خرید چادر مسافرتی فنری

چادر های مسافرتی یکی از کاربردی ترین وسایل و تجهیزاتی است که در سفر می تواند حریم خصوصی بسیار عالی را در هر جایی برای ما ایجاد کند . امروزه به دلیل اینکه بسیاری از سفر ها به صورت خانوادگی و با ماشین شخصی انجام می شود ، جابجایی چادر مسافرتی نیز بسیار ساده و آسان شده است . در سفر به شهر هایی که آب و هوای مساعد و معتدلی دارد ، با استفاده از چادر مسافرتی حتی می توانید شب ها نیز در آن سکونت داشته باشید و حتی چند روز و چند هفته با استفاده از چادر مسافرتی بدون اینکه نیازی به کرایه و اجازه ویلا ، هتل و ... باشد بتوانید در داخل چادر مسافرتی زندگی کنید . با داشتن چادر مسافرتی ایده آل حتی نباید نگران تغییرات جوی و یا بارش باران باشید چرا که چادر مسافرتی خوب می تواند سرپناهی ایمن را حتی در سرما و بارش باران در اختیار شما قرار دهد .

این محصولات نیز در تنوع بسیار بالایی ساخته شده اند که می توانید در بازار نمونه های مختلف را در ابعاد و اشکال گوناگون مشاهده و خریداری کنید ، اما در این میان نوع سازه و نحوه ساختار فریم چادر های مسافرتی تفاوت هایی دارد که این محصولات را به سه دسته چادر مسافرتی فنری ، عصایی و اتوماتیک تقسیم کرده است . از این رو قصد داریم تا در این مطلب شما را با نمونه چادر های مسافرتی آشنا کنیم و راهنمای خرید چادر مسافرتی فنری شما باشیم . در دیگر مطالب و مقالات موجود در فروشگاه اینتکس راهنمایی های جامعی در خرید سایر چادر های مسافرتی عصایی و اتوماتیک قرار داده شده است که می توانید آن را مطالعه نمایید .

چادر مسافرتی فنری چیست ؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چادر مسافرتی فنری چیست ؟ نحوه ساخت و طراحی آن به چه شکل است ؟ چرا به این چادر های مسافرتی ، چادر مسافرتی فنری گفته می شود ؟ همانطور که در بخش قبلی اشاره شد ، سازه و فریم چادر های مسافرتی متنوع بوده و ساختار آن ها متفاوت است . از آن جا که سازه چادر مسافرتی فنری خاصیت انعطاف پذیر و تا شو دارد ، با این نام شناخته می شود . برخی این نوع از چادر ها را با نام چادر مسافرتی اتوماتیک می شناسند ، زیرا به صورت اتوماتیک باز شده و نیازی به نصب و راه اندازی خاصی نمی باشد . 

چادر های مسافرتی فنری را می توانید با تا کردن باز کنید و نیازی به نصب بدنه به پایه نمی باشد . شرکت های تولیدی این محصولات ، چادر های فنری را به گونه ای طراحی کرده اند که بدنه پارچه ای محصولات به فریم دوخته شده و نیازی به هیچگونه نصب و راه اندازی نخواهید داشت . این سازه با تا شدن جمع می شود و بر همین اساس با باز کردن بخش های تا شده راه اندازی و مورد استفاده قرار می گیرد . با توجه به ساختاری این چادر های مسافرتی دارند ، تمامی محصولات به صورت مربعی ساخته شده اند که اضلاع مساوی دارد ، بنابراین اگر به دنبال چادری هستید که ساختار مربعی نداشته باشد و طول محصول از عرض آن بیشتر باشد ، باید به سراغ مدل های دیگر بروید .

ویژگی ها و مزایای چادر مسافرتی فنری

چادر های مسافرتی در مقایسه با دیگر مدل ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود است که می توان از مهم ترین آن به راه اندازی آسان و سریع اشاره کرد . چادر های مسافرتی فنری از نظر راه اندازی سریع ترین نوع می باشند که تنها با باز کردن قسمت های تا شده می توانید محصول را راه اندازی و استفاده کنید . این محصولات از نظر ابعادی متنوع ترین مدل بوده و شما می توانید از آن برای مصارف خانوادگی و گروهی استفاده کنید . چادر های مسافرتی فنری بسته به جنسی که شرکت های تولید کننده از آن استفاده می کنند کاملا ضد آب خواهند بود . 

با خرید چادر مسافرتی فنری از فروشگاه های معتبر می توانید با کیفیت ترین مدل ها را خریداری کرده و حتی از آن ها در کوه و دشت نیز استفاده نمایید . قیمت چادر مسافرتی فنری بسیار مقرون به صرفه بوده و با صرف هزینه کم می توانید بهترین مدل ها را خریداری کنید . چادر های فنری به دلیل دیواره های شیبدار خود مانع از راکد ماندن آب می شوند . معمولا چادر های مسافرتی فنری درب و پنجره های متعددی داشته و می تواند تهویه هوای خوبی را در اختیار شما قرار دهد .

