موضوع : تفاوت استخر پیش ساخته برزنتی  و فایبرگلاس

استخر پیش ساخته در عصر کنونی به یکی از وسایل وجود در هر باغ و ویلایی تبدیل شده است و با توجه به مزیت های بسیاری که دارد به خوبی توانسته است جای خود را در میان مردم باز کند و خود را به عنوان جایگزین شایسته ای برای استخر های بتنی معرفی کند . استخر پیش ساخته با عنوان استخر آماده نیز شناخته می شود و دلیل این نوع اسم گذاری به ساختار های از پیش ساخته شده این محصولات بر میگردد . باید گفت که این استخر ها دارای ستون ها و دیواره های آماده از پیش ساخته شده ای می باشند که توسط برند سازنده درون پکیج های بسته بندی قرار می گیرند و در موقع استفاده فقط نیاز به سرهم کردن آن ها دارید و باید توجه داشته باشید که این شکل گیری استخر و نصب آن توسط افراد کاربلد صورت بگیرد تا بهترین عملکرد را از استخر خود مشاهده کنید .

به طور کلی استخر های پیش ساخته را می توان به دو دسته بندی اصلی یعنی استخر پیش ساخته برزنتی و استخر پیش ساخته فایبرگلاس دسته بندی کرد . در این مقاله هنگامی که اسم از استخر پیش ساخته می آوریم به طور کلی منطورمان استخر های پیش ساخته برزنتی می باشند که با این اسم شناخته می شوند و اغلب در فروشگاه ها به این اسم به فروش می رسند . درسته که اسم هر دوی این استخر ها پیش ساخته می باشد اما در بسیاری از موارد با یکدیگر متفاوت می باشند و تفاوت های بسیاری در آن ها مشاهده می شود که در ادامه این مقاله به این تفاوت ها به نگاه دقیق تر می نگریم تا بهترین اطلاعات را قبل از خرید استخر پیش ساخته در اختیار شما قرار دهیم و بهترین تصمیم گیری را برای خود داشته باشید .

کاربرد ها و ماهیت استفاده : باید بگوییم که ابتدای قبل از خرید استخر های پیش ساخته باید ماهیت استفاده از آن را درک کرده باشید و بیندیشید که برای چه مکانی می خواهید از این محصولات استفاده کنید . استخر های پیش ساخته هر کدام دارای ماهیت های استفاده مختلف می باشند و از آن ها حتی در صنایع نیز استفاده می شود . باید بگوییم که در این زمینه استخر های پیش ساخته برزنتی دارای انعطاف بسیار بالاتری هستند و علاوه بر استفاده های تفریحی در صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرند . استخر های برزنتی دارای ابعاد بسیار متنوع می باشد که از متر به متر تغییر پیدا می کنند و دست شما به خوبی در انتخاب ابعاد استخر و مدل هندسی مورد نظرتان باز است . به همین خاطر علاوه بر استفاده های تفریحی نظیر آب تنی و شنا در فصول تابستان ، کاربردهای بسیاری در صنایع از جمله صنایع پرورش ماهی و کشاورزی دارند . در صنعت پرورش ماهی استخر های پیش ساخته با ابعاد کوچک و متوسط برای جداسازی گونه های مختلف ماهی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل بدنه های مقاومی که دارند در مقابل دمای مختلف آب نیز کاملا مستحکم می باشند . علاوه بر پرورش ماهی در صنعت کشاوزی نیز این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند و برای ذخیره آب به راحتی می توان به آن ها تکیه کرد زیرا دارای ابعاد بزرگ ده متری می باشند و حجم آب بسیار بالایی را درون آن ها می توان جای داد . اما در این حوزه استخرهای فایبرگلاس دارای سایز ها و مدل های معدود می باشند و دست مصرف کنندگان را در این حوزه کمی بسته تر نگه می دارند .

نصب و راه اندازی : نصب و راه اندازی هر دو مدل این استخر ها به نسبت استخر های سنتی بتنی بسیار ساده تر و در مدت زمان کوتاه تری صورت می گیرد ، اما در مقایسه این دو استخر با یکدیگر باید بگوییم که مدت زمان نصب و راه اندازی استخرهای برزنتی بسیار کوتاه تر و کم دردسر تر می باشد . استخر های پیش ساخته برزنتی دارای میله های نگهدارنده و دیواره های برزنتی می باشند که نصب آن ها و در واقع سرهم کردن این محصولات می توان مدت زمان تقریبی یک الی سه ساعت را از شما صرف کند ؛ علاوه بر آن یکی از مهمترین نکات در نصب این محصولات ، قابلیت نصب به صورت روکار و توکار می باشد که می تواند جلوه های بسیار زیبایی را برای باغ و ویلای شما همراه داشته باشد . شاید در برخی موارد برای نصب استخر پیش ساخته خود ، تمایل نداشته باشید که محیطی را کنده کاری کنید و گودبرداری درون باغ شما صورت بگیرد ، در اینجور موارد استخر های پیش ساخته برزنتی به خوبی به کمک شما می آیند و قابلیت نصب روکار را علاوه بر نصب توکار دارند . استخر های فایبرگلاس فقط به صورت توکار نصب می شوند و باید گفت که برای نصب نود درصد مدل های این محصولات باید گودبرداری صورت بگیرد و به صورت روکار اصلا زیبایی و جلوه لازم را ندارند و در واقع استحکام لازم را برای استفاده به وجود نمی آورند . همچنین مدت زمان نصب این محصولات با توجه به ساخت درون کارخانه و ارسال توسط کامیون های عظیم و جسه می تواند پنج الی شش روز به طور بیانجامد . حال در این زمینه باید خود شما تصمیم بگیرید که کدام یک از این محصولات در رابطه با نصب و راه اندازی به کار شما می آید .

