قایق بادی چیست ؟

قایق بادی نوعی قایق است که توسط پلاستیک پی وی سی تولید و طراحی شده که به صورت جمع شو در بسته بندی بسیار کوچک ساخته میشود که با باد کردن آن یک قایق بادی بزرگ با ظرفیت ۲ الی ۵ نفر را دارد و در عین حال بسیار کم حجم و سبک میباشد و براحتی میتوان آنرا به خودروی شخصی حمل و نقل کرد.

همان طور که می دانید تفریحات آبی یکی از مهیج ترین و هیجان انگیز ترین تفریحات در فصول مختف سال خصوصا فصول گرم به شمار می رود. در واقع خیلی از افراد سعی می کنند تا در این فصول با بهره گیری از امکاناتی که دارند از شرایط آب استفاده نموده و به بهترین شکل ممکن به بازی و تفریح بپردازند. در همین رابطه نیز باید به چند نکته مهم در این خصوص اشاره کنیم که به چند صورت می توان به یک تفریح آبی پرداخت. در همین راستا یکی از مهیج ترین وسایلی که افراد از ان برای تفریح بر روی آب استفاده می کنند قایق بادی می باشد که این دسته از محصولات تنوع بالایی داشته و کیفیت و ساختار های متفاوتی را هم دارا می باشد. در همین راستا در این مقاله سعی خواهیم کرد که به صورت کامل و جامع خصوصیات انواع قایق بادی را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام انتخاب این محصولات به صورت کامل از ویژگی های آن ها نیز مطلع باشید.

قایق بادی از نظر ظرفیت

در بخش ابتدایی از این مقاله سعی خواهیم کرد که خصوصیات این دسته از محصولات را به صورت کامل از نظر ظرفیت و فضای داخلی مورد بررسی قرار دهیم. در واقع باید به این مسئله دقت کنید که قایق های بادی ظرفیت های مختلفی دارند که این عامل باعث می شود تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود محصولی مرتبط و دقیق را انتخاب کنید. در همین راستا باید عنوان کنیم که در بازار یک سری قایق بادی وجود دارد که تحت عنوان قایق بادی یک نفره به فروش می رسد. این قایق های یک نفره ممکن است که برای سنین کودکان تولید شده باشد و یا ممکن است که استفاده آن صرفا برای بزرگسالان باشد. در همین رابطه باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر محصول مناسب برای رده سنی کودکان باشد از ان به عنوان قایق بادی یک نفره کودک و یا استخری یاد می شود. هم چنین اگر این محصول برای سنین بزرگسالان تولید شده باشد عموما تحت عنوان قایق بادی کایاک روانه بازار می شود که در هر دو رده سنی هم این محصولات محبوب می باشد. مسئله دیگری که باید در خصوص این محصولات به ان اشاره کنیم بحث قایق های بادی دو نفره می باشد. این قایق ها نیز برند ها و تولید کنندگان گوناگونی دارند. در واقع شما این مزیت را در اختیار دارید که در این رده و با این ظرفیت محصولات حرفه ای را برگزینید. در همین راستا باید عنوان کنیم که این قایق ها نیز برند های گوناگونی دارند که محبوب ترین ان ها قایق بادی دو نفره کاسپین و هم چنین voyager می باشد که هر دو این مدل ها را شرکت بست وی تولید و عرضه کرده است. البته سری اکسکروشن نیز قایق های بادی دو نفره را هم موجود دارد که نسبت به ظرفیت های بزرگ تر این محصولات عموما قایق های دو نفره کمتر به چشم خواهد آمد.

قایق بادی چیست ؟

هم چنین نوع دیگری از این قایق ها در بازار با ظرفیت های سه و چهار نفره موجود می باشد که عموما از این قایق ها به صورت خانوادگی استفاده شده و مناسب برای استفاده در هر شرایطی هستند. در واقع با توجه به نوع شکل گیری این محصولات شما می توانید مشاهده نمایید که امکاناتی که دارند عموما برای استفاده های تفریحی  کاملا ایده آل خواهد بود که به این مورد هم اشاره خواهیم کرد. البته باید به این مسئله نیز تکیه کنیم که قایق های بادی در ظرفیت های پنج نفره ، شش نفره ، هفت نفره و حتی بزرگ تر هم تولید و عرضه شده است و این نکته سبب گشته تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود و همین طور نوع استفاده ای که از این محصولات انتظار دارید دست به خرید بزنید. 

قایق بادی از نظر نوع و ساختار

قایق های بادی از نوع ساختار و طراحی عموما شکل و شمایل های گوناگونی دارند. در واقع باید به این مسئله دقت کنید که این دسته از محصولات به گونه ای شکل گرفته اند که شما در هنگام خرید قابلیت این را دارید که محصولی با نظر خود و با توجه به سلیقه شخصی خودتان را خریداری کنید. در همین راستا در این بخش سعی خواهیم کرد که این محصولات را از نظر نوع ساختار و طراحی های مختلفی که دارند مورد بررسی قرار دهیم. در همین نکته شاید باید به این مسئله اشاره کنیم که عموما محصولاتی که ظرفیت های کمتر از چهار نفر دارند دارای یک سری شکل و شمایل یکسان هستند.

