انواع تخت خواب های بادی

تخت خواب های بادی از جهات مختلف در مدل های گوناگونی توسط شرکت های بزرگی همچون اینتکس، بست وی و ... تولید شده اند. در واقع اگر بخواهیم تخت های بادی را از نظر نوع آنها نام ببریم باید چند آیتم مهم مانند ظرفیت ، نوع کاربری ، سنین مورد استفاده ، ویژگی های درونی و ... را در نظر بگیریم. این آیتم ها در حقیقت همان مواردی هستند که مصرف کنندگان هنگام خرید توجه زیادی به آنها دارند. پس توضیحاتی بیشتر در این رابط می تواند راهنمایی بهتری برای خرید مطمئن تر شما باشد.

اما از لحاظ ظرفیت تمامی تخت های بادی به تخت های یک نفره و دو نفره تقسیم بندی می شوند. این تخت ها به نسبت ظرفیت خود از ابعاد و تحمل وزن مجزایی برخوردار می باشند. البته گفتنی است که بسیاری از تخت ها چه در ظرفیت یک نفره و چه در ظرفیت دو نفره دارای ابعاد متفاوتی هستند و این مسئله به دلیل نوع طراحی و چگونگی استفاده از محصول مورد نظر می باشد. طراحی و ارگونومی ساخت در ابعاد و تحمل وزن تخت خواب های بادی بسیار موثر بوده و گاهی می بینیم که تخت هایی با ظرفیت دو نفره وجود داشته که از ابعاد بزرگتری بهره می برند، به گونه ای که حتی می توان تا 3 نفر را بر روی آن جای داد. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که همیشه بزرگی ابعاد یک تخت دلیلی بر افزایش تحمل وزن یک محصول نبوده بلکه دلیل اصلی مقاومت یک تخت می تواند در درجه اول جنس بدنه آن باشد.

منظور از نوع کاربری در تخت های بادی این است که هر تخت خوابی می تواند علاوه بر استفاده در منزل در سایر مکان ها مانند سفر های کوتاه و یا طولانی مدت، استفاده در مراکز پزشکی، همچنین استفاده در مکان هایی مانند خانه سالمندان و ... به کار برده شود. گفتنی است که هر کدام از تخت های بادی که در محل های مختلف استفاده می شود به ترتیب از طراحی و جنس های بدنه متفاوتی نیز بهره می برند تا مناسب استفاده در آن مکان خاص مصرف کننده باشند. تخت هایی که در منزل و در اتاق های خواب و یا نشیمن به کار برده می شود از طراحی های ساده و شیک تری بهره مند بوده و تخت هایی که در فضای باز بخصوص در سفر های مختلف استفاده می شوند نیز از طراحی های مقاوم تر و جنس بدنه ضخیم تر برخوردار می باشند. همین مسئله باعث شده تا در تولید انواع تخت های بادی انواع بیشتری از آنها تولید شده و راهی بازار شوند.

اما تخت خواب های بادی از لحاظ سنی نیز در مدل های مختلفیذ تولید شده اند. در میان تخت های بادی تولید شده تا کنون برای بزرگسالان، برای سنین کودکان و حتی خردسالان نیز تولید شده است. این تخت ها از لحاظ طراحی، ابعاد و اندازه و سبک بودن بدنه خود تفاوت هایی را دارند که در صورت مشاهده هر کدام می توان به راحتی این موارد را تشخیص داد. تخت هایی نیز برای کودکان تولید شده که برخی از انها دارای ارتفاع کم و بعضی نیز دارای ارتفاع بالا هستند. ویژگی های دیگری همچون داشتن پتوی سرخود، تشک مجزا، بالش و ... نیز در تخت های کودکان دیده می شود. البته در بسیاری از مواقع کودکان نیز می توانند از تخت های بادی بزرگسالان استفاده نمایند.

