موضوع مقاله : 

تعمیرات قایق بادی جیمینی

قایق های بادی از محصولات پر کاربرد در تفریحات آبی برای سفرها و کمپینگ ها می باشند ، این محصولات به دلیل مزیت های بسیاری که به نسبت قایق های سنتی دارند به پایه های ثابت سفر برای بسیاری از افراد بدل شده اند . اما به دلیل حساسیت بالای بدنه قایق های بادی و ماهیت استفاده ای که بر روی آب دارند باید به هنگام آسیب دیدگی به طور کامل اقدام به ترمیم بخش آسیب دیده شود زیرا ایجاد سوراخ های کوچک نیز به راحتی می تواند مشکلات جبران ناپذیری را در وسط آب برای افراد استفاده کننده به وجود آورد . در صورت بروز مشکل در بدنه قایق های بادی ابتدا باید اقدام به بررسی محل آسیب دیده کنید ، تا ببینید سوراخ ایجاد شده قابلیت تعمیر را دارد یا اینکه بیش از حد بزرگ است . اگر سوراخ ایجاد شده بر روی بدنه قایق به گونه ای بود که با برچسب های تعمیرات مخصوص محصولات بادی قابل ترمیم بود در ادامه این مقاله همراه ما باشید زیرا می خواهیم اطلاعات دقیق و جامعی را در خصوص تعمیر قایق بادی در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید اقدام به رفع عیب بخش آسیب دیده کنید .

برای تعمیر سوراخ های ایجاد شده کوچک و متوسط بر روی بدنه قایق های بادی نیازی به ارسال قایق بادی خود به دفتر نمایندگی ندارید و به راحتی می توانید با خرید برچسب تعمیرات مخصوص محصولات بادی که توسط دو برند اینتکس و بست وی تولید و عرضه می شود استفاده کنید . این برچسب ها توسط نمایندگی های فروش محصولات بادی در سطح کشور توزیع می شود و اغلب هنگامی که قایق بادی را خریده باشید درون پکیج قایق یک عدد برچسب قرار داده می شود تا در صورت لزوم به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید ، اما پیشنهاد می شود اگر درون پکیج قایق بادی شما برچسب تعمیرات وجود ندارد ، در همان ابتدای خرید قایق یک پکیج تعمیرات که قیمت بالایی نیز ندارد تهیه کنید تا در سفرها و کمپینگ ها که دسترسی به فروشگاه های محصولات بادی کمی دشوار است به همراه داشته باشید . خب حال بهتر است پس از پیدا کردن محل آسیب دیدگی ، باد قایق بادی را به طور کامل خالی کنید به گونه ای که دیگر هیچ گونه هوایی در بخش داخلی قایق وجود نداشته باشید . در مرحله بعد چسب موجود در پکیج را بر روی سوراخ شدگی بریزید به گونه ای که هیچ درزی بر روی آن وجود نداشته باشد . توجه داشته باشید که چسب های مایع موجود در پکیج تعمیرات محصولات بادی با سایر چسب های مایعی که در فروشگاه ها برای مصارف دیگر فروخته می شود فرق دارد و نباید از چسب های مایع با کاربردهای دیگر استفاده کنید . پس از ریختن چسب مایع بر روی قسمت سوراخ شده باید لیبل پی وی سی موجود در پکیج را به صورت گرد بریده و بر روی محل آسیب دیدگی قرار دهید به گونه ای که کمی فشار بر روی آن وارد شود تا در بخش های کناری آن درزی وجود نداشته باشد ، زیرا باد به راحتی از طریق درز های موجود به بیرون نفوذ کرده و باعث کم باد شدن قایق بادی در طول زمان می شود و در این صورت باید در مدت زمان های کوتاه ، قایق را باد کنید تا باد داخلی آن به حالت استاندارد باز گردد .

