چه نوع چادر مسافرتی بخرم ؟

چادر های مسافرتی محصولاتی نام آشنا هستند که ممکن است حتی از آن ها استفاده کرده و یا دوستان و اقوام نمونه هایی از این چادر های مسافرتی را داشته اند . چادر های مسافرتی محصولاتی سفری و بسیار کاربردی هستند که با تهیه آن ها می توانید در طول سفر حریم خصوصی بسیار عالی برای خود ایجاد کنید و ساعت هایی را در کنار جاده و یا در دل طبیعت استراحت کرده و ساکن شوید . با خرید چادر مسافرتی اورجینال و با کیفیت می توانید سرپناهی ایمن را نیز در شرایط جوی مختلف مانند سرما و یا بارش باران و برف برای خود ایجاد کنید . حجم بسته بندی بسیار کوچک و وزن سبک این محصولات باعث شده است تا به آسانی بتوانید این محصولات را حمل و جابجا کنید .

چادر های مسافرتی با توجه به اینکه فضای کمی را اشغال می کنند می توانید آن را در داخل صندوق ماشین قرار داده و حمل کنید ، همچنین برخی از مدل های حرفه ای قابل حمل به صورت دستی می باشند . مدل های مختلفی از چادر های مسافرتی طراحی و تولید شده اند که هر یک از آن ها ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند بنابراین با در نظر داشتن سلیقه و نیاز خود بایستی بهترین و مناسب ترین چادر را انتخاب و خریداری کنید . با توجه تنوع محصولات بسیاری از خریداران سردرگم بوده و سوال دارند که چه نوع چادر مسافرتی بخرم ؟ بنابراین فروشگاه اینتکس سعی دارد تا در این مطلب شما را در خرید این محصولات سفری راهنمایی کند .

امکانات اولیه و مهم چادر مسافرتی

هر چادر مسافرتی استاندارد امکانات اولیه و مهمی دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید . ممکن است چادر های مسافرتی امکانات بیشتری نیز داشته باشند اما امکانات گفته شده از اساسی ترین ویژگی هایی است که یک چادر مسافرتی استاندارد بایستی آنها را داشته باشد . هر چادر استانداردی باید دارای بدنه ضد آب باشد ، با توجه به اینکه شرایط جوی و آب و هوایی هر شهری ممکن است با توجه به منقطه جغرافیایی به نسبت محل زندگی تفاوت هایی داشته باشد ، همچنین با توجه به اینکه از چادر های مسافرتی در فضاهای باز استفاده می شود ، ممکن است باران یا برف ببارد در صورت ضد آب بودن مشکلی به وجود نیامده و می توانید با خیال راحت در داخل چادر استفاده کنید .

یک چادر مسافرتی استاندارد و خوب باید علاوه بر داشتن کیفیت و دوام بسیار خوب ، وزن بسیار سبکی داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را جابجا و حمل کنید . یک چادر مسافرتی خوب باید باید فضای کافی را برای نشستن و دراز کشیدن افراد فراهم کند ، بنابراین اگر گفته می شود که یک چادر مسافرتی برای 4 نفر طراحی شده است باید فضای خوب و کافی را در اختیار تمامی افراد قرار دهد . چادر های مسافرتی نیازمند تهویه هوای خوب هستند بنابراین مدل هایی را انتخاب کنید که دارای تهویه هوای مناسب باشند . وجود درب و پنجره های متعدد می تواند تهویه هوای عالی و نورگیری مناسبی را ایجاد کند .

از سری امکانات ثانویه ای که ممکن است چادر های مسافرتی داشته باشند می توان به داشتن سایه بان های عصایی ، طراحی دوپوش و دولایه چادر ، وجود چندین اتاق در داخل چادر به عنوان ایجاد حریم خصوصی جداگانه ، درب و پنچره های بیشتر اشاره کرد . البته برخی طراحی ها نیز در میان چادر های مسافرتی خاص است که می توان به داشتن سقف شفاف جهت دیدن آسمان اشاره کرد که بیشتر استفاده آن برای شب و یا استفاده در زیر سایه و روز های بارانی مناسب می باشد .

وزن  ایده آل چادر مسافرتی چند کیلوگرم است ؟

از سری سوال های متعددی که پرسیده می شود این است که وزن ایده آل چادر مسافرتی چند کیلوگرم است ؟ لازم به ذکر است که هر چادر مسافرتی بسته به ابعاد و سایزی که دارد و وزن متفاوتی دارد بنابراین سایز چادر با وزن محصول رابطه مستقیم دارد ، البته جنسی که برای ساخت محصولات استفاده می شود نیز مهم ترین عامل در وزن چادر های مسافرتی می باشند . با توجه به اینکه چادر های مسافرتی بزرگ و خانوادگی عمدتا توسط ماشین حمل می شوند ممکن است وزن آن ها چندان اهمیتی نداشته باشد ، اما به صورت استاندارد چادر های مسافرتی باید وزنی 1 الی 10 کیلوگرمی داشته باشند . بیشتر مدل های خانوادگی عمدتا وزنی بین 4 تا 8 کیلوگرم دارند .