هر تخت خواب بادی دارای ویژگی های خاصی در درون خود می باشد. ویژگی هایی همچون مقدار ابعاد و تحمل وزن، نوع طراحی و قابلیت هایی مانند طبی، ضد تعریق بودن و حمل آسوده که همگی می توانند یک تخت خواب بادی ساده را حرفه ای تر کنند. از این لحاظ این نوع تخت ها در انواع گوناگونی تولید می شوند. برای مثال تخت هایی هستند که تنها قابلیت ضد تعریق بودن را داشته و برخی نیز هستند که علاوه بر ضد تعریق بودن از قابلیت طبی و درمانی بودن نیز بهره می برند. تخت خواب هایی نیز تولید شده اند که به صورت تاشو می باشند و قابلیت تبدیل به مبل و یا تشک و یا کاناپه بادی را نیز دارند. در این میان تخت هایی نیز وجود دارند که از تمامی این قابلیت ها برخوردار می باشند که مسلما این نوع تخت ها از مقاومت و جنس بدنه بهتری نیز بهره مند خواهند بود. از همین رو جزو بهترین تخت های بادی قرارمی گیرند. اما طبی و درمانی بودن تخت های بادی تقریبا می توان گفت در تمامی مدل های تولید شده صدق کرده اما میزان طبی بودن آن ها با هم متفاوت است. هر چقدر نشیمنگاه و لایه های درونی یک تخت مقاوم تر و کمی سفت باشند قابلیت طبی بودن را برای یک محصول افزایش می دهد. علاوه بر این چگونگی حالت مواج بودن نشیمنگاه و حتی تکیه گاه نیز در طبی بودن بدنه یک تخت موثر می باشد. اما ضد تعریق بودن یک تخت به 2 ویژگی بستگی دارد: اولا مواج بودن سطح نشیمنگاه یک تخت و ثانیا استفاده از روکش خمل برای آن تخت. مواج بودن رویه یک محصول بادی می تواند هنگام نشستن و یا خوابیدن بر روی آن محصول موجب گردش هوا شود. این گردش هوا می تواند تاثیر بسیار مثبتی را در جلوگیری از تعریق مصرف کنندگان بگذارد. همچنین مخمل بودن روکش نشیمنگاه نیز یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از تعریق بدن هنگام خواب و دراز کشیدن خواهد بود. ویژگی چندکاره و یا تاشو بودن نیز بر می گردد به تخت های بادی ای که از تکیه گاه و یک تشک متصل شده به بدنه خود بهره مند هستند. این تشک اضافی و تکیه گاه ها به گونه بر روی بدنه اصلی تخت سوار شده اند که می توانند در حالت های مختلفی به صورت دستی قرار گرفته و یا جمع شوند. برای مثال تخت های بادی تاشو مخصص بیمار دارای یک نشیمنگاه بادی بوده که می تواند هم بصورت ساده و هم به صورت پشتی دار از آن تخت ها استفاده شود. تمامی این ویژگی ها درونی یک محصول بادی در تولید انواع مختلف تخت های بادی تاثیر بسیاری گذاشته است.

تخت خواب های بادی را می توان علاوه بر این موارد از نظر شرکت تولید کننده نیز به چند دسته تقسیم کرد. همانطور که می دانید تخت های بادی تولید شده توسط شرکت اینتکس بهترین نوع تخت هایی هستند که علاوه بر داشن کیفیت بالا در جنس بدنه و طراحی و همچنین امکانات آن از فروش و طرفداران زیادی نیز برخوردار بوده اند. شرکت های دیگری نیز مانند بست وی هستند که در میان چندین نوع تخت بادی ای که تولید کرده اند از چند مدل بسیار با کیفیت برخوردار می باشند تا رقیب جدی برای شرکت بزرگ اینتکس در زمینه تولید تخت بادی باشد. بست وی نیز تخت هایی دارد که به جز داشتن کیفیت بالا از فروش بسیار خوبی نیز تا کنون برخوردار بوده که نمونه آنها را می توانید در فروشگاه اینتکس تهران بیابید. برند ها و شرکت های تولید کننده دیگری نیز مانند جیلونگ در تولید و عرضه انواع تخت های بادی فعالیت داشته که محصولات این شرکت تا کنون از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است.

