استخر پیش ساخته یا فایبرگلاس چیست ؟

امروزه استخر های خانگی و ویلایی یا حتی استخر های کشاورزی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی هستند که باعث شده اند هر یک از افراد بسته به نیاز و سلیقه خود و همچنین بودجه ای که در اختیار دارند ، استخر های مد نظر خود را تهیه کنند . مطمعنا شما با استخر هایی نظیر استخر های بتنی ، آجری و سیمانی آشنایی دارید که از قدیمی ترین نوع استخر ها بوده و امروزه در مصارف خانگی و ویلایی نیز کاربرد دارد ، با این تفاوت که ظاهر آن ها زیبا سازی شده و شکل مدرن تری را به خود گرفته اند . این در حالی است که استخر هایی با طراحی های جدید تولید شده اند که به استخر های آماده نیز معروف هستند . این استخر ها ، نمونه هایی همچون استخر پیش ساخته فریمی و استخر فایبرگلاس هستند که ویژگی ها و مزیت های بیشتری را حتی داشته و باعث شده اند تا بسیاری از دوست داران استخر های خانگی و کشاورزی نیز از این مدل ها استفاده کنند . هدف از ارائه این مطلب نیز از سوی فروشگاه اینترنتی اینتکس ایران ، پاسخ دادن به سوال " استخر پیش ساخته یا فایبرگلاس چیست ؟ " می باشد تا با در نظر داشتن ویژگی ها و خصوصیات این محصولات ، بتوانید بهترین و مناسب ترین مدل ها را انتخاب و خریداری کنید .

استخر هایی نظیر استخر های پیش ساخته فریمی ، ایزی ست و فایبرگلاس در دسته بندی استخر پیش ساخته قرار می گیرند و تمامی آن ها به دلیل اینکه استخر هایی از قبل طراحی شده و آماده هستند با این نام شناخته می شوند . ولی ما در این بخش قصد داریم تا به صورت جداگانه و مجزا شما را با هر یک از این استخر های پیش ساخته جدید و پر فروش آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل تر ، در صورت نیاز به هر یک از آن ، خرید های خود را انجام دهید . در اولین قدم شما را با استخر پیش ساخته فریمی آشنا می کنیم که یکی از بهترین و پر استفاده ترین استخر در میان استخر های پیش ساخته می باشد . استخر پیش ساخته فریمی همانطور که از نامش مشخص است ، دارای فریم می باشد و به همین دلیل است که نام آن استخر فریمی قرار داده شده است . این استخر ها بسیار مقاوم و با دوام هستند که علاوه بر پایه یا همان فریم ، از یک بدنه پارچه ای ساخته شده اند که این بدنه پارچه ای ابعاد بسیار بزرگی را داشته و معمولا از برزنت های لایه لایه که از الیاف های شمعی و همچنین پی وی سی در آن استفاده شده است ، طراحی شده اند . 

این نوع از استخر ها در سایز های مختلفی تولید شده اند و شما می توانید مدل های مختلف استخر های پیش ساخته فریمی را در ابعاد بسیار کوچک خریداری کنید که مخصوص کودکان و یا بزرگسالان بوده و همچنین مدل های بسیار بزرگ این استخر ها را خریداری کنید که دارای طول های 10 متری بوده و عمق هایی بیش از 1 متر را دارند . این استخر ها که به استخر های متحرک پیش ساخته با سازه فریمی معروف هستند ، می توانند به عنوان استخر های ویلایی و استخر های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند ، بنابراین شما می توانید از آن ها هم برای تفریحات آبی و شنا کردن استفاده کنید و حتی از ان ها برای مصارف کشاورزی و صنعتی بهره مند شوید . وجود فریم در این استخرها دوام بالایی را به آن ها بخشیده است و معمولا دارای پایه های فلزی قدرتمند نظیر فولاد ، آلومینیوم و استیل می باشند . نکته مهمی در رابطه با تمامی استخر های بادی فروشگاه اینتکس مطرح است که آن هم وجود پمپ تصفیه آب برای تمامی آن ها می باشد . لذا استخر های پیش ساخته در هر مدل اعم از ، فریمی ، فایبرگلاس و ایزی ست ، از ابعاد بزرگی برخوردار بوده و برای نگهداری از آب نیاز است که پمپ تصفیه به آن ها وصل شود .

