چادر مسافرتی

یکی از مواردی که قطعا در هنگام سفر ، کمپینگ و هم چنین موارد دیگری همچون کوه نوردی می تواند کمک زیادی به راحتی در استراحت شما کند بحث استفاده از چادر مسافرتی می باشد. در واقع شما با علم به این موضوع و در اختیار داشتن یک چادر مسافرتی  راحت و زیبا می توانید در سفر های خود به بهترین شکل ممکن استراحت نموده و یک فضای آرام و راحت را برای خود به ارمغان آورید. در همین راستا و با توجه به این نکته در این مطلب سعی خواهیم کرد که به بررسی چادر های مسافرتی در حوزه های ابعاد ، کیفیت ، ساختار ، اقلام و ویژگی ها و هم چنین دیگر موارد مرتبط با چادر های مسافرتی با شما صحبت خواهیم کرد پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید....

ساختار چادر های مسافرتی

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید و انتخاب یک چادر مسافرتی برای شما سوال خواهد بود بحث ساختار و چگونگی تولید این محصول می باشد. این مسئله قطعا نکته ای بسیار مهم خواهد بود زیرا در بازار چار های مسافرتی گوناگونی وجود دارد که هر یک به شیوه های مختلف راه اندازی شده و می توانید به راحتی و با در نظر گرفتن نوع چادر اقدام به راه اندازی آن کنید. در همین راستا نیز باید عنوان کنیم که اگر بخواهیم به صورت کلی به مدل های مختلف این چادر ها اشاره کنیم باید عنوان کنیم که این محصولات به چند نوع اتوماتیک و اتومات ، فنری و عصایی تقسیم می شود که هر یک از این موارد خود دارای یک سری ویژگی مهم و اساسی خواهد بود.

در واقع شما با در نظر گرفتن نوع چادری که خریداری می کنید می توانید به ساده ترین شکل ممکن آن را راه اندازی نمایید و قطعا این نکته بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. در همین راستا نیز پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را دنبال کنید تا در خصوص هر یک از این محصولات و شیوه های راه اندازی و استفاده از این چادر های مسافرتی به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده نمایید.

در همین خصوص باید عنوان کنیم که اولین نوع از این چادر های مسافرتی نوع فنری می باشد که قطعا نمونه های ایرانی چادر های مسافرتی بیشتر از همین نوع طراحی و تولید می شوند. در واقع شما می توانید مشاهده نمایید که خیلی از چادر هایی که در کشور ایران تولید می شود معمولا از همین ساختار فنری طراحی شده است و به سریع ترین شکل ممکن نیز قابلیت راه اندازی را دارا می باشد. در همین راستا نیز باید عنوان کنیم که این محصولات همان طور که از اسمشان پیداست این مزیت را در اختیار شما قرار می دهند که به ساده ترین شکل ممکن اقدام به راه اندازی این محصولات کنید. در واقع شما تنها کافی است این مدل از چادر های مسافرتی را از داخل بسته بندی خارج نموده و سپس به سریع ترین شکل ممکن آن را باز کنید تا این محصولات شکل کاملی را به خود بگیرد و به صورت کامل و به شیوه اتوماتیک راه اندازی گردد.

نوع دیگری از چادر های مسافرتی در بازار موجود است که از ان به عنوان چادر مسافرتی اتوماتیک یاد می شود. این نوع از چادر ها معمولا در بخش های بالایی خود دارای یک عدد اهرم برای راه اندازی می باشند. شما می توانید پس از خارج کردن این چادر از داخل بسته بندی در ابتدا نقاط مختلف این محصول را به بدنه اصلی پایه های این چادر متصل کرده و سپس با استفاده از اهرم موجود در بخش بالایی این محصول به ساده ترین شکل ممکن اقدام به باز کردن و راه اندازی چادر کنید که این کار نیز در سریع ترین زمان ممکن انجام می گردد.


