دانستنی های قایق بادی

قایق ها از جمله وسایل نقلیه آبی به حساب می آیند که از آن ها می توان برای گشت زنی ، ماهیگری و تردد در آب استفاده کرد ، اما یکی دیگر از علت های استفاده از قایق ها جنبه تفریحی آن ها می باشد چرا که شناور ماندن بر روی آب و تردد بر روی آب های آزاد کاری لذت بخش و جذاب خواهد بود . در همین راستا در بیشتر سواحل دریا ها ، دریاچه ها و رودخانه ها قایق های تفریحی به مسافرین و توریست ها اجاره داده می شود تا بدین ترتیب ساعت هایی به تفریح بر روی آب بپردازند . اما محبوبیت قایق ها به جایی رسیده است که بسیاری از افراد دوست دارند تا قایق های شخصی برای خود داشته باشند ، اما عواملی چون گران قیمت بودن قایق های بادی و همچنین نگهداری و حمل آن ها ممکن است برای کسانی که در شهر های ساحلی سکونت ندارد کاری مشکل باشد . از این رو برخی از شرکت های تولید کننده محصولات بادی قادام به تولید قایق بادی کردند .

قایق های بادی را می توان از جدید ترین قایق های موجود در بازار پس از قایق های چوبی و فایبرگلاسی جدید دانست ، از طرفی ویژگی ها و خصوصیات بسیار خوب قایق های بادی باعث شده است تا بیشتر افراد اقدام به خرید قایق بادی کنند تا از آن ها برای تفریحات آبی خود استفاده کنند . اما برخی دیگر از خرید قایق بادی اجتناب می کنند چرا که نگران هستند که این محصولات بادی مبادا در داخل آب خراب یا سوراخ بشود و جان آن ها به خطر بیوفتد . در این مطلب قصد داریم تا با بررسی بهتر قایق های بادی ، ویژگی ها ، خصوصیات و دانستنی های قایق بادی را به شما عزیزان و دوست داران قایق بادی معرفی کنیم تا با کسب اطلاعات کامل تر و بیشتر اقدام به خرید قایق بادی محبوب خود کنید . اما بهتر است قبل از خرید به توصیه های لازم توجه داشته باشید .

آرگونومی ساخت قایق بادی

قایق های بادی برخلاف ظاهری یکپارچه ای که دارند از ساختار چند لایه برخوردار بوده و طراحی بسیار خوبی دارند تا محصول بتواند در برابر غرق شدن ایستادگی کند . قایق های بادی دارای محفظه های بادی مجزا هستند به همین جهت نیاز است تا هر یک از قسمت های مختلف بدنه را باد کنید تا محصول راه اندازی شود ، این ویژگی در صورت سوراخ شدن قسمتی از بدنه قایق بادی باعث می شود تا قایق بادی غرق نشود تا بتوانید از فرصت استفاده کرده و خود را به خشکی برسانید . قایق های بادی همچنین لبه های بزرگتری نسبت به مرکز خود دارند و این نوع طراحی نیز باعث شده است تا قایق ها تعادل بالایی بر روی آب داشته باشند . یک قایق خوب قایقی خواهد بود که حتی در آب های خروشان و مواج نیز تعادل خوبی را داشته باشند . به همین دلیل نیز طراحان قایق های بادی با در نظر داشتن چنین استاندارد هایی قایق های بادی خود را طراحی کردند .

دانستنی های قایق بادی

در میان انواع قایق های بادی می توان قایق های بادی با عنوان قایق بادی کایاک مشاهده و خریداری کنید که مخصوص آب های خروشان و مواجی چون رودخانه ها هستند ، شما می توانید با تهیه آن ها حتی به صورت حرفه ای به قایق سواری در آب های خروشان بپردازید . همچنین قایق های بادی تنها به قایق های بادی کایاک ختم نمی شود و شما می توانید انواع قایق های بادی مناسب برای ماهیگیری ، تفریح و گشت زنی را نیز در میان مدل های مختلف قایق بادی اینتکس و بست وی مشاهده کنید . بیشتر قایق های بادی طراحی شده قابل حرکت با پارو می باشند و به طور استاندارد در کنار تمامی آن ها پارو قرار گرفته است تا به وسیله آن ها بتوانید قایق را به حرکت در آورید ، اما در این میان قایق های بادی حرفه ای نیز وجود دارند که می توان به آن ها موتور نصب کرد تا با استفاده از موتور پروانه ای قایق را به حرکت در آورد .

قایق های بادی جیمینی اینتکس ، قایق بادی اکسکروشن اینتکس ، قایق بادی زودیاک و قایق بادی مارینر از نمونه قایق های بادی هستند که می توانید به قسمت پشتی آن ها موتور قایق نصب کنید ، حتی در مدل هایی چون قایق بادی مارینر که جایی برای اتصال موتور قایق وجود ندارد می توانید با خرید کیت های فلزی یا چوبی موتور های قایق را به بدنه متصل کنید و از داشتن یک قایق بادی حرفه ای لذت ببرید . لازم به ذکر است که قایق های بادی حرفه ای دارای بدنه و کف آلومینیومی هستند به همین دلیل نیز در هنگام برخورد با موج ها در سرعت بالا آسیب نمی بینند .

بدنه بیشتر قایق های بادی از بدنه چند لایه برخوردار هستند و اغلب بدنه باد شونده آن ها از لایه های بیرونی برزنتی تشکیل شده است تا لایه های آسیب پذیر داخلی در هنگام برخورد با موج ؛ صخره و ... مقاوم تر باشند . با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اینتکس می توانید انواع قایق های بادی حرفه ای ، پارویی را برای گشت زنی ، تفریح و ماهیگیری مشاهده کنید و به دانستنی های قایق بادی و ویژگی ها و خصوصیات هر یک از مدل ها پی ببرید .

توصیه

همانطور که اشاره شد برخی از خریداران قایق های بادی نگران بادی بودن این نوع قایق ها هستند و این امکان را می دهند که در صورت ایجاد مشکل در قایق ممکن است باعث غرق شدن آن ها شود . در رابطه با این موضوع نیاز است بدانید که قایق های بادی طراحی شده توسط برند های معتبر دارای گواهی های بین المللی ساخت هستند و از نظر نوع طراحی ، آرگونومی ساخت و جنس مورد تایید می باشند از این رو بهترین توصیه برای شما خریداران این است که قایق های بادی خود را از برند های بزرگ و شناخته شده و از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر خریداری کنید تا با مشکل مواجه نشوید .

از برترین برند ها و مارک های قایق بادی موجود در بازار می توان به قایق های بادی بست وی ، اینتکس و جیلونگ اشاره کرد ، این سه برند از بهترین برند های قایق بادی می باشند ، چرا که تمامی محصولات آن دارای گواهی سلامت و ... هستند . تنوع قایق های بادی این سه برند بسیار بالاست و شما می توانید به راحتی قایق بادی مد نظر خود را از این برند ها خریداری کنید . نکته و توصیه دوم نیز خرید قایق بادی از مراکز معتبر می باشد ، فروشگاه اینترنتی اینتکس بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی قایق بادی در ایران است که می توانید محصولات خود را با ضمانت اصالت و سلامت خریداری کنید .