آشنایی با استخر ویلایی متحرک

داشتن استخر به خصوص استخر ویلایی و خانگی می تواند بستر های آبی بی نظیر و بسیار دوست داشتنی برای آب تنی و شنا باشد که امروزه بسیاری از اشخاص برای تفریحات آبی راحت و شنا در کنار خانواده و دوستان ، از استخر های ویلایی استفاده می کند . این بستر های آبی به دلیل اینکه جریان نداشته و راکد می باشد و همچنین عمق آن ها مشخص است ، افراد با اطمینان و ایمنی بیشتری به بازی و تفریح می پردازند ، در استخر های ویلایی نیز به مانند استخر های عمومی می توان ورزش کرد . با توجه به علاقه مندی بسیاری از افراد اعم از زن و مرد ، پیر و جوان به استخر ها ، شرکت هایی اقدام به تولید استخر ویلایی متحرک کردند که آن ها را با عناوینی همچون استخر پیش ساخته ، استخر آماده و استخر متحرک می نامند . این نوع از استخر ها دارای ساختار و طراحی مدرن و جدید هستند که با توجه به ویژگی ها و مزایا بسیار خوب خود ، توانسته اند جایگزین بسیار خوبی برای استخر های بتنی و سیمانی شوند . آشنایی با استخر ویلایی متحرک می تواند همچنین شما را ترغیب به استفاده از این استخر های پر فروش و پر طرفدار کند . در همین راستا قصد داریم تا با معرفی استخر پیش ساخته و بررسی آن ها ، راهنمای خرید استخر ویلایی متحرک شما باشیم .

معرفی استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته یا استخر آماده متحرک ، همانطور که از نامش پیداست ، استخری از قبل طراحی شده می باشد که تنها نیاز است تا آن را خریداری کرده و سپس راه اندازی کنید تا آماده استفاده شود ، بنابراین هیچگونه نیازی به مصالح نخواهید داشت . این استخر ها دارای فریم و سازه می باشد که دیگر نیازی به هیچ تکیه گاه و پایه ای نخواهید داشت . استخر های پیش ساخته در ابعاد و اشکال بسیار مختلفی تولید شده اند که شما می توانید این محصولات را در اشکال گرد ، بیضی ، مستطیلی و مربعی خریداری کنید . کوچک ترین مدل ها دارای طول 2 متر و بزرگ ترین آن ها نیز دارای طول بیش از 10 متر می باشد . با توجه به ابعاد بسیار بزرگ و متنوعی که این محصولات دارد ، خریدار می تواند بر حسب فضا و محیطی که در اختیار دارد ، استخر خود را خریداری کرده و راه اندازی کند .

چرا به استخر پیش ساخته استخر متحرک گفته می شود ؟

از سری سوالاتی که در ذهن خریداران ایجاد می شود و یا در تماس با فروشگاه تهران اینتکس مطرح می شود این است که چرا به استخر پیش ساخته استخر متحرک گفته می شود ؟ استخر های ویلایی پیش ساخته به واسطه طراحی منحصر به فردی که دارند قابلیت متحرک بودن یا پرتابل را دارا هستند که این ویژگی به شما اجازه خواهد داد تا پس از راه اندازی و استفاده از محصول ، بتوانید آن را پس از مدتی جمع آوری کرده و در محل جدیدی راه اندازی کنید . این کار را می توانید به دفعات نامحدود تکرار کنید به همین دلیل نیز به این استخر ها ، استخر ویلایی متحرک گفته می شود . این ویژگی بسیار عالی تنها در مدل های پیش ساخته وجود دارد و مدل های بتنی فاقد این مزیت بزرگ می باشند . همچنین قابلیت پرتابل بودن این استخر ها به شما اجازه خواهد داد تا در صورت عدم نیاز به آن بتوانید استخر را در ابعاد بسیار کوچک تر بسته بندی کرده و در انباری نگهداری کنید . شما می توانید این کار را در فصول سرد سال مانند زمستان که از استخر استفاده نمیکنید انجام دهید .