از لحاظ راه اندازی (باد کردن) و جمع نمودن تخت ها، تخت خواب های بادی اکثرا از پمپ های باد برقی سرخود بهره مند هستند. پمپ های بادی که قدرت پمپاژ باد بالایی داشته که توسط برق 110 یا 220 ولت کار می کنند. این پمپ ها به صورت سرخود بر روی بدنه بسیاری از این تخت های بادی متصل بوده و در صورتی که آسیبی به آنها وارد شود به راحتی قابل تعمیر خواهند بود. گفتنی است که این پمپ ها همگی از ضمانت برخوردار هستند. ویژگی دیگر این دستگاه نیز قابلیت مکش باد آن با قدرت پمپاژ می باشد. اما تعداد معدودی از تخت های بادی دیگر وجود دارند که از پمپ باد سرخود بهره نبرده و در بسته بندی خود دارای یک پمپ باد برقی مجزا می باشند. این پمپ ها نیز قدرتی مشابه با پمپ های برقی سرخود داشته و از قابلیت مکش باد نیز بهره می برد. تعدای از تخت های بادی نیز وجود دارند که هیچگونه پمپ بادی در خود نداشته و باید برای راه اندازی آنها به صورت مجزا پمپ باد تهیه نمود.

جنس بدنه و جنس داخلی تخت بادی از چیست ؟

جنس بدنه و  جنس داخلی تخت بادی از چیست ؟جنس بدنه تخت های بادی از نوعی پی وی سی نرم که بسیار انعتاف پذیر و محکم میباشد ساخته شده است طوری که هر چند باری که این تخت ها راباز و بسته کنیم  هیچ اتفاقی برای تخت پیش نمی اید.جنس داخلی از جنس پی وی سی روشن که سه لایه میباشد ساخته شده .این لایه های پی وی سی به صورت پل های موازی در اندازه های یکسان از بالا به پایین دوخت شده اند به وسیله دستگاه پرس.این پلها به جای فنری که در تشکهای ابری میباشد به کار رفته است و بسیار راحت و نرم میباشند. جنس روی تخت نیز از نوعی مخمل صنعتی ضد تعریق ساخته شده .جنس در پوش تخت ها از جنس پلاستیک فشرده درجه یک ساخته شده است.چنانچه این بدنه سوراخ یا پاره شود میتوان ان را بوسیله چسب های اینتکس برطرف کرد .

روش پر کردن باد تخت بادی

تخت خوابهای بادی بسیار  کم حجم بوده و به سرعت پر و خالی میشوند .بیشتر تخت های بادی دارای پمپ سر خود میباشند.که زمان پر شدن تخت های یک نفره بین 4 تا 5 دقیقه طول میکشد و تخت های دو نفره بین 5 تا 7 دقیقه به طول می انجامد.برخی از تخت های بادی دارای پمپ جدا میباشند که پمپ ها به دو دسته تقسیم میشوند .پمپ دستی و پمپ برقی که پمپ های دستی به صورت تلمبه ای تخت ها را باد میکنند زمان زیادی باید صرف کرد که تخت پر باد شود ولی پمپ های برقی زمان کمتری نیاز دارد که تخت را پر و خالی کند .پمپ برقی جدا مزیتی نصبت به پمپ های سر خود دارد که میتوان تمامی  لوازم بادی را پر و خالی کرد .چنانچه پمپ های برقی که به تخت ها متصل است خراب شوند میتوان پمپ را تعویض کنید.و یا بوسیله پمپ های جدا محصول را پر و خالی نمایید. تمامی پمپ ها شامل یک سال گارانتی شرکت اینتکس میباشند.