چادر مسافرتی

چادر مسافرتی یک وسیله بسیار کاربردی و دوست داشتنی در سفر ها هستند که حتی می توانید از آن ها در سفر های طولانی مدت نیز استفاده کنید ، این وسیله های بسیار عالی می توانند در طول سفر ، یک حریم شخصی برای شما ایجاد کنند تا بتوانید برای مدتی در داخل آن استراحت کرده و به سفر خود ادامه دهید . و یا گاهی ممکن است در سفر های خود دوست داشته باشید که برای مدتی در دل طبیعت کمپ زده و در فضای بیرون برای چند روز بمانید . بنابراین چادر مسافرتی می تواند شرایط را برای شما به جهت کمپ زدن و استراحت کردن در طبیعت فراهم کند . بنابراین شما می توانید با خرید چادر مسافرتی استاندارد و با کیفیت خود ، شرایط را فراهم کرده و بتوانید مدت های کوتاه و یا طولانی را در  هر جایی که دلخواهتان است ، استراحت کرده و شرایط بسیار خوبی را برای خود داشته باشید . تنوع بسیار زیاد چادر مسافرتی و ساخت انواع چادر مسافرتی خارجی و چادر مسافرتی ایرانی باعث شده است تا در خرید آن ها سردرگم باشید ، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل شما را راه راهنمایی کرده تا بتوانید بهترین و مناسب ترین چادر های مسافرتی را انتخاب و از آن ها استفاده کنید . 

ویژگی های چادر مسافرتی خوب

چادر های مسافرتی مدل های مختلفی را دارند ، ولی تمامی آن ها از کیفیت های بسیار خوبی برخوردار نیستند ، به همین دلیل بایستی با ویژگی های چادر مسافرتی خوب و استاندارد آشنا شوید و بدانید در هنگام خرید چادر مسافرتی به چه موارد مهمی بایستی توجه داشته باشید . یک چادر مسافرتی خوب باید در ابتدا کاملا ضد آب باشد و محصول از جنس بسیار خوبی ساخته شده باشد . چرا که جنس بدنه چادر های مسافرتی می تواند کیفیت بسیار خوب آن ها را مشخص کند و همچنین این جنس چادر مسافرتی است که می تواند باعث ضد آب شدن چادر مسافرتی شده و چادر را به یک چادر ایده آل و استاندارد برای استفاده در فضاهای باز کند . به همین منظور بهتر است که به جنس چادر ها به خصوص به جنس بدنه چادر ها توجه داشته باشید . یکی از پارچه های پر استفاده برای ساخت چادر مسافرتی ، پارچه پلی استر می باشد که از نمونه پارچه های شمعی بوده و استفاده از آن باعث می شود که چادر مسافرتی ضد آب شود . زیر این پارچه ضد آب است و در برابر رطوبت مقاوم باشد . 

وجود مواد پلی استری در الیاف این پارچه موجب عایق شدن آن گردیده است . از سوی دیگر پارچه های دیگری نظیر پلی اورتان و البته برزنت نیز از دیگر پارچه های بسیار خوب برای ساخت چادر مسافرتی ضد آب می باشند که باید حتما در خرید های خود به این نکته توجه داشته باشید و سعی کنید که چادر هایی را خریداری کنید که از این اجناس ساخته شده باشند . برای ساخت چادر های مسافرتی از اجناس دیگری همچون پارچه آکسفورد و البته نایلون نیز استفاده می شود که از نایلون برای ضد آب شدن بخش کف چادر استفاده می شود . همچنین پلی اورتان بیشتر برای پوشش دوم چادر ها کاربرد دارد . از سایر ویژگی های یک چادر مسافرتی خوب و ایده آل می توان به سبک بودن چادر مسافرتی و حجم بسته بندی کوچک آن ها اشاره کرد ، یک چادر مسافرتی باید وزن سبکی داشته باشد تا کارایی بسیار خوبی را در سفر ها داشته باشند . زیرا در مسافرت سبک بودن وسیله ها و البته کم حجم بودن آن ها بسیار مهم است که بهتر است در هنگام خرید چادر مسافرتی به این نکات توجه داشته باشید . 