پس از به دقت انجام دادند بخش های ابتدایی که ذکر شد ، بهتر است جسمی سنگین به مقدار وزنی تقریبی ده کیلو گرم را به مدت زمان چندین ساعت بر روی محل آسیب دیدگی قرار دهید تا به خوبی پرسینگ بر روی محصول انجام شود و برچسب و چسب مایع به خوبی محل آسیب دیدگی را پوشش داده و مانع از نفوذ باد به بخش های بیرونی قایق بادی شود . پس از گذشت چند ساعت و به دقت انجام دادن بخش های ذکر شده بالا ، قایق را به طور کامل باد کنید و بر روی محل تعمیر شده کمی کف بمالید و چک کنید که از بخش آسیب دیده بادی به بیرون درز نکند . در صورتی که موارد بالا را به دقت انجام داده باشید ، کار به احتمال بسیار زیاد دقیق پیش رفته است و می توانید از قایق بادی خود با خیالی راحت استفاده کنید . البته گفتن این نکته الزامی است که اگر بتوانید تا یک الی دو روز بعد قایق را باد نکنید تا چسب کاری که بر روی آن انجام شده است به خوبی خشک شود بسیار بهتر است . حال اگر بخواهیم به صورت تیتر وار برای شما تعمیر قایق بادی اینتکس و بست وی را شرح دهیم باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید :

1 – ابتدا به صورت دقیق محل آسیب دیدگی را پیدا کنید

2 – باد بخش داخلی قایق را به طور کلی خالی کنید

3 - محل آسیب دیدگی را به دقت تمیز و خشک کنید

4 – چسب مایع مخصوص را بر روی محل سوراخ شدگی بریزید به گونه ای که به صورت کامل تمامی نقاط پوشش داده شود

5 – سپس لیبل پی وی سی را به صورت گرد بریده و به صورت کامل بر روی محل مورد نظر بچسبانید

6 – برای انجام عمل پرسینگ ، جسم نسبتا سنگین را بر روی محل تعمیر شده به مدت چند ساعت قرار دهید تا به طور کامل به بدنه محصول بچسبد و درزی برای نفوذ باد به بخش بیرونی وجود نداشته باشد

7 – بهتر است به مدت یک الی دو روز قایق را باد نکنید تا به خوبی چسب استفاده شده بر روی بدنه قایق خشک شود

8 – پس از باد کردن محصول با مقداری کف ، از عدم نفوذ باد به بخش بیرونی مطمئن شوید و در صورت عدم نفوذ باد می توانید با خیالی راحت از قایق استفاده کنید

اما در مواردی این آسیب دیدگی به صورت گسترده تر و یا بر روی درزهای مهم قایق بادی صورت می گیرد و این امر نیاز به کار کارشناسی دارد و بررسی های انجام شده باید دقیق باشد تا در صورت امکان بتوان تعمیر را انجام داد . در این خصوص دیگر بهتر است که خودتان دست به کار نشوید و در واقع کار را به کاردان بسپارید که تجربه بسیار بالاتری دارد و به تعمیر بسیاری از قایق های بادی آشنایی کامل دارد . در این صورت می توانید از نمایندگی های معتبری همچون نمایندگی محصولات بادی اینتکس تهران استفاده کنید که با سابقه پانزده ساله ای که در زمینه عرضه و تعمیر محصولات بادی دارد به خوبی می تواند نقش مشاوری با تجربه را برای شما بازی کند . بدین منظور می توانید با شماره تلفن های درج شده در بخش های ابتدایی و انتهایی وب سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین ما استفاده نمایید . در صورت تایید ارسال محصولات تعمیری می توانید اگر در استان تهران هستید آن را به دفتر نمایندگی به صورت حضوری تحویل دهید و در صورتی که در استان های دیگر سکونت دارید می توانید آن را پست کرده و پس از تحویل به دفتر نمایندگی اینتکس تهران مراحل پیگیری را انجام دهید و منتظر دریافت نتیجه از سوی دفتر نمایندگی باشید .