روش نصب استخر اینتکس

استخر های اینتکس از پرطرفدار ترین استخر های موجود در بازار هستند که به واسطه ساختار متفاوتی که دارند ، بسیار مناسب برای مصارف خانگی به عنوان استخر خانگی و استخر ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند . استخر اینتکس با نام استخر پیش ساخته نیز شناخته می شود که علت نام گذاری آن با استخر پیش ساخته نیز ، طراحی و تولیدات آن ها از صفر تا صد می باشد که توسط شرکت تولیدی اینتکس انجام پذیرفته است ، بنابراین تنها با خرید استخر اینتکس نیاز است تا ان را نصب کرده و سپس استفاده کنید . 

بنابراین می توان گفت که دیگر شما نیازی به ساخت و ساز نداشته و تنها نیاز است تا طریقه نصب استخر اینتکس را بدانید تا بتوانید آن را با توجه به نکته هایی که در ادامه خواهیم گفت ، به بهترین شکل نصب و راه اندازی کنید . ولی در ابتدا قصد داریم تا مدل های استخر پیش ساخته شرکت اینتکس را معرفی کرده و سپس طریقه نصب استخر اینتکس را به شما همراهان گرامی فروشگاه تهران اینتکس آموزش دهیم ، پس در ادامه همراه ما باشید .

در ابتدا نیاز است تا برند اینتکس را معرفی کنیم که یکی از محبوب ترین شرکت های فعال در زمینه تولید محصولات بادی و لوازم تفریحی پیش ساخته می باشد که در این میان استخر های پیش ساخته اینتکس بسیار معروف هستند و ابعاد بسیار بزرگی دارند ، به همین دلیل نیز می توانند استخر های بزرگ برای مصارف خانگی و شخصی مناسب باشد . استخر های پیش ساخته دو نوع فریمی و ایزی ست دارند که در مقالات دیگر فروشگاه تهران اینتکس در رابطه با راه اندازی استخر ایزی ست توضیحاتی بیان شده است . ولی در این مطلب به طریقه نصب استخر اینتکس نوع فریمی را آموزش خواهیم داد . 

قبل از خرید استخر پیش ساخته اینتکس بایستی موارد مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمعن را انجام دهید . برای تصمیم گیری بهتر ، بایستی در ابتدا فضایی که در اختیار دارید و برای استخر پیش ساخته در نظر گرفته اید را مشخص کنید . استخر های پیش ساخته فریمی در ابعاد مختلف تولید شده اند که می توان آن ها را از طول 2 متر تا 10 متر خریداری کرد ، بنابراین می توان گفت که ابعاد بزرگی دارد . همچنین در میان مدل ها می بینید که استخر های پیش ساخته دو نوع گرد و یا مستطیلی دارند که البته تمامی آن ها راه اندازی تقریبا مشابهی دارند ، ولی برای انتخاب فضا بایستی حتما به مدل توجه داشته باشید .

نکته قابل توجه قبل از اینکه به طریقه نصب استخر اینتکس بپردازیم ، این است که انتخاب فضای حیاط خانه یا ویلا و حتی باغ بایستی حدودا 1 تا 2 متر از هر طرف استخر بایستی بیشتر در نظر گرفته شود تا بتوانید به خوبی استخر را راه اندازی کرده و پس از نصب نیز به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید . مثلا اگر شما استخری با ابعاد 6 متر در 3 متر انتخاب کرده اید ، بایستی حداقل ابعاد 7 در 4 متر را برای راه اندازی و نصب استخر اینتکس در نظر بگیرید تا بدون مشکل و به راحتی از محصول استفاده کنید .

شیب زمینی که برای راه اندازی انتخاب می کنید ، حتما بایستی صاف و بدون شیب باشد ، زیرا وجود شیب بر روی زمین می تواند موجب آسیب دیدگی استخر پیش ساخته در دراز مدت بشود . چرا که اگر استخر پیش ساخته بزرگی داشته باشید ، در صورت وجود شیب هر چند ملایم ، باعث می شود تا آب به سمت سراشیبی رفته و پایه هایی که در قسمت پایین شیب قرار دارند ، فشار بیشتری را متحمل شوند ، از این رو ممکن است در کوتاه مدت و یا دراز مدت پایه ها آسیب ببیند . در صورتی که زمین شیب دارد ، شما می توانید با حفاری سطحی زمین ، آن بخش را صاف کنید .

