عنوان مقاله : بهترین مدل چادر مسافرتی

چادر مسافرتی یکی از اولین ضروریات هر مسافرتی می باشد و بسیاری از افرادی که اهل کمپینگ و مسافرت هستند، چادر مسافرتی متناسب با نیازهای خود را دارند. اما انتخاب بهترین مدل چادر مسافرتی که متناسب با نیازهای افراد باشد قطعا یکی ازسخت ترین کارهایی است که هر فردی می تواند در هنگام خرید چادر مسافرتی داشته باشد. امروزه مدل های بسیار زیادی از چادر مسافرتی را می توان در بازار مشاهده کرد که هر کدام از آن ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا در انتخاب بهترین مدل چادر مسافرتی شما را راهنمایی کنیم تا مدلی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهایتان باشد، پس اگر شما هم دنبال خرید چادر مسافرتی هستید در ادامه این راه همراه ما باشید.

یکی از ابتدایی ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه این محصولات می باشد. هر چادر مسافرتی از دو بخش اصلی تشکیل شده اند که تاثیر بسزایی در هنگام ایجاد شرایط نامساعد جوی دارد. این دو بخش را می توان پارچه به کار گرفته شده در ساختار بدنه و همچنین ستون های نگهدارنده دانست که استحکام چادر را در شرایط آب و هوایی مختلف تضمین می کند. پارچه به کار گرفته شده در ساختار بدنه چادرهای مسافرتی که انتخاب می کنید باید با توجه به شرایط آب و هوایی باشد، به عنوان مثال پارچه برزنتی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین متریال هایی می باشد که در بدنه چادرهای مسافرتی تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پارچه بدنه مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد و در شرایط بارش های نه چندان شدید از نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری می کند. در برخی از مدل های چادر مسافرتی برای بالاتر بردن استحکام در برابر نفوذ آب و همچنین جلوگیری از پوسیدگی از روکش پلی استر نیز بر روی پارچه برزنتی استفاده می شود که تاثیر بسیار بالایی را در کیفیت خواهد داشت. اگر قصد برپایی کمپینگ در شرایط نامساعد جوی که با بارش های برف و باران همراه است دارید، بهترین انتخاب برای شما چادر مسافرتی با پارچه بدنه آکسفورد می باشد که مقاومت فوق العاده ای دارد و علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب، از نفوذ سرما نیز به خوبی جلوگیری به عمل می آورد.

اما بخش دیگر را می توان ستون های نگهدارنده چادرهای مسافرتی دانست، که استحکام و مقاومت ساختار اصلی چادر را در هنگام وزش بادهای شدید حفظ می کند. در این خصوص باید بگوییم که با دو متریال یعنی ستون هایی از جنس آلومینیوم و یا فایبرگلاس رو به رو هستید. این دو متریال مقاومت تقریبا برابری دارند و انعطاف پذیری بالای ستون های فایبرگلاس می تواند شرایط ایده آل تری را برای چادر مسافرتی در هنگام وزش بادهای شدید به همراه داشته باشد. در خصوص ستون های نگهدارنده پیشنهاد ما بر این امر است که بیشتر به ساختار کلی چادر و تعداد و شکل قرارگیری ستون های آن توجه داشته باشید.

اما در خصوص راه اندازی نیز باید بگوییم که مدل های مختلف چادر مسافرتی با یکدیگر متفاوت هستند، جایی که امر راه اندازی یک چادر می تواند چند ثانیه به طول بیانجامد و مدل دیگر می تواند به مدت زمانی بالغ بر چهار الی پنج دقیقه نیاز داشته باشد. در مورد ساختار چادرهای مسافرتی از نظر راه اندازی باید بگوییم که با سه مدل عمده یعنی چادر مسافرتی فنری ، چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک رو به رو هستید. به طبع چادرهای مسافرتی فنری را همه مشاهده کرده ایم، چادرهایی که در نمونه های ایرانی به کررات دیده می شود و مدت زمان راه اندازی آن ها چند ثانیه است اما برای جمع آوری باید قلق های آن را به خوبی بلد باشید وگرنه می تواند مدت ها شما را درگیر خود کند.

دو مدل دیگر این محصولات را می توان چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک دانست که بهترین انتخاب برای سهولت در راه اندازی و جمع آوری در کنار استحکام قابل قبول را می توان چادر مسافرتی اتوماتیک دانست. اما اگر بخواهید در مناطقی با آب و هوای نامطلوب و سردسیری به همراه وزش بادهای شدید کوهستانی کمپ بزنید ملزم به استفاده از چادرهای مسافرتی عصایی با استحکام بالا هستید. به این ترتیب می توان گفت که مستحکم ترین ساختار برای چادرهای مسافرتی در برابر وزش بادهای شدید، چادر مسافرتی عصایی است.

وزن چادر مسافرتی نیز از مهمترین بخش هایی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. به خصوص در مورد چادرهای مسافرتی کمپینگ باید به این نکته توجه ویژه ای کنید که در هنگام پیاده روی های طولانی مدت با مشکل رو به رو نشوید. چادرهای مسافرتی دو نفره استاندارد برای مسیرهای دارای پیاده روی باید وزنی بالغ بر یک تا دو و نیم کیلو گرم داشته باشند تا در مسیر بیش از حد خسته نشوید. البته وجود ساک حمل دسته دار که قابلیت جا به جایی چادر بر روی دوش را نیز فراهم آورد از مهمترین نکاتی است که باید به آن پرداخته شود. مهمترین لوازم جانبی همراه چادرهای مسافرتی را می توان ساک حمل، میخ و طناب نصب دانست که اغلب درون بسته بندی چادرهای مسافرتی عصایی و اتوماتیک دیده می شود.

قیمت چادر مسافرتی به پارامترهای بسیاری از جمله: ظرفیت چادر مسافرتی، متریال به کار گرفته شده در ساختار آن، لوازم جانبی که درون بسته بندی به همراه خود دارد، برند سازنده و همچنین وزن آن بستگی دارد. با توجه به پارامترهای عنوان شده در این مقاله نمی توان قیمت دقیق مدل های مختلف چادر مسافرتی را عنوان نمود، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای استعلام دقیق قیمتی چادرهای مسافرتی همین حالا به دسته بندی مربوطه از طریق منوی سایت مراجعه نمایید. در دسته بندی چادر مسافرتی وب سایت، اطلاعات جامعی نظیر تصاویر اختصاصی، توضیحات کوتاه و نقد و بررسی های کارشناسی شده هر محصول به همراه قیمت به روز شده را می توانید مشاهده کنید و در نهایت با آگاهی کامل خریدی لذت بخش را رقم بزنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره تخصصی و رایگان کافیست تا با شماره تلفن های موجود در بخش های مختلف وب سایت اینتکس تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.