جنس و طراحی استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته متحرک ویلایی از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل حتی می توانید از این محصولات به صورت دائمی استفاده کنید ، لذا دیگر حتی نیازی نیست که در فصل سرما استخر ویلایی متحرک خود را باز و جمع آوری کنید . تنوع در این محصولات بسیار زیاد است اما عمدتا جنس بدنه استخر های پیش ساخته متحرک از جنس پارچه مقاوم و ضخیم برزنت و یا پی وی سی چند لایه با پلی استر می باشد که هر دو آن بیشترین استفاده را در ساخت استخر پیش ساخته بزرگ و با کیفیت دارند . فروشگاه اینتکس با بررسی جنس تمامی مدل ها از بهترین و پر فروش ترین برند ها ، مشاهده کرد که پارچه های نام برده از پر استفاده ترین اجناس برای ساخت بدنه می باشند چرا که این اجناس کاملا ضد آب و ضد اشعه های خورشیدی بوده و در دراز مدت پاره یا پوسیده نمی شود ، همچنین به خوبی می تواند در برابر وزن بالا مقاوم باشد . از سوی دیگر فریم و پایه های بیشتر این محصولات نیز از فایبرگلاس و فلز های مقاوم و سبکی چون فلز یا در برخی از موارد از استیل ساخته شده اند .

تفاوت های مهم استخر ویلایی متحرک با استخر بتنی

استخر های پیش ساخته و بتنی تفاوت های مهم و اساسی با یکدیگر دارند که شاید به آن ها توجه نکرده باشید ، اما در ادامه با این تفاوت ها آشنا خواهید شد . اولین و مهم ترین تفاوت در استخر های پیش ساخته با بتنی می توان به متحرک بودن مدل های پیش ساخته اشاره کرد ، همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد ، شما می توانید این محصولات را جابجا کرده و در محل جدید راه اندازی کنید ، این در حالی است که مدل های بتنی و سیمانی ثابت بوده و پس از ساخت نمی توانید آن را جابجا کنید . موضوع دیگر راه اندازی ساده و بی دردسر مدل های پیش ساخته می باشد که می توانید آن را حتی در کمتر از 1 ساعت راه اندازی کنید ، این در حالی است که ساخت مدل های بتنی می تواند هفته ها و ماه ها به طول انجامد .

قیمت استخر ویلایی متحرک همچنین در مقایسه با مدل های بتنی بسیار ارزان بوده و شما می توانید با صرف هزینه بسیار کم ، یک استخر ایده آل را برای ویلا خود ایجاد کنید . مدل های ویلایی متحرک دارای اقلام همراه بوده و کاملا مجهز است بنابراین نیازی به خرید لوازم ضروری نخواهد بود . مدل های پیش ساخته عمدتا دارای کف و دیواره های طرح سرامیک هستند که پس از پر کردن استخر با آب می تواند بسیار شیک و زیبا باشد بدون اینکه هزینه ای جهت زیبا سازی کف پرداخت کنید .

بهترین استخر ویلایی کدام است ؟

سوال بعدی این است که در میان استخر های پیش ساخته متنوع ، بهترین استخر ویلایی کدام است ؟ در میان این محصولات هستند مدل هایی که نسبت به سایر مدل ها ، برای ویلا مناسب تر بوده و نزد خریداران محبوب هستند ، این مدل ها اغلب دارای بدنه طرحدار می باشند . بیشتر مدل های پیش ساخته دارای بدنه خارجی ساده هستند اما نمونه هایی که برای ویلا و باغ ها طراحی شده اند دارای بدنه طرحدار می باشند که عمدتا طرح هایی مانند طرح چوب ، استیل و آجر و .. استفاده شده است ، این محصولات از لوکس ترین و شیک ترین استخر های ویلایی متحرک می باشند که با استفاده از آن ها می توانید فضای ویلا را بسیار شیک و زیبا کنید . شما می توانید حتی با راه های بسیار کاربردی استخر های پیش ساخته ویلایی خود را بسیار زیبا تر کنید . به طور مثال برای مدل های پیش ساخته زیرانداز طراحی شده و در کنار محصولات قرار گرفته است ، اما شما می توانید به جای آن از تاتامی و یا چمن مصنوعی استفاده کنید . چمن مصنوعی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به باغ و استخر خواهد داد به دلیل ضخامت خوب و همچنین نرمی و انعطاف پذیری می تواند به خوبی از کف استخرمراقبت کرده و از آسیب دیدن و ساییدگی آن جلوگیری خواهد کرد . شما می توانید از ترمو وود ها و چوب های ضد آب جهت تزئین و زیبا سازی استخر استفاده کنید .

