خوابیدن در چادر مسافرتی

استفاده از چادر های مسافرتی امروزه بسیار رونق پیدا کرده است چرا که بیشتر افراد با استفاده از وسیله های نقلیه شخصی به سفر رفته و به سهولت چادر مسافرتی خود را حمل می کنند . استفاده از چادر مسافرتی در سفر ها می تواند به مراتب سفری راحت تر و دلچسب تر را رقم بزند چرا که می توانید حریم خصوصی ایمن و دوست داشتنی را حتی در دل طبیعت و در جاهایی که خانه ، ویلا یا هتلی وجود ندارد برای خود ایجاد کنید . چادر های مسافرتی اورجینال و اصلی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند به طوریکه می توانید از آن ها برای اسکان طولانی مدت نیز استفاده کنید . چادر مسافرتی می تواند بستر و فضای ایده آل را حتی برای خوابیدن در طول شبانه روز برای شما فراهم کند ، اما جدا از مقوله خرید چادر مسافرتی خوب و اصلی بایستی نکاتی را در رابطه با خوابیدن در چادر مسافرتی رعایت کنید تا به مراتب ، حس بهتری داشته و خواب راحت تری را داشته باشید .


از آن جا که بیشتر افراد به خوابیدن در خانه عادت داشته و اغلب از تشک های نرم ، تخت خواب های ایده آل به همراه بالش های دلخواه خود استفاده می کنند ، شاید خوابیدن در چادر مسافرتی برای آن ها نا خوشایند باشد و نتوانند حس خوبی را در هنگام استراحت و خوابیدن در چادر مسافرتی را داشته باشند . چرا که محیط های بیرون فضای ساکتی نداشته و شاید در برخی مواقع احساس نا امنی کنید . اما شما می توانید با رعایت نکات و توصیه هایی حتی در هنگام سفر نیز بستر و محیط مناسب را به همراه چادر مسافرتی برای خود ایجاد کنید . پس اگر به دنبال شرایط ایده آل برای خوابیدن در چادر مسافرتی هستید ، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا در سفر های بعدی با رعایت این نکات ارزشمند و حتی با تهیه دیگر لوازم های سفری به مراتب بستر مناسب برای خوابیدن و استراحت کردن خود در داخل چادر مسافرتی ایجاد کنید .


انتخاب محل مناسب برای چادر مسافرتی

بهتر است محلی را انتخاب کنید تا کاملا امن باشد . به عنوان مثال اگر در مناطق کوهستانی از چادر مسافرتی استفاده می کنید ، چادر خود را در کنار پرتگاه ها راه اندازی و نصب نکنید ، همچنین با در نظر گرفتن نقاط بهمن گیر نباید چادر مسافرتی خود را در مسیر های بهمن قرار دهید . در مناطق ساحلی بایستی فاصله خود را با دریا و حتی رودخانه ها حفظ کنید . جزر و مد یکی از رویداد هایی که است که در دریا رخ می دهد بنابراین با در نظر گرفتن آن بایستی با فاصله مطمعن چادر مسافرتی خود را راه اندازی کنید تا در هنگام خواب استرس هیچگونه اتفاقی را نداشته باشید .


  • انتخاب زمین هموار و صاف

یکی از راه هایی که می توانید در چادر مسافرتی بهتر بخوابید این است که محل مناسبی را برای خوابیدن پیدا کرده و چادر مسافرتی خود را در آن محل راه اندازی کنید . همواره چادر های مسافرتی خود را در سطوح همواره راه اندازی کنید . استفاده از چادر مسافرتی در زمین های شیبدار بستر مناسبی برای خوابیدن نیستند ، به همین دلیل نیز اگر در چادر مسافرتی خود را در سطوح شیبدار راه اندازی کنید ، خواب راحتی را نخواهید داشت .


  • تمیز کردن سطح زمین

کف زمین را پاکسازی کنید . شاید برخی از زمین ها به ظاهر صاف و تمیز باشند اما نیاز است تا به خوبی زمین را از هر گونه سنگ های ریز و درشت ، شاخ و برگ درختان ، بوته ها و هر چیز دیگری پاک کنید . با باقی ماندن سنگ های هر چند کوچک بر روی زمین می تواند در هنگام خواب ، باعث آزار شما گردد . پس از راه اندازی چادر و قرار دادن وسایل در داخل آن ممکن است جابجایی را سخت تر کند ، پس قبل از راه اندازی چادر مسافرتی به خوبی سطح زمین را تمیز کنید .

