آموزش تصویری نصب چادر مسافرتی عصایی

چادر های مسافرتی از نمونه وسایل و ابزار های بسیار خوب و البته در برخی موارد ضروری است که می توانید با استفاده از آن ها در سفر به مراتب سفری راحت تر و دلچسب تر را رقم بزنید . چادر های مسافرتی با ساختاری که دارند در ابعاد بسیار کوچکی بسته بندی شده و وزن بسیار سبک دارند ، به همین دلیل نیز به راحتی می توان آن ها را به سهولت حمل کرد . چادر های مسافرتی همچنین از نظر ساختاری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که بر این اساس راه اندازی و نصب آن ها نیز متفاوت خواهد بود . در میان انواع چادر های مسافرتی با سازه های مختلف مانند چادر مسافرتی اتوماتیک ، عصایی و فنری ، چادر مسافرتی عصایی نسبت به سایر مدل ها کم حجم تر بوده و به همین منظور حمل آن آسان تر است ، از این رو محبوبیت آن بیشتر از سایر مدل ها بوده و اغلب چادر های مسافرتی حرفه و کوهنوردی نیز از ساختار عصایی برخوردار اند . از سوالات متدوالی که همواره خریداران چادر مسافرتی عصایی دارند این است که نحوه راه اندازی و نصب چادر مسافرتی عصایی چگونه است ؟ در این مطلب قصد داریم تا با آموزش تصویری نصب چادر مسافرتی عصایی ، به صورت مرحله به مرحله شما کاربران گرامی را راهنمایی کنیم .

مرحله اول

قبل از راه اندازی چادر مسافرتی ، فارغ از نوع ساختاری چادر بایستی محل مناسبی را برای نصب و بر پا کردن چادر مسافرتی در نظر بگیرید . زمین هایی که دارای شاخ و برگ درختان ، سنگ ریزه و ... می باشد می تواند به کف چادر مسافرتی آسیب وارد کند و یا افراد را برای نشستن و دراز کشیدن در چادر مسافرتی دچار مشکل کند . همچنین زمین های آسفالت ، شنی و ... نیز می تواند در دراز مدت باعث ساییده شدن چادر مسافرتی گردد ، از این رو پیشنهاد می کنیم که از یک زیر انداز برای راه اندازی و نصب چادر مسافرتی بر روی آن استفاده کنید . شما می توانید به نسبت شرایط آب و هوایی برای ضخامت کف چادر از انواع زیرانداز های پارچه ای ، حصیری و پلاستیکی استفاده کنید ، همچنین در صورت استفاده از چادر مسافرتی خود در آب و هوای بارانی می توانید از زیر انداز های دیگری چون نایلون و وینیل که خاصیت ضد آب دارند استفاده کنید .

مرحله دوم

پس از انتخاب محل مناسب و استفاده از یک زیرانداز مقاوم ، ضخیم و یا ضد آب به سراغ ساک حمل چادر مسافرتی رفته و چادر را خارج می کنید . اگر چادر مسافرتی شما دوپوش است ( یعنی علاوه بر بدنه اصلی دارای پوشش ثانویه مجزا است ) ، پوشش دوم آن را کنار بگذارید چرا که در مراحل اولیه به آن نیاز نداشته وبایستی در مراحل آخر آن را بر روی بدنه اصلی چادر مسافرتی بکشید . بدنه اصلی چادر مسافرتی عصایی را پس از خارج کردن به صورت کامل به طوری که کف آن پایین قرار بگیرد ، بر روی نایلون یا زیرانداز پهن کنید .

مرحله سوم

پس از پهن کردن بدنه چادر مسافرتی ، پایه های عصایی را از ساک خارج کرده و به ترتیب آن ها را به صورت عصایی به یکدیگر متصل کنید . علت نام گذاری این نوع چادر های مسافرتی به عنوان چادر عصایی ، سازه آن است که به مانند عصای نابینایان طراحی شده و به همان شکل راه اندازی می شود .

این میله ها دارای ساختار توخالی هستند که توسط نخ بسیار قوی و محکم ابریشمی ابتدا و انتهای میله را به یکدیگر متصل کرده است تا میله پس از قرار گرفتن در داخل هم متلاشی نشود . پس نیاز است تا شما میله ها را به ترتیب به صورت نر و ماده مطابق شکل زیر راه اندازی کنید .

ممکن است تعداد پایه های چادر مسافرتی بر اساس نوع چادر مسافرتی و البته ابعاد محصول ، متفاوت باشد ، اما به طور کلی چادر های مسافرتی عصایی به صورت دو پایه ، سه پایه و چهار پایه ساخته شده اند . پس لازم است تا تمامی پایه ها را مانند مرحله 3 متصل و راه اندازی کنید . مدل چادر مسافرتی عصایی مورد بحث این مطلب ساختار سه پایه دارد .

مرحله چهارم

پس از پایان راه اندازی و اتصال میله ها و تشکیل میله های بلند و آماده ، نیاز است تا پایه ها را به ترتیب وارد بدنه اصلی چادر مسافرتی عصایی کنید . در سه قطب یا گوشه های چادر مسافرتی ، قسمت هایی برای ورود پایه ها به بدنه چادر مسافرتی وجود دارد که نیاز تا به ترتیب پایه ها را وارد بدنه کنید .

میله ها را تا انتها به طوریکه از قطب دیگر چادر خارج شود وارد بدنه کنید .

پس از خارج شدن میله از دو طرف پارچه یا همان بدنه چادر مسافرتی میله ها را با توجه به مدل و نوع چادر مسافرتی ( ممکن است چادر های مسافرتی عصایی با توجه به نوع طراحی و یا برند های ساخته شده تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند ) با استفاده از گیره ، فلاپ یا ... متصل کنید تا سازه محکم جای خود قرار گیرد و از بدنه خارج نشود . در این قسمت می توانید از دوست خود کمک بگیرید تا بهتر و ساده تر بتوانید پایه ها را متصل کنید و از جابجایی پایه در هنگام اتصال جلوگیری کنید .

پس از وارد کردن یک میله در بدنه سایر میله ها و پایه های چادر مسافرتی دیگر میله ها را مطابق مرحله 4 تکرار کنید تا چادر مسافرتی فرم اصلی را به خود بگیرد .

پس از انجام تمامی مراحل بدنه اصلی چادر مسافرتی عصایی راه اندازی شده است .

مرحله پنجم

پس از انجام مراحل قبلی و راه اندازی بدنه اصلی چادر مسافتی ، شما می توانید با استفاده از بند هایی که در چهار گوشه چادر مسافرتی ( ممکن است تعداد آن ها بیشتر باشد ) قرار گرفته اند برای اتصال چادر مسافرتی خود به زمین کمک بگیرید تا استحکام و تعادل چادر مسافرتی حتی در هنگام وزش باد یا ضربه بیشتر شود . شما می توانید برای زمین های نرم و یا خاکی از تکه های چوب استفاده کنید . ممکن است در زمین های سفت مانند کوه که سطوح سنگی دارد برای اتصال چادر به زمین به میخ های فولادی و چکش نیاز داشته باشید .

مرحله ششم

پس از اتصال بدنه اصلی به زمین راه اندازی و نصب چادر مسافرتی عصایی شما به پایان رسیده است . در صورتی که چادر مسافرتی شما دارای پوشش دوم یا ثانویه بود در این مرحله نیاز است تا روکش یا پوشش دوم را بر روی بدنه اصلی پهن کرده و اتصالات لازم را انجام دهید تا چادر مسافرتی شما نصب شده و آماده استفاده شود .