انواع چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی انواع مختلفی را دارند و با توجه به مدل هایی که این محصولات داشته و ویژگی هایی که در ساخت آن ها وجود دارد باعث می شود که چادر های مسافرتی برای یک نوع آب و هوای خاص و یک شرایط جوی مناسب باشد ، بنابراین بهتر است که انواع چادر مسافرتی را شناخته و سپس اقدام به خرید آن ها کنید . بخش عمده ای از چادر های مسافرتی را چادر مسافرتی خانوادگی در بر گرفته است که در واقع چادر های مسافرتی معمولی با ابعاد بزرگ هستند که می تواند برای پیکنیک های آخر هفته و یا سفر های دور یا نزدیک با ماشین بسیار کاربردی و مناسب باشد . این نوع از چادر های مسافرتی بیشتر برای سه فصل طراحی شده اند و شما می توانید از آن ها در فصل های بهار ، تابستان و پاییز استفاده کنید . این نوع از چادر ها اغلب ضد آب هستند و از فضای بسیار بزرگی برخوردار هستند که می تواند تعداد زیادی از افراد را در داخل خود جای دهد .

چادر های مسافرتی معمولی خانوادگی عمدتا دارای درب و پنجره های زیاد و بزرگ می باشند تا تهویه هوا به خوبی شکل بگیرد و شما بتوانید در شرایط بسیار خوبی تفریحات خود را داشته باشید . ولی برخی دیگر از چادر های مسافرتی به طوری ساخته شده اند که برای استفاده در شرایط آب و هوای شرجی کاربرد دارد. این نوع از چادر های مسافرتی که با نام چادر مسافرتی ساحلی شناخته می شوند ، بیشتر به عنوان سایبان عمل کرده و فضای باز زیادی را دارند که باعث می شود تا جریان هوا به خوبی در داخل چادر وجود داشته و شما بتوانید در یک فضای خنک در سواحل شرجی دریا نشسته و یا استراحت کنید . و اما یک سری از چادر های مسافرتی دیگر نیز با عنوان چادر مسافرتی کوهنوردی شناخته می شوند که مخصوص برای استفاده در کوهستان ساخته شده اند و اغلب دارای وزن سبکی هستند تا بتوانید بسیار راحت تر آن ها را حمل کرده و در ارتفاعات کوهستان از آن ها استفاده کنید . 

برند های معروف چادر مسافرتی

یکی از راه هایی که می توانید به یک چادر مسافرتی با کیفیت و استاندارد دست یابید این است که چادر های مسافرتی خود را از برند های شناخته شده خریداری کنید . زیرا محصولات شرکت های برند شده و معروف شده کیفیت بسیار بالایی در ساخت دارند که این کیفیت بسیار خوب می تواند در زمان خرید چادر ها ، شامل حال شما شود . برند هایی همچون برند های فرینو و هاسکی از بهترین شرکت های تولید کننده چادر مسافرتی حرفه ای و کوهنوردی می باشد که حتی ورزشکاران نیز از محصولات این شرکت ها استفاده کرده و آن ها را با خود به سفر می برند . این نوع از چادر ها بیشتر سبک بوده و ظرفیت های کمی دارند تا جابجایی آن ها ساده تر باشد تا یک صعودی عالی توسط کوهنوردان رقم بخورد . این در حالی است که برخی از شرکت های دیگر نظیر شرکت های کلمن و کلمبوس از دیگر شرکت هایی هستند که چادر های مسافرتی مخصوص سه فصل را تولید می کنند که بیشتر برای استفاده خانواده ها مناسب بوده و شما می توانید آن ها را با ظرفیت های بسیار بزرگ خریداری کنید . 

برخی دیگر از برند ها همچنین مانند برند بست وی از شرکت های معروف در ساخت چادر مسافرتی می باشند که در تمامی دسته بندی ها بهترین و با کیفیت ترین چادر های مسافرتی را تولید می کنند . شما می توانید در میان چادر مسافرتی بست وی ، مدل هایی را مشاهده کنید که مخصوص برای کوهنوردی بوده و برخی دیگر به عنوان چادر ساحلی و یا چادر های خانوادگی تولید شده اند که تمامی آن ها از کیفیت های بسیار عالی برخوردار بوده و می توانید با خیالی راحت از محصولات این شرکت ها استفاده کنید . شما می توانید در فروشگاه اینتکس ، مدل های مختلفی از برند های گفته شده و سایر برند های تولید کننده ایرانی و خارجی را مشاهده کرده و آن ها را با قیمت های بسیار ارزان و مناسب خریداری کنید . قیمت چادر مسافرتی ایرانی به نسبت پایین تر از مدل های خارجی می باشد که می توانید با هزینه بسیار کمتر بهترین چادر های مسافرتی ایرانی را نیز خریداری کنید .