ایجاد فضای خواب در شرایط جوی مختلف


  • آب و هوای سرد و بارانی

از دیگر اقداماتی که برای خوابیدن در چادر مسافرتی بایستی انجام دهید این است که فضای خواب را در چادر مسافرتی ایجاد کنید . اگر به فرض مثال ، از چادر مسافرتی خود در مکان های سرد سیر استفاده می کنید ، بهتر است از روکش های ثانویه که بیشتر چادر های مسافرتی دوپوش دارند استفاده کنید . استفاده از یک نایلون نیز می تواند چادر مسافرتی شما را از سرما و حتی باران در امان بدارد . نکته قابل توجه این است که چادر های مسافرتی اورجینال ضد آب بوده و نباید نگران استفاده از آن در زیر باران باشید .


همچنین در حالتی که باد شدید می وزد بهترین کار این است که چادر مسافرتی خود را توسط طناب و میخ هایی به زمین محکم کنید . وزیدن باد شدید می تواند بر روی چادر مسافرتی تاثیر بگذارد و موجب لرزش و تکان خوردن چادر مسافرتی شود ، پس بهتر است که قبل از خوابیدن از محکم کردن چادر مسافرتی و اتصال آن به زمین مطمعن شوید تا فضای آرامی را برای خوابیدن داشته باشید . شما می توانید در آب و هوای سرد از دستگاه های گرمایشی و اجاق های سفری استفاده کنید چرا که اجاق های مسافرتی خطرناک نبوده و می توانید با استفاده از آن ها فضای داخل چادر را گرم کنید .


  • آب و هوای گرم

بیشتر مردم زمانی سفر می کنند که شرایط جوی مساعد باشد و اغلب محل هایی را برای سفر انتخاب می کنند که دارای آب و هوای معتدل و بهاری داشته باشد ، این رو استفاده از چادر مسافرتی نیز با توجه به هوای خوب بیشتر می شود . معمولا در آب و هوای گرم بیشتر افراد درب و پنجره های چادر مسافرتی خود را باز می گذارند تا تهویه هوای بهتری را داشته باشند ، اما بهتر است در هنگام باز گذاشتن درب و پنچره ها توری یا همان پشه بندی را بسته نگه دارید . در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان همواره حشرات و حیوانات موزی زیادی ممکن است در طبیعت و محیط های اطرف وجود داشته باشد ، پس با وارد شدن آن ها به داخل چادر مسافرتی مطمعنا در هنگام خواب ممکن است آزار ببینید و خواب زده شوید ، پس بهتر است که قبل از وارد شدن حشرات به این نکته توجه داشته باشید و قبل از ورود حشرات جلو آن ها را بگیرید .


استفاده از لوازم استراحتی در چادر مسافرتی

شما می توانید با استفاده از لوازم سفری به مراتب شرایط را برای خوابیدن در داخل چادر مسافرتی راحت تر کنید . در ادامه به برخی از این لوازم که کاربرد بسیاری نیز دارند اشاره خواهیم کرد .

  • تشک بادی کمپینگ

تشک های بادی از نمونه محصولات کاملا پرتابل هستند که برای استفاده یک نفر و یا دو نفره طراحی شده اند ، اینگونه از محصولات بادی در حجم و وزن بسیار کمی بسته بندی می شود که می توانید با باد کردن آن تشک نرم و انعطاف پذیری را برای خود داشته باشید . تشک های بادی کمپینگ تفاوت هایی با تشک های بادی معمولی و خانگی دارد و به مراتب حمل آن ها بسیار آسان تر است . این گونه از تشک ها ساختار طبی دارند و می توانند بستر های مناسبی برای خوابیدن فراهم کنند . از تشک های بادی حتی می توانید در داخل چادر مسافرتی استفاده کنید تا خواب آرام و راحتی را در محیط های خارج از خانه تجربه کنید .

  • کیسه خواب

وسیله دیگری که می توانید از آن برای خوابیدن در چادر مسافرتی استفاده کنید کیسه خواب می باشد ، کیسه های خواب با توجه به ساختار و جنسی که دارند می توانند بستر نرم و گرمی را برای شما ایجاد کنند . اگر قصد سفر به مناطق سردسیر دارید کیه خواب بهترین گزینه برای استفاده در داخل چادر مسافرتی می باشد چرا که دمای بدن شما را حفظ می کند و همچینن بستر نرم تری را برای شما ایجاد خواهد کرد .

توصیه مهم

هیچگاه برای گرم کردن چادر مسافرتی از آتش و پیکنیک استفاده کنید چرا که دی اکسید کربن در چادر محبوس شده و می تواند خطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد . حتی استفاده از ذغال نیز برای گرم تر چادر مسافرتی تصفیه نمی شود چرا که در هنگام خواب عملا کنترلی بر اطراف خود نداشته و خطر مرگ را برای شما به دنبال خواهد داشت .