چادر مسافرتی اورجینال

چادر های مسافرتی از وسایل بسیار کاربردی و محبوبی هستند که امروزه بسیاری از مسافرین با استفاده از چادر ها به تفریح و مسافرت می روند . چادر های مسافرتی پرتابل و قابل حمل هستند ، زیرا وزن آن ها بر خلاف ظاهر بزرگی که دارند سبک بوده و همچنین این محصولات طوری طراحی شده اند که می توان آن ها را با تا کردن در ابعاد بسیار کوچک تری جمع کرد . بدین ترتیب به راحتی می توانید مبل را در صندوق عقب ماشین و یا باربند قرار دهید و با خود به سفر ببرید .

حتی در چادر های مسافرتی هستند مدل هایی که برای استفاده یک یا دو نفره ساخته شده اند که حجم و وزن بسیار کمی دارند تا حتی بدون نیاز به وسیله نقلیه افراد بتوانند چادر را در داخل کوله پشتی قرار داده و به صورت دستی آن را حمل نمایند . تنوع در مدل های چادر مسافرتی بسیار زیاد است و برند های زیادی در این زمینه فعال هستند ، اما نکته ای که در این میان مطرح است ، انتخاب و خرید چادر مسافرتی اورجینال می باشد ، چرا که چادر های غیر اصل و درجه دو کارایی و کیفیت خوبی نداشته و می توانند شما را با مشکل مواجه کنند .

از جمله مشکلاتی که استفاده از چادر مسافرتی غیر اصل می تواند به همراه داشته باشد ، شکنندگی و آسیب پذیری پایه ها ، عایق نبودن بدنه در برابر رطوبت و آب باران ، عرق کردن چادر مسافرتی ، داشتن وزن سنگین و ... اشاره کرد . بنابراین قصد داریم تا در ادامه این مطلب راهنمای خرید چادر مسافرتی اورجینال شما باشیم و بهترین مدل ها ، برند های مطرح و پر فروش ، ویژگی ها و خصوصیات انواع چادر های مسافرتی اوجینال را معرفی نماییم .

راهنمای خرید چادر مسافرتی اورجینال

راه های زیادی برای خرید چادر مسافرتی اورجینال وجود دارد که می توان به خرید حضوری چادر از فروشگاه ها ، نمایندگی و مغازه ها و همچنین خرید اینترنتی از وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی و یا صفحات اجتماعی چون اینستاگرام ، تلگرام و ... اشاره کرد . اما سوال اینجاست که چه راهی بهتر می تواند ما را بهتر راهنمایی کند تا چادر مسافرتی اورجینال را پیدا کرده و آن را خریداری کنیم . از مزایای خرید حضوری می توان به مشاهده محصول در هنگام خرید و لمس کردن آن اشاره کرد . شما می توانید در صورت نیاز از فروشنده بخواهید تا چادر مسافرتی را باز کرده و به خوبی چادر را بررسی کنید . 

از مزایای خرید اینترنتی چادر مسافرتی نیز عدم نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه بوده و تنها با یک جستجو چند کلیک و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و یا درب منزل چادر مسافرتی خود را خریداری کنید . در خرید اینترنتی شما می توانید مدل های بسیار متنوع تری را نسبت به فروشگاه ها مشاهده کنید و به راحتی چادر ایده آل خود را یافته و آن را خریداری کنید . اما باید توجه داشته باشید که خرید خود را حتما از فروشگاه های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد بوده و سابقه بالایی دارند خریداری کنید . در هر صورت در انتخاب چادر مسافرتی باید جنسی که محصول از آن درست شده است و شرکت و برند تولیدی محصول را بدانید و نسبت به آن اقدام به خرید کنید زیرا هر چادر زیبایی صرفا اصل و درجه نخواهد بود .

