چادر مسافرتی ضد آب و سرما

چادر های مسافرتی از سری وسایل و تجهیزات سفری حساب می شوند که امروزه کمتر کسی بدون استفاده از چادر مسافرتی به سفر می رود . با داشتن یک چادر مسافرتی ایده آل ، ضد آب و سرما می توانید در تمامی شرایط بستری امن و حریم خصوصی مناسبی را در محیط های بیرون برای خود ایجاد کنید . چادر های مسافرتی در تنوع بسیار زیادی تولید شده اند به طوریکه می توانید در سراسر دنیا بیش از هزار نوع مدل چادر مسافرتی را مشاهده و آن ها را خریداری کنید . اما چادر های مسافرتی به دلیل طراحی و آرگونومی ساختی که دارند برای یک نوع شرایط آب و هوایی خاص مناسب می باشند به همین جهت نیاز است تا به نسبت شرایط آب و هوایی منطقه ای که قصد سفر به آن را دارید ، چادر مسافرتی خود را انتخاب نمایید . در این مطلب قصد داریم تا راهنمایی برای خرید چادر مسافرتی ضد آب و سرما شما عزیزان باشیم .

از ویژگی های بسیار خوب و پر اهمیت چادر های مسافرتی می توان به ضد آب بودن و مقاوم بودن در برابر سرما اشاره کرد . در برخی از چادر ها که با عنوان چادر کوهنوردی و چادر مسافرتی حرفه ای به فروش می رسند ضد آب بودن و مقاومت در برابر سرما می باشند چرا که بیشتر در مناطق آب و هوایی سرد و کوهستانی مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال حتی بسیاری از مسافرین معمولی نیز نیاز دارند تا چادر مسافرتی ضد آب و سرما را خریداری کنند تا بتوانند از محصول در تمامی شرایط استفاده کنند . اما سوال اینجاست که چگونه بتوانیم چادر مسافرتی ضد آب و سرما را خریداری کنیم ؟ ویژگی های چادر مسافرتی ضد آب و سرما چیست ؟ بهترین سازه و جنس استفاده شده برای ساخت چادر مسافرتی ضد آب و سرما کدام است ؟ برترین چادر چادر مسافرتی ضد آب و سرما کدام اند ؟ در ادامه می توانید پاسخ سوال های خود را بگیرید .

جنس چادر مسافرتی ضد آب و سرما

از مهم ترین دلایل ضد آب بودن محصول و همچنین مقاومت در برابر سرما چادر مسافرتی ، جنس استفاده شده در ساخت بدنه این محصولات سفری می باشد ، به همین دلیل بهتر است که در هنگام خرید چادر مسافرتی به جنس بدنه و همچنین جنس پایه های چادر مسافرتی خود دقت کنید . از پارچه ها و مواد متنوعی برای ساخت چادر مسافرتی استفاده می شود اما برخی از آن ها دارای خصیت ضد آب می باشند به همین دلیل استفاده از آن ها برای ساخت چادر می تواند منجر به تولید چادر مسافرتی ضد آب شود . اجناسی چون پارچه های شمعی و برزنتی در ساخت بدنه چادر مسافرتی می تواند موجب ضد آب شدن چادر مسافرتی شود . یک چادر مسافرتی استاندارد نیاز است تا ضد آب باشد تا گواهی به آن تعلق بگیرد پس می توان گفت که بیشتر چادر های مسافرتی اورجینال دارای بدنه ضد آب هستند .

پارچه های شمعی چون پلی استر و پلی اورتان از بهترین اجناس برای ساخت چادر مسافرتی ضد آب می باشد که بیشتر چادر های مسافرتی از آن ساخته می شود . از دیگر ویژگی های این پارچه های شمعی می توان به مقاومت بسیار بالای آن حتی در نازک ترین لایه ها می تواند در برابر سرما و آب مقاومت کند ، همچنین وزن آن ها بسیار سبک است به همین دلیل استفاده از آن در ساخت بدنه چادر مسافرتی باعث می شود تا محصول وزن بسیار سبک تری نیز داشته باشد .