پس از این مرحله نیاز است تا زمینی که قصد دارید استخر را بر روی آن نصب کنید ، تمیز کرده و از وجود هر گونه سنگ ریزه و یا شاخ و برگ درختان پاک کنید . بهترین سطح برای راه اندازی استخر پیش ساخته ، زمین خاکی می باشد که خاکش نرم و الک شده باشد . از ویژگی های بسیار خوبی که می توان در رابطه با نصب استخر اینتکس اشاره نمود ، این موضوع است که شما می توانید استخر پیش ساخته را بر روی زمین و یا داخل زمین راه اندازی کنید . به این نوع راه اندازی ها ، راه اندازی روکار و راه اندازی توکار گفته می شود که در صورت راه اندازی توکار ، در واقع شما یک استخر شبیه به استخر های بتنی خواهید داشت که در داخل زمین احداث شده است .

راه اندازی استخر پیش ساخته به صورت روکار بسیار ساده و راحت تر بوده و زمان و هزینه ای را نیاز ندارد ، چه بسا شما می توانید در حدود 1 ساعت استخر را راه اندازی کرده و سپس داخل آن را با آب پر کنید . نکته مهمی که پس از این مرحله مطرح است ، استفاده از یک زیرانداز می باشد تا بخش کف استخر آسیبی نبیند ، در کنار استخر های پیش ساخته بزرگ اینتکس ، زیرانداز قرار داده شده است که با استفاده از آن می توانید از آسیب دیدگی های کف استخر و ساییدگی آن جلوگیری کنید . همچنین شما می توانید از تاتامی ها که ضخامت بیشتری داشته و نرم تر هستند نیز استفاده کنید که بهتر می توانند از استخر مراقبت کنند .

شما همچنین می توانید خلاقیت به خرج داده و با استفاده از چمن مصنوعی علاوه بر استفاده به عنوان زیرانداز ، فضای اطراف استخر را نیز زیبا تر کنید . پس از انجام این مراحل نوبت به نصب استخر اینتکس می رسد . استخر اینتکس در واقع از دو بخش بدنه و پایه تشکیل شده است که بدنه اصلی عمدتا از پارچه های ضخیم و ضد آب برزنتی با ساختار چند لایه و متشکل از پلی استر و پی وی سی می باشد . در ابتدا بدنه را به صورت کلی بر روی زمین پهن کنید به طوریکه بخش بیرونی آن روی زمین قرار بگیرد . بخش داخلی بدنه عمدتا آبی رنگ بوده و دارای طراحی سرامیکی می باشد که در واقع دیواره های داخلی و کف استخر را زیبا تر می کند .

پس از این مرحله پایه ها و ستون های افقی و عمودی استخر را در محل مناسب و بر روی بدنه قرار دهید . بخش هایی از بدنه دارای حفره هایی است که دقیقا محل قرار گیری پایه ها و همان فریم استخر می باشد . سپس پایه های عمودی را با استفاده از میله افقی بلندی که در اختیار دارید به یکدیگر متصل کنید . اینکار را برای تمامی پایه ها انجام دهید و بخش زیرین استخر را وارد پایه ها کنید . پس از اتمام تمامی پایه ها ، دوباره آن ها را چک کنید که اتصالات به درستی انجام شده باشد و مهره و اتصالی شل نباشد . 

پس از اینکه استخر اینتکس فرم اصلی را به خود گرفت و به صورت ایستاده قرار دادید ، می توانید برای نصب پمپ تصفیه آب اقدام کنید . پمپ تصفیه آب راه اندازی ساده ای دارد و در صورت عدم استفاده از آن نیز می توانید با درپوش هایی که در قسمت دریچه است ، دریچه را بپوشانید تا آب از آن خارج نشود . همچنین دریچه تخلیه آب را نیز ببندید و پس از راه اندازی پمپ تصفیه آب ، داخل استخر را با آب پر کنید . پس از پر کردن کامل استخر با آب ، می توانید نردبان استخر را در لبه آن قرار داده و وارد استخر شود و از آن به بهترین شکل استفاده کنید . 

اگر راه اندازی برای شما دشوار است می توانید از DVD های آموزشی که در کنار محصول قرار داده شده است استفاده کنید و یا از نصاب های فروشگاه تهران اینتکس کمک بگیرید تا به صورت کاملا اصولی استخر را راه اندازی کرده و همچنین استخر پیش ساخته اینتکس شما را گارانتی نماید . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طریقه نصب استخر اینتکس و یا سفارش نصب می توانید با شماره تلفن های فروشگاه اینتکس تماس بگیرید .