتی در تنوع بسیار زیادی طراحی شده اند که بر اساس نوع طراحی و ساختار خود نام های متفاوتی نیز دارند ، یکی از بهترین و مناسب ترین چادر های مسافرتی که برای شرایط مختلف و نامساعد جوی ساخته شده ات ، چادر مسافرتی حرفه ای نام دارد که مناسب ترین گزینه برای اشخاصی است که بیشتر به سفر رفته و در سفر ها با اقامت و برپا کردن کمپ ، در محلی ساکن می شوند . چادر مسافرتی حرفه ای با عناوین دیگری چون چادر مسافرتی کوهستانی ، زمستانی و کوهنوردی شناخته می شود که عمدتا تمامی آن ها در دسته چادر مسافرتی حرفه ای قرار می گیرند . مدل های حرفه ای چادر مسافرتی دارای طراحی و ساختار متفاوت بوده و از اجناس بسیار مقاوم و با کیفیت ساخته می شوند که در ادامه مطلب به صورت جامع و کامل آن را معرفی کرده و مورد بررسی قرار خواهیم داد .

نوع طراحی و ساخت چادر مسافرتی حرفه ای

نوع طراحی و ساخت چادر مسافرتی حرفه ای کاملا خاص و متفاوت بوده که همین مسئله سبب شده تا این مدل ها را حرفه ای و استاندارد بدانیم . عمدتا چادر های مسافرتی حرفه ای به دلیل اینکه در شرایط نامساعد جوی مانند کوهستان ، کویر و ... استفاده می شود بایستی به خوبی بتواند ایمنی افراد را در شرایط سخت ایجاد کند . به همین منظور عمدتا تولید کنندگان ، این محصولات را با ارتفاع پایین تر و طراحی گنبدی شکل یا طراحی کله گاوی طراحی می کنند ، ساختار کله گاوی و گنبدی این محصولات می تواند به خوبی وزش باد را منحرف کند و از راکد ماندن باران و برف بر روی سقف یا دیواره ها جلوگیری خواهد کرد . عمدتا در کوهستان و در بیابان ها وزش باد بعضا بسیار شدید است که در صورت طراحی ساده ممکن است تعادل چادر بر هم ریخته و حتی بلند شود . از سوی دیگر ارتفاع کم چادر ایستادگی آن را بسیار بیشتر خواهد کرد . عمدتا ارتفاع سقف آن ها به گونه ای است که فرد بتواند دراز کشیده و یا بنشیند .

جنس چادر های مسافرتی حرفه ای چیست ؟

نکته دیگری که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید در نظر داشته باشید جنس محصول می باشد . جنس هر کالا و محصولی می تواند بیانگر دوام و سطح کیفی آن باشد ، لذا هر چه جنسی که از آن برای ساخت چادر مسافرتی استفاده می شود با کیفیت و استاندارد باشد ، کارایی محصول نیز بسیار بالاتر رفته و طول عمر بیشتری را نیز می توانیم از آن متصور باشیم . جنس چادر های مسافرتی حرفه ای عمدتا از جنس پارچه شمعی پلی استر می باشد . لذا این جنس در صد در صد ضد آب بوده و به خوبی می تواند در برابر رطوبت ، سرما و سایر شرایط محیطی مقاوم باشد ، نور آفتاب و فشار باد و ... نیز به این جنس آسیبی وارد نمی کند . از ویژگی های بسیار خوبی که پلی استر دارد می توان به وزن کم آن اشاره کرد . استفاده از اجناس سبک و وزن پایین برای ساخت چادر های حرفه ای بسیار لازم و ضروری است چرا که عمدتا این محصولات به صورت دستی حمل می شود . جنس پایه های بیشتر چادر های مسافرتی حرفه ای نیز از اجناسی چون آلومینیوم یا فایبرگلاس است که هر دو آن ها از دوام بسیار خوب و وزن پایین برخوردار می باشند .