چادر های مسافرتی اورجینال چه جنسی دارند ؟

بدون شک یکی از مسائل مهمی که در هنگام خرید چادر مسافرتی اورجینال بایستی به آن توجه داشته باشید ، جنسی است که چادر از آن ساخته شده است . هر چه بدنه و پایه های چادر مسافرتی درجه یک و با کیفیت باشد طول عمر محصول نیز بالا بوده و به خوبی می تواند در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم باشد . اما سوال اینجاست که چادر های مسافرتی اورجینال معمولا از چه جنسی ساخته می شوند و جنس بدنه آن ها از چیست ؟

برای ساخت بدنه چادر مسافرتی اصل عمدتا از پارچه های شمعی چون پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود . این دو پارچه بر خلاف ظاهر نازکی که دارند در برابر رطوبت و آب باران مقاوم بوده و از سوی دیگر وزن بسیار سبکی دارند ، از این رو علاوه بر ضد آب کردن چادر مسافرتی باعث افزایش وزن چادر نخواهد شد . همچنین برای ساخت برخی از چادر های مسافرتی از برزنت نیز استفاده می شود که یکی از بهترین و مقاوم ترین پارچه های ضد آب برای تولید چادر های مسافرتی به خصوص چادر های بزرگ می باشد .

معمولا برای ساخت پایه چادر های مسافرتی نیز از فایبرگلاس و فلزاتی چون استیل ، آلومینیوم استفاده می شود . این اجناس در کنار دوام و پایداری خوبی که دارند وزن سبکی را دارند . فایبرگلاس ها نوعی کامپوزیت پلیمری هستند که ساخت آن ها با استفاده از ترکیبات پشم شیشه و مواد نفتی تهیه می شود . این اجناس به دو شکل انعطاف پذیر و خشک ساخته می شوند که نمونه خشک و محکم آن معمولا برای ساخت بدنه قایق ها ، هواپیما و بدنه برخی از خودرو ها استفاده می شود ، از فایبرگلاس های نرم و انعطاف پذیر نیز عمدتا برای چادر های مسافرتی استفاده می شود . تمامی چادر های مسافرتی فنری نیز از فایبرگلاس ساخته شده اند .

علت استفاده از فلزاتی چون استیل و آلومینیوم به جای آهن طول عمر بسیار بالای آن ها می باشد . استیل ها و آلومینیوم ها در برابر اکسایش بسیار مقاوم هستند ، بنابراین در هر شرایط جوی و حتی خیس شدن آن ها سبب اکسایش و زنگ زدن سازه و پایه های چادر نخواهد شد ، این در حالی است که آهن سریع زنگ می زند . همچنین آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات می باشد که استفاده از آن در ساخت چادر ها می تواند سبب سبک تر شدن وزن چادر های مسافرتی شود . می توان گفت بیش از 60 درصد چادر های مسافرتی خانوادگی و حرفه ای کوهنوردی از این جنس ساخته شده اند .

برند های اورجینال چادر مسافرتی

شاید بهتر باشد قبل از خرید چادر مسافرتی برند های اورجینال و اصل چادر های مسافرتی را بشناسید تا دیگر بدون تردید بتوانید محصول خود را خریداری کنید . برند های زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی فعال هستند ، اما تمامی آن ها محبوب نیستند و چه بسا برند هایی هستند که امروزه محصولات آن ها در سراسر دنیا شناخته شده و بسیار پر فروش می باشند . از جمله برند های پر فروش و اورجینال چادر مسافرتی می توان به برند های هاسکی ( Huski ) ، کلمن ( coleman ) ، فرینو ( Ferinno ) ، کووآ ( Kovea ) ، ایزی کمپ (Easycamp ) ، بلک دایموند ( Black Diamond ) ، بست وی ( bestway ) اشاره کرد . این محصولات عمدتا آمریکایی و اروپایی هستند که محبوب ترین برند های اورجینال در سراسر دنیا هستند . 

چادر مسافرتی کلمن نمونه ای از چادر های مسافرتی اصل و اورجینال آمریکایی می باشد که در کنار برند کلمبوس توانسته اند خود را به عنوان بهترین برند چادر مسافرتی آمریکایی به سراسر دنیا معرفی کنند . معمولا این دو برند چادر های مسافرتی با ابعاد بزرگ و مناسب برای استفاده چندین نفره و خانوادگی را تولید می کنند . همچنین برند هایی چون هاسکی ، بست وی و فرینو نیز عمدتا در زمینه تولید و فروش چادر های مسافرتی کوهنوردی فعالیت دارند . فروشگاه اینتکس تهران نیز سعی کرده تا تنوع زیادی از چادر های مسافرتی اورجینال و پرطرفدار خارجی را موجود کرده تا مشتریان گرامی بتوانند به راحتی این چادر ها را خریداری کنند .

چادر مسافرتی کوهنوردی اورجینال

برند های فرینو و هاسکی نیز از معروف ترین برند های اروپایی هستند که بیشتر چادر های حرفه ای و کوهنوردی را تولید می کنند . تولیدی های این برند حتی توسط فدراسیون کوهنوردی بیشتر کشور ها تایید شده هستند . بدون شک برند های شناخته شده بی دلیل محبوب نیستند و چه بسا کیفیت بالای آن ها سبب شده تا اینچنین در سراسر دنیا شناخته شده باشند . همچنین برند آمریکایی بست وی نیز فعال در تولید چادر کوهنوردی می باشد که می توانید این محصولات را نیز با خیال راحت خریداری کنید .

تولید و ساخت چادر های کوهنوردی کاملا متفاوت با دیگر چادر های مسافرتی بوده و نیازمند طراحی تخصصی می باشد . برخلاف شرایط معتدلی که عمدتا در شهر ها وجود دارد ، در کوهستان شرایط می تواند بسیار بد و حتی خطرناک باشد ، بنابراین کوهنوردانی که قصد ماجراجویی و ورزش دارند باید چادر هایی را انتخاب کنند که ویژگی های لازم را داشته باشد و بتواند سرپناهی ایمن برای آن ها در شرایط مختلف جوی ایجاد کند . به عنوان مثال چادر های کوهنوردی سقف کوتاهی دارند و بیشتر برای استفاده یک نفره و یا دونفره طراحی میشوند تا جابجایی و حمل آسان تری داشته باشند .

چادر مسافرتی ایرانی اصل

در کنار برند های اورجینال و پر فروش چادر های مسافرتی خارجی ، برند های معتبر و با سابقه ایرانی نیز در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی فعالیت دارند که شاید به دلیل عدم شناخت کافی از این برند ها از خرید چادر مسافرتی ایرانی صرف نظر کنید . اما در تحقیقات و بررسی هایی که فروشگاه تهران اینتکس بر روی چادر های مسافرتی ایرانی انجام داده است ، برند هایی ایرانی بزرگ و با سابقه ای در تولید این محصولات فعالیت دارند که از بهترین آن ها می توان به برند های ساینا ، اف آی تی ، هلال و سافاری اشاره کرد .

شرکت هلال از بزرگ ترین تولید کنندگان چادر های امداد و نجات و نظامی ایرانی است که به طور حتم اسم آن ها را شنیده اید که بیشتر توسط نیرو های امدادی هلال احمر برای رسیدگی به زلزله زده ها ، سیل زده ها و ... استفاده می شود . این چادر ها از با دوام ترین مدل های موجود در بازار هستند که برخی از مدل ها برای استفاده عموم طراحی شده است که می توانید آن ها را تهیه و استفاده کنید .

چادر های مسافرتی اف آی تی FIT  نیز یکی از شناخته شده ترین برند های چادر مسافرتی ایرانی است که حتی اگر نام آن را نشنیده باشید و یا از آن استفاده نکرده باشید در کنار جاده ها و یا دوستانی که از آن ها استفاده می کنند دیده باشید . این برند بهترین و با کیفیت ترین چادر های مسافرتی ایرانی را تولید می کند که از نظر دوام و سطح کیفی قابل قیاس با مدل های خارجی می باشد . شما می توانید نمونه های متنوعی از این نوع چادر های مسافرتی را در ابعاد و طرح های مختلف در فروشگاه اینترنتی اینتکس مشاهده کرده و به نسبت نفراتی که قرار است از چادر مسافرتی استفاده کنند ، مدل خود را انتخاب و آن را خردیاری کنید .