مزایای استخر پیش ساخته و دانستنی های استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته از ایمن ترین منابع و بستر های آبی هستند که از آن ها استفاده های زیادی می شود ، امروزه از استخر ها به عنوان محلی مناسب برای آب تنی و شنا یاد می شود به طوری که حتی نمونه های شخصی از استخر ها در خانه ها و ویلاهای سراسر دنیا ساخته و استفاده می شود . البته از استخر ها برای امورات کشاورزی ، پرورش ماهی و میگو و دیگر صنعت ها استفاده می شود . اما احداث استخر های شخصی و کوچک بتنی یا سیمانی نیز هزینه های نسبتا زیادی را در بر دارد که بسیاری از مردم به همین دلیل از ساخت استخر صرف نظر می کنند ، اما با طراحی استخر پیش ساخته بسیاری از مردم اقدام به این نوع از استخر های آماده و پیش ساخته شرکتی شدند چرا که از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه بودند . تنوع در استخر های پیش ساخته نیز بسیار زیاد است و چه بسا شما می توانید در هر ابعادی که دلخواه شماست استخر پیش ساخته خریداری کنید ، اما در این مطلب قصد داریم تا دانستنی های استخر پیش ساخته را که شاید از آن ها بی خبر باشید معرفی و مورد بررسی قرار دهیم .

همانطور که اشاره شد استخر های پیش ساخته از بهترین استخر های شخصی می باشند که می توانید آن ها را در خانه و ویلای شخصی خود استفاده کنید . این نوع از استخر ها در ابعاد مختلفی تولید شده اند و شما می توانید این محصولات را در طول های 2 الی 10 متر و در طراحی های مستطیلی و گرد خریداری کنید . عمق استخر های پیش ساخته نیز از 80 سانتی متر تا 150 سانتی متر می باشند که می توانید به دلخواه خود استخر پیش ساخته بزرگ و یا کوچکی را خریداری کنید . پس میبینم که استخر های پیش ساخته شرکتی نیز از ابعاد بزرگی نیز برخوردار هستند و جایگزین بسیار خوبی برای استخر های بتنی و سیمانی گران قیمت هستند . استخر های پیش ساخته در واقع یک پکیج کامل از یک استخر خواهند بود چرا که دیگر نیازی به خرید تجهیزات دیگر استخر نخواهید بود . از نمونه تجهیزات و وسایلی که در کنار استخر های پیش ساخته قرار دارد می توان به پمپ آب تصفیه قدرتمند ، زیر انداز ، درپوش ، لوله های ورود و خروج آب و اتصالات پمپ تصفیه آب ، نردبان و ... اشاره کرد .

استفاده از پمپ تصفیه آب برای هر استخری امری است ضروری چرا که آب با راکد ماندن در یک محل و عدم تعویض آن در زمانبندی های مشخص می تواند باعث آلوده شدن آب به میکروب ها و رشد باکتری ها و جلبک ها شود که در نتیجه باعث کدر شدن آب و همچنین بو گرفتن آب می شود بنابر این نیاز است تا با استفاده از یک پمپ تصفیه آب استخر قدرتمند آب موجود در استخر را مرتبا تصفیه کرد . از آن جا که حجم استخر های پیش ساخته نیز چندین هزار لیتر است تعویض آب به صورت مداوم کاری معقول نبوده و موجب هدر رفتن حجم زیادی از آب می شود همچنین این روند می تواند کاری زمانبر باشد ، پس بهتر است تا از یک پمپ تصفیه آب استفاده کرد . پمپ های تصفیه آبی که در کنار استخر های پیش ساخته قرار می گیرند توسط همان سازندگان استخر پیش ساخته طراحی گردیده اند و قدرتشان بر مبنای حجم آب استخر و ابعاد استخر می باشد ، پس دیگر نیازی به خرید پمپ تصفیه آب استخر به صورت مجزا نبوده و با همان پمپ قرار گرفته در داخل پکیج می توانید به خوبی حجم آب استخر خود را ظرف چند ساعت تصفیه کنید .

با استفاده از وسایلی چون زیرانداز و درپوش نیز می توانید به خوبی از استخر پیش ساخته خود مراقبت کنید . قسمت بدنه استخر های پیش ساخته عمدتا از پارچه برزنتی ساخته شده است که در هنگام پر شدن استخر با آب ، کف آن به زمین برخورد می کند ، شما می توانید با استفاده از این زیر انداز ها و حتی با تهیه تاتامی و ابر های تخته ای زیر استخر پیش ساخته خود را نرم کرده و آسیب دیدن و ساییدگی کف استخر خود جلوگیری کنید . از نربان نیز می توانید به منظور وارد شدن و خارج شدن از استخر استفاده کنید . جنس نردبان استخر های پیش ساخته عمدتا از آلومینیوم ضد آب می باشد که قادر به تحمل وزن های بالا می باشد . 

استخر های پیش ساخته را می توان به دو صورت توکار و روکار راه اندازی کرده و استفاده کرد . به دلیل ساختاری که استخر های پیش ساخته دارند شما می توانید این استخر ها را بدون نیاز به حفاری بر روی زمین راه اندازی کنید و با کمک نردبان مخصوص به داخل استخر رفته و از آن خارج شوید ، در این نوع راه اندازی که راه اندازی روکار نیز گفته می شود دیگر نیازی به حفاری زمین نبوده و می توانید محصول را در کمتر از یک ساعت راه اندازی کنید . اما شما می توانید حتی استخر های پیش ساخته را در داخل زمین نیز راه اندازی کنید . برای این کار در ابتدا بایستی زمین را کمی بزرگ تر از ابعاد استخر حفاری کنید و سپس استخر را در داخل زمین راه اندازی کنید ، دیواره های استخر نباید با دیوار کناری زمین برخورد داشته باشد . این ویژگی باعث شده است تا بتوانید استخر های پیش ساخته را در داخل زیر زمین آپارتمان نیز راه اندازی کنید .

استخر های پیش ساخته محصولاتی کاملا پرتابل هستند ، پرتابل بودن به معنای قابل حمل بودن است ، بنابراین شما می توانید در صورت نیاز استخر پیش ساخته خود را به محل دیگری منتقل کنید . یک استخر پیش ساخته بسته به ابعادی که دارند وزنی ما بین 30 الی 60 کیلوگرمی دارند که می توان آن ها را به کمک وسیله جابجا کرد ، این ویژگی باعث شده است تا بتوانید استخر های پیش ساخته را در صورت نقل مکان به محل جدید برده و دو مرتبه آن را راه اندازی کنید . راه اندازی سریع و قابلیت جمع آوری اسان و سریع استخر های پیش ساخته باعث شده است تا بتوانید از استخر خود به صورت مقطعی استفاده کنید ، یعنی می توانید در فصول سرد سال استخر پیش ساخته خود را باز و جمع آوری کرده و فضای اشغال شده توسط استخر را آزاد کنید . ازدیگر دانستنی های استخر پیش ساخته می توان به مقاوم بودن استخر های پیش ساخته حتی در فصول سرد زمستان اشاره کرد چرا که بیشتر این محصولات از بدنه برزنتی و از پایه های آلومینیومی ساخته شده اند . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استخر پیش ساخته با شماره تلفن های فروشگاه اینتکس ایران تماس حاصل فرمایید .