در مقایسه بین پارچه های شمعی و پارچه برزنت می بینیم که پارچه های برزنتی ضخیم تر هستند به همین دلیل بهتر می توانند در برابر سرما مقاوم باشند بدین ترتیب می توان گفت چادر های مسافرتی که از بدنه برزنتی ساخته شده اند بیشتر در برابر سرما محافظ هستند . اما به دلیل ضخامت لایه های پارچه برزنت ، استفاده از آن در ساخت چادر مسافرتی باعث می شود تا چادر سنگین تر باشد . اغلب برای ساخت چادر های مسافرتی بزرگ از برزنت استفاده می شود و از پارچه های شمعی برای ساخت چادر های حرفه ای فوق سبک و کوهنوردی استفاده می شود .

چادر مسافرتی دو پوش ضد آب و سرما

چادر های مسافرتی دوپوش از سری بهترین چادر های مسافرتی ضد آب و سرما می باشد که می توانید آن را تهیه کنید . همانطور که از نام این چادر های مسافرتی مشخص است ، ساختار آن ها دو پوشش داشته و همین موضوع نیز باعث شده است تا در برابر سرما و همچنین آب مقاوم و عایق باشند . در این نوع از چادر های مسافرتی مشاهده می شود که چادر دارای یک بدنه اصلی و یک بدنه ثانویه بر روی خود می باشد بدین صورت که پوشش دوم چادر قابل جدا شدن و اتصال به چادر می باشد ، از این رو شما می توانید برای ضخیم تر کردن بدنه چادر مسافرتی خود از پوشش دوم استفاده کنید . نحوه قرار گیری پوشش دوم نسبت به بدنه اصلی چادر مسافرتی کمی فاصله دارد که این فاصله می تواند عایق بسیار خوبی نیز در برابر انرژی گرما باشد تا بدین ترتیب انرژی گرمایی ذخیره شده در چادر به خوبی حفظ شده و همچنین سرما نمی تواند در دمای داخلی چادر تاثیر گذار باشد ، به همین دلیل نیز توصیه می شود تا از چادر های دوپوش استفاده کنید .

یک چادر مسافرتی ضد آب و ضد سرما معمولا دارای پنجره های کمتر و کوچک تر می باشند ، همچنین درب آن ها نیز به بهترین شکل طراحی شده اند و نسبتا ابعاد کوچک تری نیز دارند چرا که در این نوع طراحی ها درز های کمتری بر روی بدنه ایجاد شده است و بدنه به صورت یکپارچه بوده و بهتر می تواند در برابر نفوذ باران و سرما مقاوم باشد . دوخت چادر مسافرتی نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که هر چه دوخت چادر مسافرتی بهتر انجام شده باشد درز های موجود در بدنه که به واسطه طراحی پنجره و درب ها ایجاد شده است به خوبی بسته می شود و در نهایت محصول ضد آب و سرما خواهد شد . بهترین راه برای برخورداری از چادر های ضد آب این است که محصولات خود را از برند های معتبر و فروشگاه های شناخته شده خریداری کنید .

از معروف ترین چادر های مسافرتی دو پوش می توان به چادر های مسافرتی کلمن و همچنین چادر های کوهنوردی فرینو ، هاسکی ، شنگیوآن ، کلمبوس و ... اشاره کرد . برند های نام برده شده از بهترین برند های موجود در بازار هستند که بیشتر محصولات آن ها از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند . یکی از راه های انتخاب و خرید چادر مسافرتی ضد آب و سرما این است که محصولات خود را از بهترین برند ها و شناخته شده ترین مارک ها خریداری کنید چرا که شرکت های سازنده آن ها مطابق با استاندارد های بین المللی محصولات خود را تولید می کنند .  شما می توانید با ورود به فروشگاه اینترنتی اینتکس انواع چادر های مسافرتی ضد آب و سرما را مشاهده و آن ها را با قیمت مناسب خریداری کنید .