این دسته از محصولات را شما می توانید با یک ظاهر مستطیلی شکل مشاهده کنید که عموما لبه های این قایق ها به صورت گرد شکل گرفته است. هم چنین در بسیاری از قایق های بادی شما می توانید بخش های داخلی و در واقع کف محصولات را به صورت بادی مشاهده کنید که مزیت مهم این دسته از قایق ها به شمار می رود. این بادی بودن بخش داخلی قایق ها نیز عموما همانند ساختاری موازی می باشد که سبب شده تا شما بتوانید یک محصول زیبا را با طرحی فوق العاده در اختیار داشته باشید. نکته مهم دیگر در خصوص طراحی این قایق های بادی بحث رویه های این محصولات است. ممکن است که شما محصولی را انتخاب کنید که یک طراحی فوق العاده ساده را در اختیار شما قرار دهد. هم چنین بر خلاف این مسئله شما می توانید بسیاری از قایق های بادی را در بازار مشاهده نمایید که دارای طرح های گوناگونی هستند. این طرح ها ممکن است شامل سبک های ارتشی و نظامی و یا ساختار های انیمیشینی باشد. حتی ممکن است که تنها از یک محصول یکنواخت با رنگ های یکدست و متریال در طراحی قایق های بادی استفاده شده باشد که باید در هنگام خرید با توجه به شیوه طراحی و رنگ های استفاده شده در این محصولات اقدام به استفاده از این قایق ها کنید.

قایق بادی از نظر جنس و کیفیت : از نظر جنس و کیفیت نیز شما باید در هنگام خرید توجه ویژه ای به این دسته از قایق ها داشته باشید. در واقع باید توجه کنید که این محصولات دارای یک سری کیفیت عالی و ایده آل هستند که ممکن است تا حدود بسیار زیادی رضایت شما را جلب کنند. در همین راستا مهم ترین نکته در خصوص این محصولات بحث رویه اصلی این قایق ها می باشد. شما در اکثر قایق های بادی می توانید مشاهده نمایید که این کالا ها دارای رویه هایی از جنس وینیل و یا PVC هستند که این نوع جنس هم دارای کیفیتی عالی بوده و هم از ضخامت بالایی برخوردار است. در واقع می توانید به راحتی مشاهده کنید که این محصولات عموما به صورت ضخیم و با کیفیتی قابل قبول به دست شما می رسند که باعث شده تا خیال شما از بابت داشتن این محصولات تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. مسئله مهم دیگر در خصوص کیفیت این قایق های بادی بحث کف این محصولات است. شما در اکثر قایق های بادی می توانید مشاهده نمایید که این محصولات دارای یک ساختار مواج هستند که هم باعث شده تا سطح کف قایق بادی شما بسیار نرم و راحت باشد و هم به صورت طبی شکل گرفته است که به هیچ عنوان باعث نمی شود تا شما در هنگام استفاده طولانی مدت از این محصولات خسته شوید. هم چنین باید به این مسئله هم اشاره کنیم که خیلی از این قایق های بادی دارای صندلی های طبی هستند که خیال شما از این بابت هم راحت خواهد بود.

در کنار این موارد ممکن است قایق شما دارای کف آلومینیومی باشد که هم باعث می شود تا محصولی که در دست شماست کیفیت فوق العاده ای داشته باشد و هم قطعا شما دیگر نگران آسیب دیدن این محصول نخواهید بود. هم چنین این کف آلومینیومی سبب می شود تا از قایق بادی خود بتوانید در هر شرایطی به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید که مسئله ای فوق العاده مهم و حیاتی بوده و باعث می شود تا دیگر نگران کیفیت بخش زیرین قایق خود نباشید.

قایق بادی از نظر امکانات : از نظر امکانات نیز شما باید در هنگام خرید توجه ویژه ای به این محصولات داشته باشید. در واقع هر قایق بادی ممکن است که یک سری مزیت و امکانات را در اختیار شما قرار دهد که این مسئله سبب می شود تا خیال شما از بابت داشتن یک محصول ایده آل راحت باشد. در همین رابطه در بخش نخست باید عنوان کنیم که ممکن است یک قایق بادی دارای طناب نجات باشد. این طناب نجات سبب می شود تا شما با در اختیار داشتن این قایق بتوانید به بهترین شکل ممکن در مواقع اضطراری جان خود را نجات داده و به هیچ عنوان نگران این موارد نباشید. این طناب نجات هم چنین عموما یا به صورت مجزا در کنار قایق وجود دارد و یا به دو شکل دور تا دور محصول و یا در قسمت جلویی قایق تعبیه شده است که از خصوصیات خوب این محصول به شمار می رود.