هم چنین نوع دیگری از این چادر های مسافرتی در بازار وجود دارد که از آن ها به عنوان چادر عصایی نام برده می شود. حال تفاوت اصلی این چادر ها با چادر های قبلی بحث شیوه قرار گیری ستون های این محصولات می باشد. در واقع شما قادر خواهید بود تا به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن ستون های این محصول را که به شکل عصایی طراحی شده و به یکدیگر مرتبط هستند را هم از داخل محفظه های موجود بر روی این چادر های مسافرتی عبور داده و سپس سعی کنید تا شکل کاملی را به چادر ببخشید. هم چنین در هنگام نصب و راه اندازی این محصولات نیز باید به این مسئله هم دقت کنید که این پایه ها به درستی در داخل یکدیگر قرار گیرند زیرا عدم قرار گیری صحیح این پایه ها باعث می شود تا چادر مسافرتی شما در معرض آسیب واقع شود.

کیفیت و جنس رویه چادر های مسافرتی

مسئله مهم دیگری هم در بحث خرید و انتخاب چادر مسافرتی وجود دارد که از ان به عنوان کیفیت و جنس این محصولات نام برده می شود. در واقع شما در هنگام خرید قطعا باید به این نکته هم دقت کنید که محصول مورد نظر شما باید دارای چه ویژگی هایی از نظر کیفیت و ساختار باشد که بتواند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را از این بابت رفع کند. در همین راستا نیز پیشنهاد می کنیم تا حتما در هنگام خرید به بحث کیفیت محصول انتخابی خود هم توجه لازم و ویژه ای داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی محصول را خریداری کنید.

در همین خصوص باید در وهله اول عنوان کنیم که چادر های مسافرتی عموما از یک سری جنس رایج طراحی و تولید می شوند که این امر قطعا در سطح کیفیت این محصولات نیز اثرگذار خواهد بود. در واقع شما باید به این نکته دقت کنید که یک چادر مسافرتی عموما از رویه های برزنتی طراحی و تولید می شود. این نوع از پارچه و جنس به گونه ای طراحی و تولید می شود که شما با خیالی راحت و آسوده قادر خواهید بود این محصولات را خریداری کنید. در واقع پارچه برزنتی عموما از ضخامت و کیفیت خوبی برخوردار است که باعث می شود تا شما بدون هیچ گونه نگرانی اقدام به انتخاب این محصولات کنید.

هم چنین ویژگی دیگری که اکثر چادر های مسافرتی در اختیار شما قرار می دهند بحث ضد آب بودن این محصولات می باشد. شما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که محصولی را برگزینید تا بتوانید در هوای بارانی هم بدون نگرانی از بابت خیس شدن و نفوذ آب باران به داخل چادر بتوانید از محصول خود استفاده کنید. این مزیت باعث می شود تا شما با خیالی راحت و آسان محصول را انتخاب کنید. هم چنین بهره مندی از ساختار دو پوش در یک سری از چادر های مسافرتی هم مزیت دیگری است که باعث می شود تا شما بدون نگرانی بتوانید محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. در واقع دو پوش بودن یک چادر مسافرتی باعث می شود تا شما چه در هوای بارانی و چه در هوای گرم و آفتابی بتوانید از پوش دوم این چادر در جهت جلوگیری از نفوذ آب و یا تابش مستقیم نور خورشید استفاده کنید.

در کنار این موارد باید به این مسئله هم اشاره کنیم که در یک سری از چادر های مسافرتی خارجی و گران قیمت شما می توانید رویه های پلی یورتان را مشاهده کنید که قطعا از این محصولات در سردسیر ترین مناطق هم می توانید استفاده کرده و احساس گرما را به بهترین شکل ممکن درک کنید. در واقع این محصولات به گونه ای آب بندی شده اند که کوچک ترین درزی در این محصولات باز نبوده و فضای داخلی را برای شما گرم و راحت می کنند که قطعا برای افرادی که دائم در مناطق سردسیر به مسافرت می روند یک پیشنهاد عالی به شمار می آید.

مسئله مهم دیگری هم که می توان به آن اشاره کرد بهره مندی از توری محافظ در یک سری دیگر از چادر های مسافرتی می باشد. شما می توانید به راحتی مشاهده نمایید که یک سری از چادر های سفری بر روی درب و پنجره های خود دارای توری هستند که این عامل باعث می شود تا به ساده ترین شکل ممکن شما بتوانید از این توری استفاده نموده و از ورود حشرات مضر به داخل خصوصا در فصول گرم سال جلوگیری کنید که این عامل هم یکی دیگر از مزایای این محصولات به شمار خواهد رفت.