به همین منظور شرکت های بزرگ و مطرح تولید کننده این محصولات پیش ساخته همچون اینتکس و بست وی برای استخر های پیش ساخته خود پمپ های تصفیه آب طراحی کرده اند و استخر های فایبرگلاسی را می توانید به پمپ تصفیه آب تجهیز کنید تا به مانند استخر های بتنی بزرگ بتوانید آب استخر ها را تصفیه و تمیز نگه دارید . استخر های ایزی ست نیز استخر هایی هستند که توسط برند هایی همچون اینتکس و بست وی تولید می شوند ، این نوع استخر دارای فریم نیست و طراحی آن ها عمدتا به صورت گرد است ، این در حالی است که استخر های پیش ساخته فریمی به صورت گرد ، مستطیلی و مربع طراحی شده اند ، اما استخر های ایزی ست عمدتا گرد هستند و دلیل آن نیز طراحی متفاوت و وجود لبه بادی در این استخر ها می باشد که باعث شده است لبه این استخر به مانند یک تیوپ شناور باشد تا پس از پر کردن استخر ، لبه ها ارتفاع گرفته و موجب راه اندازی استخر ایزی ست شوند . این استخر ها به دلیل راه اندازی بسیار ساده و اتوماتیک خود با نام استخر ایزی ست یا فست ست شناخته می شود . 

علاوه بر بررسی نوع اول استخر های پیش ساخته که عمدتا از بدنه برزنتی ساخته شده اند و برخی از آن ها دارای فریم بوده و برخی فاقد فریم هستند ، می رسیم به نوع دیگری از استخر های پیش ساخته که با عنوان استخر پیش ساخته فایبرگلاس شناخته می شوند . استخر های پیش ساخته فایبرگلاس استخر هایی شرکتی هستند که مانند دیگر استخر های پیش ساخته از قبل طراحی شده اند . ولی طراحی استخر های فایبرگلاس متفاوت است ، به طوریکه این استخر ها تماما از فایبرگلاس ساخته شده اند و بخش هایی همچون کف استخر ، دیواره ها و ... آن از فایبرگلاس سخت تولید شده که حتی دوام بسیار بالایی را به آن بخشیده است . فایبرگلاس یکی از مواد های بسیار عالی و مقاومی هستند که بیشتر از آن ها در ساخت صنایع های مختلف که ضد آب هستند استفاده می شود ، چرا که این جنس در برابر رطوبت مقاوم بوده و به هیچ عنوان پوسیده و یا ضعیف نمی شوند ، به همین دلیل است که حتی برای ساخت قایق های بادی و ساخت بدنه برخی از ماشین های جدید و یا ماشین های سنگین از این جنس استفاده می شود .

با توجه به ویژگی های بسیار خوب فایبرگلاس ، شرکت هایی از این جنس برای تولید استخر های پیش ساخته از فایبرگلاس کردند که در این زمینه نیز بسیار موفق ظاهر شدند . تنوع شکل در ساخت استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی بسیار بالا بوده و حتی این استخر ها در شکل های مختلف و با دیواره های منحنی و ... ساخته می شوند که در ظاهر آن ها بسیار تاثیر گذار بوده که پس از خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس می توانید در خانه خود یک استخر زیبا و لوکسی را داشته باشید . لازم به ذکر است که استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی با توجه به طراحی که دارند ، در داخل زمین دفن شده و راه اندازی آن ها اینچنین می باشد . بنابراین استخر های فایبرگلاسی به مانند استخر های بتنی خواهند بود ، با این تفاوت که دیگر نیازی به آب بندی ندارند و همچنین نیازی به سرامیک کاری و زیبا سازی ندارند . 

چرا که این استخر ها با طراحی های بسیار زیبا ساخته می شوند و ظاهری عالی دارند . به طوریکه بسیاری از آن ها دارای پله نیز هستند که چسبیده به بدنه است . بنابراین شما تنها با خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس آن را پس از حفاری زمین متناسب با استخر ، آن را بر روی زمین قرار داده و سپس اطراف آن را با خاک پر خواهید کرد . این استخر ها نیازی به هیچگونه عایق بندی ندارند . حتی استخر های پیش ساخته فریمی و ایزی ست نیز نیازی به عایق بندی ندارند و حتی مدل های فریمی را نیز می توانید در داخل زمین راه اندازی کنید . ولی با توجه به طراحی خاص و متفاوتی که استخر های ایزی ست و پیش ساخته فریمی دارند ، بیشتر مواقع این استخر ها را بر روی زمین راه اندازی می کنند . از مزیت های مشترکی که میان این سه مدل استخر پیش ساخته وجود دارد ، می توان به قابلیت جابجایی آن ها اشاره کرد .