بهترین سازه برای چادر مسافرتی حرفه ای کدام است ؟

سوال دیگری که مطرح است ، این است که بهترین سازه برای چادر مسافرتی حرفه ای کدام است ؟ برای ساخت انواع چادر ها عمدتا از سه سازه عصایی ، فنری و اتوماتیک استفاده می شود که هر یک از آن ها ویژگی ها ، مزایا و معایبی را به همراه دارند که با توجه به آن ها ، مناسب ترین و بهترین سازه برای چادر مسافرتی حرفه ای سازه عصایی خواهد بود . این نوع سازه به دلیل نوع طراحی و ساختاری که شبیه به عصای نابینایان داشته و به مانند آن راه اندازی و جمع آوری می شود به سازه عصایی معروف است . از ویژگی های بسیار خوب این نوع سازه می توان به حجم بسیار کم در هنگام بسته بندی اشاره کرد . سازه های عصایی یکی از انعطاف پذیر ترین و مقاوم ترین نوع سازه هستند که می تواند دوام و استحکام چادر را در هر شرایط افزایش دهد . البته راه اندازی این نوع چادر ها نسبت به چادر های فنری و اتوماتیک کمی زمانبر است اما ویژگی های بسیار خوب آن سبب شده تا بیش از 95 درصد چادر های مسافرتی حرفه ای از سازه عصایی برخوردار باشند .

وزن و حجم بسته بندی استاندارد چادر مسافرتی حرفه ای

از مهم ترین ویژگی هایی که یک چادر مسافرتی حرفه ای باید داشته باشد وزن بسیار سبک و حجم بسته بندی کوچک آن ها اشاره کرد . به دلیل اینکه عمدتا چادر های مسافرتی حرفه ای به صورت دستی و با قرار دادن در کوله پشتی حمل می شوند ، بنابراین اگر چادر مسافرتی وزن بالایی داشته باشد ممکن است پس از مدتی حمل کردن خسته شوید مخصوصا کوهنوردان حرفه ای که بعضا روز ها و هفته ها به کوهنوردی می پردازند . اگر از چادر حرفه ای برای کوهنوردی استفاده می کنید سعی کنید که مدل های یک نفره یا دو نفره را خریداری کنید زیرا هر چه ابعاد و ظرفیت چادر بزرگ تر و بیشتر باشد وزن آن نیز افزایش خواهد یافت . بهترین وزنی که می توان برای چادر های مسافرتی در نظر گرفت 1 الی 3 کیلوگرم است .از سوی دیگر حجم بسته بندی کوچک نیز به اندازه وزن سبک قابل اهمیت است زیرا در سفر های پیاده شما به صورت دستی تجهیزات و لوازم را حمل خواهید کرد ، بنابراین اگر حجم زیاد باشد ممکن است با مشکلاتی مانند کمبود جا مواجه شوید . بهترین محل برای قرار دادن چادر مسافرتی ، بستن آن به بند پایین کوله پشتی و خارج از آن می باشد .

برند های پر فروش و محبوب چادر مسافرتی حرفه ای

برند های معتبر و معروف زیادی در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی حرفه ای فعال هستند که توصیه می شود همواره چادر های حرفه ای خود را از برند های معتبر خریداری کنید تا با اطمینان خاطر بتوانید از آن ها در هر شرایطی استفاده کرده و بهره ببرید . از برند های معتبر و پر فروش می توان به شرکت هایی چون هاسکی ، فرینو ، شنگیوآن ، کلمن ، کلمبوس ، بست وی و کینگ کمپ اشاره کرد که در این میان دو برند هاسکی و فرینو به صورت تخصصی اقدام به تولیدات چادر های مسافرتی حرفه ای کوهنوردی و کوهستانی می کنند ، این چادر ها کاملا دارای استاندارد های لازم بوده و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان حرفه ای از محصولات این برند استفاده کنند . شما عزیزان و مشتریان گرامی می توانید با مراجعه به دسته بندی های مربوطه ، انواع چادر های مسافرتی حرفه ای و کوهنوردی را مشاهده و خریداری کنید . توضیحات و مشخصات جامعی در قالب نقد و بررسی محصول ارائه شده است که می توانید با مطالعه آن ، ویژگی ها و خصوصیات محصول مطلع شوید . برای کسب اطلاع از قیمت چادر مسافرتی نیز با شماره تلفن های فروشگاه اینتکس تماس بگیرید .