هم چنین اگر از بحث جنس رویه این محصولات عبور کنیم باید به بحث پایه های این چادر های مسافرتی هم دقت کنید زیرا رکن اصلی شکل گیری محصول شما همین پایه ها می باشد. در واقع شما باید به این مسئله توجه کنید که یک چادر مسافرتی عموما از پایه هایی با جنس آلومینیومی طراحی و تولید می شود که این نکته هم در وزن کم چادر اثر گذار بوده و هم باعث می شود تا شما بتوانید بدون نگرانی از بابت خراب شدن محصول به سریع ترین شکل ممکن اقدام به استفاده از محصول خود کنید.

ظرفیت های چادر مسافرتی

در مورد ظرفیت های این محصولات همان طور که می دانید معمولا هر چادر مسافرتی دارای یک ظرفیت متفاوتی می باشد که این امر باعث می شود تا شما با علم به این موضوع بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید. در واقع در بازار یک سری از چادر های مسافرتی وجود دارد که دو نفره بوده و کوچک ترین نوع چادر مسافرتی از نظر ظرفیت به شمار می رود. پس از آن نیز شما می توانید با چادر های چهار نفره ، شش نفره ، هشت نفره ، ده نفره و دوازده نفره هم مواجه شوید که این ابعاد نیز معمولا برای خانواده ها و مسافرت های خانوادگی گزینه ایده آلی خواهد بود.


در کنار این موارد البته چادر های بزرگ تری هم در بازار وجود دارد که عموما از آن ها به عنوان چادر های هلال احمر و یا چادر های بزرگ کمپینگ نام برده می شود که این محصولات دارای ظرفیت هایی حتی تا 30 نفر نیز می باشد و قطعا برای مسافرت های خانوادگی و یا شخصی به هیچ عنوان گزینه مناسبی نبوده و از نظر قیمتی هم دارای قیمت گرانی خواهد بود.

دیگر ویژگی های چادر مسافرتی

تقریبا در بخش های قبلی سعی کردیم تا تمامی موارد مورد نیاز در خصوص چادر های مسافرتی را برای شما بازگو کنیم. حال باید به این مسئله هم اشاره کنیم که در کنار موارد عنوان شده شما می توانید بر روی خیلی از چادر های مسافرتی آویز هایی را هم در بخش سقف این محصولات مشاهده کنید که با استفاده از این آویز ها قادر خواهید بود تا به راحتی چراغ و یا وسایلی برای روشنایی داخل چادر را بر روی این ناحیه قرار دهید. هم چنین یک سری دیگر از چادر های مسافرتی در داخل خود دارای جیب کوچکی هستند که این نکته باعث می شود تا شما پس از قرار گیری در داخل چادر مسافرتی بتوانید وسایل کوچک خود را در داخل این جیب ها قرار داده و از گم شدن آن ها جلوگیری کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم بحث جداسازی فضای داخلی یک سری از چادر های مسافرتی می باشد. این ویژگی بیشتر در داخل چادر های خارجی به چشم می خورد و شما می توانید مشاهده نمایید که فضای داخلی این محصولات به صورت جداگانه و اتاق بندی شده طراحی و تولید گردیده است که فضای خواب شما جدا خواهد بود. هم چنین بهره مندی از هواکش در مدل های متنوعی از چادر های مسافرتی هم یک مزیت مهم دیگر به شمار می رود که باعث می شود تا بدون باز کردن درب ها و پنجره های محصول شما بتوانید به ساده ترین شکل ممکن جریان هوا را در داخل چادر مسافرتی فعال کنید.

خرید چادر مسافرتی

تقریبا در این مقاله به صورت کامل و جامع ویژگی های مهم چادر های مسافرتی برای شما بازگو شد. حال شما با توجه به این نکات و با در نظر گرفتن نیاز خود می توانید اقدام به انتخاب و خرید یک چادر مسافرتی کنید. در همین خصوص نیز فروشگاه اینتکس نمایندگی فروش چادر های مسافرتی در ایران با تنوع بالای محصولاتی که دارد یک پیشنهاد خوب برای خرید به شمار می رود که قطعا توصیه می کنیم به این فروشگاه سر زده و با مقایسه محصولات متنوع این فروشگاه محصولی سازگار با نیاز های خود را خریداری کنید.