مسئله و امکانات دیگری که قایق های بادی عموما دارا هستند قابلیت نصب موتور قایق بادی می باشد. در واقع در بخش انتهایی این محصولات شما می توانید به راحتی مشاهده کنید که فضایی برای قرار گیری یک موتور قایق بادی تعبیه شده است که شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن بر روی قایق انتخابی خود یک موتور را نصب کرده و در سریع ترین زمان ممکن سعی کنید تا از هیجان این محصول به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

مسئله دیگر و در واقع مزیت مهم دیگری که یک سری از این قایق های بادی در اختیار شما قرار می دهند بحث بهره مندی از کیت ماهیگیری می باشد. در واقع شما در بخش های جلویی قایق می توانید مشاهده نمایید که قایق مد نظر شما دارای کیت ماهیگیری است و یا خیر که این عامل خصوصا برای افرادی که قصد دارند تا با قایق بادی خود به ماهیگیری رفته و این تفریح را هم تجربه کنند فوق العاده مهم می باشد. هم چنین بهره مندی از پارو هم مزیت و امکان خیلی مهمی به شمار می رود. شما بر روی اکثر قایق های بادی می توانید مشاهده کنید که این محصولات دارای پارو هستند و همین امر باعث می شود تا جا به جایی قایق و هم چنین حرکت با محصول به ساده ترین شکل ممکن انجام گردد.

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنیم بهره مندی از فضا برای قرار گیری این پارو می باشد. در واقع این امکان را اکثر قایق های بادی دارا هستند و این مسئله سبب شده تا شما بر روی قایق و در بخش های کناری این محصولات بتوانید اهرم های نگهدارنده پارو را هم مشاهده کنید که ویژگی مهم دیگری خواهد بود. هم چنین مسئله دیگری که بسیار مهم است بحث بهره مندی از جیب داخلی و هم چنین صندلی برای نشستن افراد در داخل این محصولات می باشد. شما می توانید مشاهده کنید که این قایق های بادی دارای یک عدد جیب برای قرار دادن وسایل شما هستند که این عامل باعث می شود تا در هنکام قرار گیری در داخل این محصولات دیگر نگران قرار دادن وسایل خود نباشید و بتوانید به ساده ترین شکل ممکن وسایل خود را در داخل این جیب های کوچک قرار دهید. بهره مندی از صندلی هم یک مزیت بزرگ به شمار می رود که عموما در محصولاتی با ظرفیت های سه و چهار نفر به بالا مشاهده می شود. این عامل باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی به صورت خانوادگی بر روی این نواحی نشسته و تکیه دهید که قطعا نگران خسته شدن در طول سفر و تفریح نخواهید بود. هم چنین ممکن است که قایق شما دارای پمپ باد هم برای راه اندازی ساده تر و بهتر باشد که این مسئله نیز یکی دیگر از خصوصیت های مهم قایق های بادی به شمار می رود. در واقع شما می توانید به راحتی با این پمپ های باد محصول مورد نظر خود را باد کرده و اقدام به راه اندازی کنید که مسئله ای بسیار مهم به شمار می رود.

مراقبت و نگهداری از قایق بادی

قایق های بادی عموما دارای یک سری حساسیت خاص هستند. در واقع شما باید توجه کنید که به چه صورت از محصول مورد نظر خود مراقبت می کنید که این امر سبب شود تا شما با خیالی راحت بتوانید از محصول خود مراقبت نموده و صحیح و سالم سالیان سال قایق را در اختیار داشته باشید. در همین راستا باید عنوان کنیم که بهتر است در حین استفاده از این محصولات سعی کنید که در فضایی اقدام به راه اندازی قایق کنید که از هر گونه شی نوک تیز و وسیله دیگری که امکان آسیب زدن به محصول را دارد دور باشد. این عامل باعث می شود تا محصول مورد نظر شما سوراخ نشده و بدنه و بخش زیرین سالمی را در اختیار شما قرار دهد که بسیار مهم می باشد.

هم چنین باید به این مسئله هم توجه کنید که آب های آرام بهترین مکان برای قرار دادن و استفاده از این قایق های بادی می باشد اما باید از هر گونه شاخ و برگ درختان و دیگر موارد اینچنینی قایق خود را دور کنید تا محصولی ایده آل و صحیح را در اختیار داشته باشید. عدم وارد کردن فشار زیاد به این محصولات و هم چنین عدم ضربه زدن به بخش های مختلف این محصول نیز باعث می شود تا به بهترین شکل ممکن بتوانید یک قایق بادی را در اختیار داشته باشید.

جمع بندی : قایق های بادی همان طور که در این مقاله به ان ها اشاره کردیم دارای انواع مختلفی هستند. در واقع این محصولات هم ساختار های گوناگونی دارند و هم از کیفیت های عالی برخوردارند. همین مسئله باعث شده تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن این دسته از محصولات را خریداری کنید. حال با توجه به این مقاله و خصوصیاتی که به صورت کامل در این بخش به آن ها اشاره کردیم شما می توانید یک تصمیم درست را برای خرید خود بگیرید. در همین رابطه نیز پیشنهاد می کنیم تا حتما قبل از خرید به سایت فروشگاه اینتکس تنها نمایندگی فروش محصولات بادی در ایران سر بزنید تا خریدی ارزان قیمت و ایده آل را تجربه نمایید.