حمل و نقل و جا به جایی استخر : در بسیاری از موارد خریداران از شهرهای دیگر برای تهیه استخر پیش ساخته مد نظرشان به تهران و یا استان های بزرگ تر می آیند تا مدل های متنوع و کیفیت قابل قبول تری را تهیه نمایند . اغلب موارد نصب و راه اندازی استخر در استان های شمالی و جنوبی کشور می باشد و شاید مراکز اصلی فروش استخر پیش ساخته در تمامی استان ها فعالیت نداشته باشند ، در این جاست که حمل استخر پیش ساخته خریداری شده به محل کورد نظر شما می تواند کمی دشوار و مشکل ساز باشد . باید بگوییم که استخر پیش ساخته برزنتی در بزرگ ترین ابعاد خود بشتر از صد کیلو گرم نمی شوند و درون بسته بندی های کوچک و به صورت پک شده قرار می گیرند که با یک ماشین سواری نیز قابلیت جا به جایی را فراهم می کنند . اما استخرهای فایبرگلاس با توجه به اینکه دارای بدنه های غیر قابل جمع شدن می باشند و استحکام فوق العاده بالایی دارند ، باید توسط کشنده های مخصوص از کارخانه سازنده به محل مورد نظر شما ارسال شوند و این امر فقط توسط کارخانه سازنده و همچنین با اخذ مجوز های لازم صورت می گیرد . باید بدانید که با خرید استخر پیش ساخته برزنتی خودتان می تواند استخر را جا به جا و نصب کنید اما این مورد در هنگام خرید استخر فایبرگلاس اصلا امکان پذیر نیست و تمام مراحل جا به جایی و نصب باید توسط کارشناسان صورت بگیرد .

مقاومت و دوام بدنه تشکیل دهنده استخر : اگر بخواهیم نگاهی دقیق به دوام و مقاومت این دو نمونه استخر بیاندازیم ابتدا باید شما را با مواد تشکیل دهنده این محصولات آشنا کنیم . در این خصوص باید بگوییم که متریال اصلی تشکیل دهنده استخرهای برزنتی همانطور که از نام آن ها پیداست از برزنت مخصوص دو و سه لایه می باشد که بر روی لایه بیرونی آنها لایه هایی از الیاف شمعی قرار گرفته است تا نرمی و راحتی بالایی را برای بدنه استخر پدیدار آورد تا به هنگام برخورد پوست بدن بدن به سطح دیواره استخر ، خراشی بر روی بدن ایجاد نشود . همچنین این ستون های نگهدارنده این محصول از دو نوع آلومینیومی ضد زنگ و یا آهنگ گالوانیزه شده می باشد که هر دو آن ها دارای استحکام فوق العاده هستند و زنگ زدگی و شکنندگی در آن ها وجود ندارد . استخر های پیش ساخته فایبرگلاس اما از یک ماده مشترک و یکسان به نام فایبرگلاس استفاده می کنند که دوام بسیار بالایی دارد و مقاومت آن زبان زد است . در بحث دوام و مقاومت بدنه به طور قطع استخرهای فایبرگلاس حرف اول را می زنند اما استخرهای پیش ساخته نیز در نوبه خود سدی محکم در برابر آب هستند و هر دوی این محصولات برای استفاده های مختلف به طور هندسی شده ای مستحکم شده اند . همچنین باید گفت که طول عمر استخر های فایبرگلاس در مقایسه با استخر های برزنتی بالاتر است و با نصب آن ها تقریبا محصولات دائمی را در باغ و ویلای خود خواهید داشت اما طول عمر استخر های برزنت بسته به نوع نگهداری که از آن ها می کنید متغیر است و تقریبا طول عمر استاندارد آن ها هفت الی ده سال در صورت استفاده درست و استاندارد می باشد .

قیمت : قیمت یکی از فاکتور های مهم می باشد که در هنگام خرید استخر پیش ساخته می تواند توجه هر شخصی را به خود جلب کند . باید گفت که در این مقوله استخر های پارچه ای بسیار مقرون به صرفه تر از استخرهای فایبرگلاس می باشند و قیمت های پایین تری دارند . قیمت استخر فایبرگلاس تقریبا دو برابر و یا بیشتر از دو برابر استخرهای برزنتی می باشند . مقوله قیمت گذاری می تواند در این محصولات بسته به متریال استفاده شده در بدنه و بسیاری از جنبه ها از جمله ابعاد و برند سازنده داشته باشد . بهتر است برای اطلاع دقیق تر از قیمت استخر های پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس در همین وب سایت و در دسته بندی استخر پیش ساخته قیمت ها و مدل های موجود را مشاهده نمایید و تصمیم نهایی را بگیرید . فروشگاه اینتکس تهران به عنوان نمایندگی مرکزی فروش استخر در ایران با سابقه پانزده ساله در این زمینه بهترین فروشگاه به شمار می آید که دارای نمایندگی در استان تهران و مازندران است و بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می دهد . برای رفع هر گونه ابهام و سوال می توانید با مشاورین ما در دفتر نمایندگی از طریق شماره های موجود در وب سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید .