عنوان مقاله : نحوه استفاده و نگهداری از استخر پیش ساخته

استفاده بهینه از استخرهای پیش ساخته نیاز به کمی دانش در این خصوص دارد و با رعایت کردن نکاتی ریز اما کابردی می توانید استخر پیش ساخته ای با طول عمر بالا داشته باشید که پس از چند سال استفاده به همانند سال اول برای شما استحکام و مقاومت داشته باشد . استخرهای پیش ساخته را امروزه می توان به عنوان جایگزین شایسته ای برای استخرهای بتنی و سنتی دانست که با توجه به تنوع گسترده ، قیمت راه اندازی بسیار اقتصادی تر و همچنین استحکام استانداردی که دارد ، مورد استقبال بسیاری از خانواده و دوست داران آب تنی قرار گرفته است . در این مقاله سعی بر این امر داریم که نکاتی حائز اهمیت را در خصوص نحوه صحیح نگهداری از استخرهای پیش ساخته عنوان کنیم ، پس اگر شما هم صاحب این محصولات هستید و یا قصد خرید استخر پیش ساخته را دارید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید .

نکته اولی که باید در نگهداری از استخرهای آماده رعایت کنید و نقش بسزایی در افزایش طول عمر این محصولات دارد ، تمیز نگه داشتن آب درون استخر است . بسیاری از استخرهای پیش ساخته دارای ابعاد بزرگی می باشند و ظرفیت های چند هزار لیتری آب را درون خود جای می دهند که در صورت تمیز نگه نداشتن این آب علاوه بر شیوع بیماری های پوستی می توانید به دیواره های استخر پیش ساخته خود نیز آسیب های بزرگی وارد کنید . بهترین و راحت ترین کار برای تمیز نگه داشتن آب درون استخرهای پیش ساخته استفاده از پمپ تصفیه آب هایی می باشد که مختص این محصولات ساخته و به بازار عرضه شده اند . پمپ های تصفیه آب دارای دو مدل فیلتری و شنی می باشند که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارا می باشند .

توصیه می کنیم که حتما در هنگام خرید پمپ تصفیه آب استخر به مشخصات و ظرفیت آب استخر پیش ساخته ای که انتخاب کرده اید توجه ویژه ای داشته باشید و پمپ تصفیه ای را انتخاب کنید که متناسب با ظرفیت آب استخرتان باشد تا بهترین عملکرد را در جهت تمیز نگه داشتن آب از خود به نمایش بگذارد . یکی دیگر از محبوب ترین و البته کاربردی ترین ابزارهایی که برای تمیز نگه داشتن استخرهای پیش ساخته و همچنین جمع آوری آشغال از درون آب مورد استفاده قرار می گیرد ، جاروهای مخصوص استخرهای آماده می باشد . این جاروها که به جارو اسکیمر معروف هستند در مدل های برقی و دستی در بازار موجود می باشند و کاربردهای بسیاری دارند . با استفاده از جارو اسکیمر استخر پیش ساخته علاوه بر جمع آوری شاخ و برگ درختان از درون آب می توانید آۀودگی های چسبیده به دیواره های استخر را نیز بهر راحتی پاکسازی کنید و استخری تمیز ، جذاب و مقاومت را در اختیار داشته باشید .

نکته دومی که باید به آن توجه داشته باشید در خصوص محیط راه اندازی و نگهداری از استخر پیش ساخته است . استخرهای پیش ساخته محصولاتی با استحکام بدنه ای بالا می باشند که قابلیت استفاده در فضای باز را نیز علاوه بر محیط های سرپوشیده برای شما فراهم می آورند . بحث استخرهایی که در محیط های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند کاملا جدا است اما اگر قصد راه اندازی این محصولات در محیط های روباز همانند باغ و ویلا را دارید ، سعی در این امر داشته باشید تا محیطی سایه را برای این موضوع در نظر بگیرید . استفاده از استخرهای پیش ساخته در فصل تابستان بسیار رونق دارد و نه تنها بدنه استخرهای پیش ساخته بلکه بسیاری از اجسام درست نیست که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند تا دچار ضعف های ساختاری شوند . در صورت فراهم نبودن سایه در محیط مورد نظر به راحتی می توانید از سایبان های مخصوص استخر پیش ساخته استفاده کنید که طرفداران بسیاری نیز دارد .


همچنین با فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید موجود در محیط می توانید به راحتی استخرهای پیش ساخته را جمع آوری نمایید ، زیرا این محصولات با توجه به ساختار بدنه ای که دارند از ستون های مجزا از هم تشکیل شده اند و قابلیت جمع آوری را برای شما به سادگی فراهم می آورند . یکی از مهمترین مزیت های استخرهای پیش ساخته را می توان بدنه ترکیبی برزنتی و الیاف شمعی دانست که این نوع متریال انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد و به همین خاطر به راحتی می توانید آن ها را جمع آوری کرده و در فضای کمی درون بسته بندی و یا ساک حملی که دارند قرار دهید . به این شیوه به راحتی می توانید از تسریع در فرسایش بدنه استخرهای پیش ساخته جلوگیری کنید و آن ها را از سرما و یا گرما در امان نگه دارید و در نتیجه سالیان سال از این محصولات بدون دغدغه استفاده کنید .

یکی از مهمترین خطرات برای استخر های پیش ساخته می تواند برخورد آتش و حرارت با بدنه این محصولات باشد زیرا بدنه استخر های پیش ساخته به همانند بسیاری از محصولات تفریحی دیگر قابل اشتعال می باشد . در هنگام نصب استخر های پیش ساخته درون باغ و ویلا باید توجه داشته باشید که این محصولات را در کنار باربیکیو قرار ندهید ، البته گفتنی است که نزدیک بودن آتش به بدنه این محصولات چندان نیز خطر آفرین نیست زیرا بدنه آن ها به صورت چند لایه ساخته می شود اما از برخورد حرارت مستقیم به استخر آماده خود باید جلوگیری کنید . 

نصب درست و کارشناسی استخرهای پیش ساخته یکی از مسائلی می باشد که کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما نکته ای بسیار حائز اهمیت است ، چرا که در صورت استفاده غیراستاندارد فشار به برخی از بخش های ساختاری بدنه بیشتر وارد می شود و در نتیجه موجب شکسته شدن ستون های نگهدارنده خواهد شد . به عنوان مثال باید استخر پیش ساخته را در محیطی کاملا هموار و مسطح نصب کنید تا فشار به صورت یکسان به اجزای بدنه وارد شود . در این خصوص بهتر است تا حداقل برای بار اول اگر تجربه نصب این محصولات را ندارید کار را به کارشناسان کارآزموده بسپارید تا نتیجه ای فوق العاده را مشاهده کنید .

فروشگاه اینتکس تهران به عنوان نمایندگی مرکزی فروش استخر پیش ساخته در ایران علاوه بر عرضه جدیدترین و متنوع ترین مدل های استخر پیش ساخته از برترین برندهای دنیا ، خدمات پس از فروش حرفه ای را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا کار به صورت صفر تا صد توسط پرسنل کارآزموده برای شما انجام شود . شما عزیزان نیز اگر قصد خرید و یا مشاهده و استعلام قیمت استخر پیش ساخته را دارید همین حالا می توانید به دسته بندی استخر پیش ساخته از طریق منوی سایت مراجعه کنید . همچنین در صورت نیاز به هر گونه مشاوره کافیست تا با شماره تلفن های موجود در بخش های مختلف سایت تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید .