اگر اهل سفر به همراه خانواده و یا دوستان به محیط های تفریحی در ایران هستید باید توجه کرده باشید که اغلب مردم از چادر مسافرتی فنری ایرانی استفاده می کنند ، زیرا این چادرهای مسافرتی در ابعاد بسیار متنوعی تولید و عرضه می شوند و این امر باعث شده است تا به هنگام مسافرت با تعداد نفرات بالا نیز به راحتی بتوانید از آن ها بهره مند شوید . چادرهای مسافرتی ایرانی ظرفیت های هشت نفره ، ده نفره و دوازده نفره را می توان پر فروش ترین چادرهای مسافرتی دانست . اگر شما هم خواهان خرید چادر مسافرتی فنری ایرانی هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را قبل از خرید به شما منتقل نماییم .

ساختار بدنه این چادرهای مسافرتی همانطور که در نوستالژی هر ایرانی نقش بسته است به صورت مربعی می باشد که هر چه به سمت سقف این چادرها نزدیک تر می شوید حالت جمع تری را به خود می گیرد . این چادرهای مسافرتی در بخش داخلی خود عموما دارای محفظه هایی برای نگهداری اجسام جانبی افراد مصرف کننده می باشند که می توانیم از آن ها در مواقع لازم استفاده نماییم . همچنین رنگبندی بدنه این محصولات بسیار متنوع می باشد و در این خصوص به خوبی می توانند با سلیقه دلخواه شما جور در بیایند . البته گفتنی است که در اکثر رنگ ها تولیدی این چادرهای مسافرتی ، رنگ بدنه با رنگ بخش بالایی آن یعنی سقف چادر مسافرتی متفاوت می باشد و در واقع از نمای بیرونی دارای چادری دو رنگ هستید . در یک سمت این چادر های مسافرتی از درب بزرگی استفاده شده است که برای ورود و خروج افراد بزرگسال متناسب می باشد و ارتفاع درب در هنگام رفت و آمد مشکل ساز نمی شود .

در سه طرف دیگر این چادرهای مسافرتی از پنجره های مربعی شکل استفاده شده است که مجهز به توری می باشد و این توری ها از ورود حشرات به بخش داخلی جلوگیری به عمل می آورند و این امر می تواند در هنگام خواب و یا استراحت و صرف غذا به خوبی به شما کمک کند . البته می توان گفت که این پنجره ها به دلیل ساختاری که دارند و به صورت رو در رو قرار گرفته اند به خوبی به گردش هوای داخلی کمک کرده و این امر باعث می شود به راحتی در محیط های گرم نیز بتوانید از آن ها استفاده کنید . پرده های موجود در ساختار این چادرهای مسافرتی به صورت کشویی می باشد و در صورتی عدم استفاده می توانید پرده را جمع کرده و در بالای پنجره با استفاده از طناب تعبیه شده ببندید . باید گفت که یکی از دلایل محبوبیت بالای این چادرهای مسافرتی و در واقع چادرهای مسافرتی فنری ، سهولت در راه اندازی می باشد بدین منظور که این محصولات ظرف مدت زمان یک دقیقه قابل برپایی هستند . برای نصب چادرهای مسافرتی فنری کافیست آن را از درون ساک حمل در آورده و بر روی زمین قرار دهید ، سپس باید ستون های چسبیده به هم را از یکدیگر باز کنید تا چادر مثل فنر باز شود و شکل کلی را به خود بگیرد . البته باید توجه داشته باشید که برپایی چادر مسافرتی باید در محیطی مسطح و به دور از اجسام تیز و برنده باشد تا قسمت کف این چادرها آسیب نبیند.

جنس بدنه چادر مسافرتی فنری از انواع مختلفی می باشد که در کیفیت و همچنین افزایش طول عمر محصولات می تواند بسیار تعیین کننده باشد . به طور کلی اگر بخواهیم متریال استفاده شده در ساختار بدنه این محصولات را نام ببریم می توانیم به جنس بدنه برزنتی و پلی استر اشاره داشته باشید . جنس بدنه برزنتی همانطور که از نام آن پیداست و به طور حتم آن ها را در اغلب چادرهای مسافرتی ایرانی و خارجی دیده اید علاوه بر کیفیت فوق العاده ای که در برابر فشار و ضربه دارند در مقابل نفوذ آب نیز استحکام قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند . باید گفت که چادر مسافرتی ایرانی برزنتی در مقابل بارش های کم و متوسط باران مقاوم است اما برای استفاده در شرایط بارانی شدید و همچنین بارش برف به دلیل سرمای بالای هوا مناسب نیستند و بهتر است از آن ها در فصول زمستان استفاده نکنید . اما در برخی دیگر از چادرهای مسافرتی ایرانی از پارچه پلی استر استفاده شده است که در مقایسه با پارچه برزنتی کیفیت مطلوب تری را از خود به نمایش می گذارند . پارچه پلی استر در بسیاری از چادرهای مسافرتی تولیدی برندهای مطرح جهانی نیز استفاده می شوند و کمی از خروج گرمای بخش داخلی چادر به محیط بیرونی جلوگیری می کند و این امر می تواند در گرم نگه داشتن محیط داخلی در فصول سرد مزیت به حساب بیاید . همچنین پارچه پلی استر نیز به خوبی در برابر نفوذ آب به بخش داخلی چادر جلوگیری به عمل می آورد .

گفتنی است که در چادرهای مسافرتی فنری ایرانی برای مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب ، در بخش کف آن ها از پارچه دو لایه استفاده می شود تا استحکام بیشتری به چادر منتقل شود . چادر مسافرتی فنری را تولیدی های ایران درون ساک حمل مخصوص قرار می دهند که اغلب به صورت گرد یا استوانه ای می باشند و دارای دو عدد دستگیره هستند که علاوه بر جا به جایی توسط دست ، می توانید بر روی دوش خود نیز آن را در پیاده روی ها منتقل نمایید . وزن این محصولات بسته به پایه های نگهدارنده ، ابعاد و ظرفیت می تواند متفاوت باشد که میانگین وزن آن ها بین پنج تا هشت کیلو گرم است و نشان از سبک بودن آن ها است . باید توجه داشته باشید که ابعاد بسته بندی چادر مسافرتی ایرانی به گونه ای می باشد که به صورت تخت می توانید آن ها را کف صندوق عقب قرار داده و در مسافرتی ها همراه خود داشته باشید .

در مورد ظرفیت چادرهای مسافرتی باید گفت که به طور کلی ظرفیت اعلام شده در هنگام خرید چادر مسافرتی برای افراد بزرگسال به صورت نشسته می باشد . به عنوان مثال چادر مسافرتی ده نفره ایران ظرفیت ده نفر بزرگسال به صورت نشسته و چهار الی پنج نفر بزرگسال به صورت خوابیده را خواهد داشت . پایه های نگهدارنده این محصولات به صورت فنری هستند و از جنس فایبرگلاس در ساخت آن ها بهر برده می شود . این پایه ها قابلیت انعصاف پذیری بالایی دارند و به دلیل سبک بودن وزن کلی چادر مسافرتی را سبک می کنند تا به راحتی قابل حمل باشند . باید گفت که چادر مسافرتی ایرانی با توجه به تست های صورت گرفته از جهات مختلف ، در برابر  باد و طوفان مقاوم است اما طوفان های شدید می تواند ساختار چادر را به هم بریزد و قابل استفاده در کوهنوردی نیست اما می توان آن را بهترین گزینه برای استفاده در مسافرت ها و کمپینگ ها با تعداد نفرات بالا دانست .

فروشگاه اینتکس تهران به عنوان نمایندگی فروش متنوع ترین چادرهای مسافرتی ایرانی و خارجی با کیفیت فوق العاده و تضمین شده و همچنین خدمات پس از فروش عالی ارائه دهنده چادر مسافرتی فنری ایران می باشد . این فروشگاه با سابقه پانزده ساله در زمینه فروش انواع چادر مسافرتی بهترین گزینه برای خرید چادر مسافرتی ایرانی می باشد که علاوه بر قابلیت خرید اینترنتی ، خرید حضوری را نیز برای فراهم آورده است ، این فروشگاه دارای دو نمایندگی حضوری در استان تهران و مازندران می باشد و با خیالی راحت می توانید به یکی از دفاتر فروش مراجعه کرده و یا خرید خود را از طریق دسته بندی چادر مسافرتی و انتخاب محصول مورد نظرتان نهایی کنید . در صورت بروز هر گونه سوال و یا ابهام می توانید با مشاورین ما در دفتر نمایندگی تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید . در پایان امیدواریم اطلاعات مفیدی را قبل از خرید به شما انتقال داده باشیم.