معایب چادر مسافرتی فنری

در کنار ویژگی ها و مزایایی که چادر مسافرتی فنری دارد ، چند معایب نیز برای این نوع از محصولات در نظر گرفته شده است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید . چادر های فنری به دلیل ساختاری که دارند حجم بسته بندی بزرگتری نسبت به سایر مدل ها یعنی چادر های عصایی و اتوماتیک دارند ، بنابراین اگر فضای کافی و زیادی را برای سفر دارید می توانید از چادر مسافرتی فنری استفاده کنید و آن را با خود به سفر ببرید . اما اگر در سفر ها با کمبود جا مواجه هستید و یا صندوق عقب شما یا باربند ماشین پر است ، بهتر است دیگر مدل ها را انتخاب نمایید .

از دیگر معایبی که چادر های مسافرتی فنری دارند می توان به وزن نسبتا سنگین آن ها اشاره کرد ، از این رو اگر قصد سفر در برخی مناطق را به صورت پیاده دارید و یا می خواهید در جنگل سکونت پیدا کنید به طوریکه ماشین نمی تواند به آن جا برود ، بهتر است چادر های فنری را انتخاب نکنید . در غیر این صورت چادر های مسافرتی فنری گزینه ایده آلی برای خرید خواهند بود . نمونه های فیک و تقلبی چادر های مسافرتی فنری در بازار زیاد تر از مدل های دیگر است بنابراین باید در انتخاب و خرید خود دقت کافی داشته باشید .

قیمت چادر مسافرتی فنری

قیمت چادر مسافرتی فنری در مقایسه با دیگر مدل ها یعنی عصایی و اتوماتیک ، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد . بنابراین چادر های مسافرتی فنری را در دسته چادر های ارزان قیمت قرار می دهند ، بنابراین اگر قصد دارید هزینه کمتری را برای تهیه چادر بپردازید ، چادر های فنری گزینه بسیار عالی برای شما خواهند بود . طراحی و تولید این چادر ها نسبتا ساده بوده و هزینه پرداختی جهت ساخت و خرید مواد اولیه آن کمتر از سایر سازه های چادر مسافرتی می باشد ، به همین دلیل نیز قیمت پایانی و مصرف کننده آن پایین تر از سایر چادر ها می باشد . برای ساخت فریم این محصولات معمولا از پلاستیک و یا فایبرگلاس منعطف استفاده می شود . البته دوام و کیفیت فایبرگلاس بسیار بیشتر بوده و اغلب نمونه های سازه فنری از فریم فایبرگلاس ساخته شده اند . این مواد علاوه بر دوام بسیار عالی وزن بسیار سبکی داشته و به خوبی می تواند در برابر فشار و ضربه مقاوم باشد .

خرید چادر مسافرتی فنری ایرانی

در کشور تولیدی های بسیاری در زمینه تولید چادر مسافرتی فنری فعالیت دارند که بسیاری از آن ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا تضمین شده توسط فروشگاه اینتکس نیز می باشند . بهترین چادر های مسافرتی ایرانی از سازه فنری برخوردار هستند به طوریکه حتی نمونه هایی از آن  در کشور های دیگر نیز به فروش می رسند . خرید چادر مسافرتی فنری ایرانی از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است زیرا روند تولید این محصولات و مواد اولیه آن در کشور بوده و مونتاژ و ساخت آن در داخل ایران انجام می شود ، بنابراین هزینه ای جهت واردات وجابجایی محصولات پرداخت نشده و قیمت نهایی محصول کاهش می یابد . برند هایی چون فخر ایران ، خاوران ، سافاری و ساینا از محبوب ترین و پر فروش ترین برند های ایرانی چادر مسافرتی فنری و ... می باشند که با خیال راحت می توانید آن ها را خریداری کنید .

ابعاد انواع چادر مسافرتی فنری

تنوع ابعادی در چادر های مسافرتی فنری بسیار زیاد بوده و شما می توانید بر اساس تعداد نفراتی که قرار است از چادر استفاده کنید ، ابعاد چادر را در نظر داشته و بهترین سایز را انتخاب کنید . عمدتا چادر های فنری را فارغ از ابعاد به صورت سانتی متری بر اساس تعداد نفراتی که می توانند به صورت نشسته در درون چادر جای بگیرند ، نام گذاری می کنند ، به عنوان مثال چادر مسافرتی 4 نفره می تواند برای نشستن 4 نفر و برای دراز کشیدن 2 نفر مناسب باشد . کوچک ترین مدل های چادر مسافرتی فنری عمدتا برای استفاده چهار نفره و بزرگترین آن ها برای 12 نفر طراحی شده است که می توانید برای استفاده خانوادگی و گروهی آن ها را خریداری کنید .

همانطور که اشاره شد چادر مسافرتی 12 نفره ام برای نشستن 12 نفر و برای دراز کشیدن 6 نفر طراحی شده است که باید این نکته را در نظر داشته باشید . همواره توصیه می شود که ابعادی بزرگ تر از نیاز خود را انتخاب کنید چرا که ممکن است وسایل مورد نیاز خود را به درون چادر برده و در نزدیکی خود قرار دهید . همچنین اگر از تشک بادی در درون چادر استفاده می کنید و یا قصد استفاده از کیسه خواب دارید ، چادر های نسبتا بزرگتری را انتخاب کنید .