قیمت استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته از نظر قیمت بسیار ارزان تر از مدل های بتنی و سایر مدل های فایبرگلاس و ... می باشد که البته در میان استخر های ویلایی متحرک نیز بسته به ابعادی که دارند قیمت متفاوتی نیز دارند . به عنوان مثال استخر های کوچک تر به دلیل مواد اولیه کمتر و همچنین امکانات نسبتا کمتر خود قیمت ارزان تری دارند ، بنابراین مدل های بزرگ تر نیز قیمت بالایی خواهند داشت . استخر های ویلایی بسته به نوع طراحی خود به دو گروه فریمی و غیر فریمی تقسیم می شوند که گروه فریمی نیز به دو مدل الترا و اینتل تقسیم می شوند و مدل غیر فریمی آن نیز همان استخر های ایزی ست می باشد . در این میان مدل های ایزی ست یا فست ست از ارزان ترین مدل ها می باشد که می توانید آن را برای ویلا استفاده کنید .

همچنین مدل های فریمی الترا نیز از مقاوم ترین و البته گران ترین مدل های ویلایی متحرک می باشد ، مدل فریمی الترا بزرگ ترین مدل های موجود می باشد که شرکت های سازنده آن ها را تولید کرده اند . و اما استخر های پیش ساخته ایرتکس که یک برند ایرانی است ، به دلیل تولیدات و مونتاژ آن در داخل کشور و عدم پرداخت هزینه گمرکی و حمل و نقل از ارزان ترین مدل های موجود در بازار هستند . البته این ارزانی دلیل بر داشتن کیفیت پایین نمی باشد و چه بسا مدل های ایرانی ایرتکس دارای ضمانت 5 ساله بوده و دارای استحکام و دوام بسیار بالایی می باشد .

لوازم همراه و تجهیزات یدکی استخر ویلایی متحرک

استخر های ویلایی متحرک در کنار خود لوازم ضروری دارد که می توان به پمپ تصفیه آب ، زیرانداز ، درپوش و نردبان اشاره کرد که از نردبان می توانید برای ورود و خروج به داخل آب استفاده کنید . همچنین زیرانداز می تواند از کف استخر مراقبت کرده و با استفاده از درپوش ، از افتادن زباله ، شاخ و برگ ، گرد و خاک و ... جلوگیری کنید . و اما پمپ تصفیه آب که از مهم ترین وسیله ها برای هر استخر بزرگ ویلایی می باشد می توانید به صورت مستمر آب داخل استخر را تصفیه کرده و از کدر شدن و کثیف شدن آب جلوگیری کنید . این پمپ ها در کنار محصولات قرار دارند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه مجزا نخواهید داشت ، این در حالی است که شما باید برای استخر های بتنی خود ، پمپ های تصفیه مجزا خریداری کنید . شما می توانید علاوه بر این لوازم ضروری انواع تجهیزات یدکی این محصولات را نیز از فروشگاه تهران اینتکس خریداری کنید . شما می توانید برای استخر ویلایی متحرک خود ، از هیتر یا گرمکن آب جهت گرم کردن و متعادل کردن آب استخر ، قرص کلر جهت ضدعفونی کردن آب و از جاروهای اسکیمر برای پاک سازی کف و دیواره های استخر از لجن یا جلبک و ... استفاده کنید و از لغزندگی بدنه جلوگیری نمایید .