اما وزن چادر های مسافرتی حرفه ای که آن ها را با عنوان چادر کوهنوردی می شناسیم بسیار مهم است زیرا این محصولات به صورت دستی جابجا و حمل می شوند و کوهنورد باید در طی مسیر ، آن را توسط کوله پشتی خود حمل کند ، بنابراین اگر وزن چادر بسیار زیاد باشد کوهنورد زودتر خسته می شود . وزن ایده آل برای چادر مسافرتی کوهنوردی و حرفه ای زیر 3 کیلوگرم می باشد . توصیه می شود که برای استفاده از چادر های کوهنوردی نمونه های تک نفره خریداری شود و هر شخص از چادر جداگانه استفاده کند زیرا چادر های یک نفره وزن بسیار کم تر و سبک تری دارند . 

چادر مسافرتی کوهنوردی و ویژگی های آن

چادر های مسافرتی کوهنوردی یا حرفه ای از نمونه مدل های خاص و منحصر به فرد هستند که با توجه به شرایط خاص و نامساعد جوی کوهستان طراحی شده اند ، بنابراین هر چادری را نمی توان برای کوهنوردی استفاده کرد زیرا آنگونه که باید نمی تواند ایمنی افراد را تضمین کند . حال سوال این است که چه نوع چادری مناسب برای کوهنوردی می باشد و ویژگی های آن چیست ؟ در ارتفاعات همواره وزش باد شدید تر است ، بنابراین چادر هایی مناسب هستند که سقف کوتاه تری را داشته باشند ، بیشتر چادر های حرفه ای کوهنوردی علاوه بر داشتن ارتفاع کم دارای سقف گنبدی شکل یا کله گاوی هستند ، این نوع از چادر ها با عنوان چادر مسافرتی کله گاوی نیز شناخته می شوند . 

چادر های کوهنوردی باید وزن بسیار سبکی داشته باشند زیرا کوهنوردان وسایل خود را به صورت دستی و با کوله پشتی حمل می کنند بنابراین داشتن وزن کم بسیار اهمیت دارد . بهتر است چادر کوهنوردی وزنی کمتر از 3 کیلوگرم داشته باشد .بهتر این است مدل ها دارای پنجره های کمتر و درب کوچک تر باشند تا دوخت بدنه کمتر باشد ، زیرا وجود درز می تواند سرما را از خود عبور دهد . معمولا پایه های چادر های مسافرتی کوهنوردی از فایبرگلاس ساخته شده و بدنه آن ها از پلی استر یا پلی اورتان می باشد که از بهترین پارچه های ضد آب می باشند .

بهترین سازه و فریم برای چادر مسافرتی کدام است ؟

چادر های مسافرتی علاوه بر تفاوت زیادی که از نظر ظاهری دارند ، از نظر نوع طراحی و ساختار فریم و سازه نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند که بر این اساس چادر های مسافرتی را به سه دسته فنری ، اتوماتیک و عصایی تقسیم بندی می کنند . هر یک از این سازه ها مزایا و معایبی را به دنبال دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد . سازه فنری به دلیل ساختار انعطاف پذیر و تاشویی که دارد راه اندازی بسیار سریع و ساده ای را دارد و به صورت اتوماتیک می تواند آن را راه اندازی کنید اما جمع کردن آن کمی دقت و تمرین نیاز دارد . از معایب سازه فنری می توان به حجم بسته بندی بزرگ آن نسبت به سایر سازه ها اشاره کرد .

سازه عصایی از نظر حجم بسته بندی از کوچک ترین نوع سازه ای هستند که می توان گفت بیشترین چادر ها نیز از این طراحی عصایی ساخته شده اند ، به خصوص چادر های کوهنوردی که نیازمند حجم بسیار کوچکی هستند . چادر های عصایی راه اندازی نسبتا کند تری دارند زیرا سازه این محصولات قابل جدا شدن از بدنه می باشند . نمونه سازه اتوماتیک که به دلیل شباهت زیاد به سازه چتر با نام چادر مسافرتی چتری نیز شناخته می شوند . این سازه نیز راه اندازی نسبتا سریع داشته و حجم بسته بندی کوچکی دارد، همچنین به واسطه نوع طراحی خاصی که دارد ارتفاع سقف آن بلند بوده و مناسب برای چادر های بزرگ خانوادگی می باشد .

جنس چادر های مسافرتی ضد آب از چیست ؟

چادر های مسافرتی از اجناس متنوعی ساخته می شوند ، اما در نظر داشته باشید که تمامی چادر ها ضد آب نیستند و چه بسا مدل هایی نیز طراحی شده اند که با نام چادر مسافرتی ضد آب فروخته می شوند اما جنس آن ها کاملا ضد آب نبوده و در صورت قرار گیری دراز مدت در زیر باران آب را از خود عبور می دهند . از جمله اجناس ضد آبی که برای ساخت بدنه چادر های مسافرتی ضد آب استفاده می شود می توان به پارچه های شمعی چون پلی استر و پلی اورتان ، برزنت ، آکسفورد ، نایلون ، پی وی سی یا وینیل ساخته می شوند . در این میان پلی استر بیشترین استفاده را در ساخت چادر مسافرتی دارد زیرا بسیار سبک بوده و با توجه به نازک بودن نیز کاملا ضد آب بوده و عایق سرما و باد می باشد . پس از آن پلی اورتان و برزنت بیشترین استفاده را دارند . معمولا از اجناسی چون نایلون یا پی وی سی برای ساخت پنجره ها و یا کف چادر استفاده می شود .