مزیت مهم قایق بادی اینتکس مزیت مهم قایق بادی قیمت مناسب و مقرون به صرفه و جنسی مرغوب و باداوام است که قابل  حمل و نقل راحت است. در واقع قایق دارای حجم بسیار کوچکی است.به راحتی می توانید در سفر ها داخل ماشین قرار دهید و برای استفاده با پمپ باد به سرعت باد کنید. شما میتوانید از قایق بادی در استخر ها و یا آبهای آرام استفاده کنید. 

قایق بادی اینتکس دارای دو پارو و یک پمپ باد بوده که در بسته بندی قایق به شما تحویل داده خواهد شد. انواع قایق بادی اینتکس قایق بادی چلنجر  قایق بادی سیهاک قایق بادی اکسکروشن قایق بادی کایاک چلنجر هر چهار نوع قایق بادی اینتکس قابلیت نصب موتور بنزینی و برقی را دارند. 

موتورهای قایق بادی در دو دسته بنزینی و برقی تقسیم بندی می شوند. موتور قایق بادی بنزینی توسط روغن و بنزین کار میکند. این موتور ها در دو نوع 2 زمانه و چهار زمانه تولید میشوند. نوع دو زمانه بنزین و روغن در باک موتور ریخته میشود و در نوع چهار زمانه بنزین و روغن جدا از هم ریخته شده که این مدل دود زا میباشد.همه مدل های موتور برقی نیاز به یک باطری اتومبیل بین 60 تا 75 آمپر دارند. 

این موتور ها گزینه ای مناسب برای ماهیگیری و تفریح در آبهای آرام هستند.  قیمت موتور شارژی نسبت به بنزینی بسیار پایین تر بوده و قطعات آن به ندرت فرسوده میشود. با قایق های بادی ورزشی آشنا شوید 1-قایق بادی چلنجر  این قایق بادی  در دو نوع 2 و 4 تولید میشوند و دارای ظرفیت 2 و 4 نفره با تحمل وزن 170 و 255 کیلوگرم هستند. جنس بدنه این قایق بادی از پی وی سی تقویت شده و دارای کف باد شونده و 2 جای باد مجزا در کف و دیواره برای دو نفره و 4 محفظه برای سه نفره برای ایمنی بیشتر قایق است. همچنین دارای دو جای پاروی چرخشی ثابت برای قایق 2 نفره و چهار جا برای 3 نفره میباشد. پاروی قایق بادی دو نفره پلاستیکی بوده و قایق بادی سه نفره فلزی میباشد و هر دو دارای جای نگه دارنده پارو در کناره قایق هستند همچنین قایق بادی سه نفره چلنجر قابلیت نصب موتور برقی و نیز دو صندلی بادی دارد. دارای پمپ باد دستی کوچک، طناب دور و یک برچسب تعمیراتی نیز هست. 2-قایق های بادی سیهاک این قایق بادی در دو نوع 2،3 و4 نفره تولید میشود. 


تحمل وزن این نوع قایق بادی 200 300 و 40 کیلوگرم میباشد. جنس بدنه این مدل قایق بادی از پی وی سی سه لایه است که هر سه مدل آنها دارای کف باد شونده هستند و سه جای باد مختلف در آنها تعبیه شده که ایمنی قایق را بیشتر میکنند. مدل دو نفره این قایق بادی بدون صندلی میباشد ولی در مدل 2 و 3 نفره دو صندلی بادی وجود دارد. قایق بادی سیهاک 2 نفره دارای دو جای پاروی ثابت و نگهدارنده پارو و 2 و 4 نفره آن دارای دو چهار جا پارویی و نگه دارنده پارو در بغل میباشد. 

جنس پاروی قایق بادی دو نفره و سه نفره از پلاستیک و چهار نفره آن از آلومینیوم است. هر سه مورد از قایق بادی سیهاک قابلیت نصب موتور برقی را دارند، دارای دو جای قلاب ماهیگیری در هر سه قایق، پمپ باد دستی کوچک، طناب دور، دسته حمل و نقل، کیف حمل لوازم ماهیگیری و یک برچسب تعمیرات هستند. 3- قایق بادی اکسکروشن این قایق بادی در چهار نوع 2، 3، 4، 5نفره با تحمل وزنی از 250 تا 455 کیلوگرم تولید میشود. جنس بدنه این قایق بادی از پی وی سی سه لایه است و دارای کف باد شونده میباشد. دارای سه جای باد مجزا از یکدیگر برای ایمنی بیشتر قایق  بادی در هنگام خرابی و یا سوراخ شدگی میباشد. هر چهار مدل دارای صندلی های بادی هستند. قایق بادی اکسکروشن 2 تا 4 دارای دو جای پارو و قایق 5 نفره دارای چهار جا است و در هر جهار مدل این قایق بادی جای نگه دارنده پارو در کناره تعبیه شده است. 

جنس پارو در هر چهار مدل فلزی میباشد. قایق بادی اکسکروشن اینتکس قابلیت نصب موتور برقی و یا بنزینی سبک را دارد و دارای دو جای قلاب ماهیگیری در مدل های 2 الی 4 نفره و چهار جای قلاب در مدل 5 نفره است و نیز دارای پمپ باد دستی متوسط و طناب دور، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیرات، کیف جهت نگه داری لوازم شکار و یک ساک حمل و نقل برای قایق است.  4-   قایق بادی کایاک چلنجر یک و دو این قایق بادی در دو نوع یکنفره و دو نفره تولید میشود. تحمل وزن این دو قایق بادی 100 و 160 کیلوگرم است و جنس بدنه آنها از پی وی سی سه لایه میباشد. 

دارای کف باد شونده هستند و از سه قسمت متفاوت برای باد شدن تشکیل شده اند که خود این امنیت قایق بادی را هنگام سوراخ شدگی بالا میبرد. 

هر دو قایق بادی دارای صندلی های بادی مخصوص جهت نشستن و تعادل دارند. این نوع قایق بادی جای پارو ندارد چرا که پاروی آن بصورت یک تکه میباشد و برای پارو زنی باید از آن بصورت ضربدری استفاده کرد که در مدل یک نفره یک جفت پارو و دو نفره دو جفت پاروی فلزی موجود است. در ضمن برای تعادل قایق بادی هنگام پارو زنی زائده ای از پلاستیک فشرده شده زیر قایق بادی متصل شده که تعادل قایق بادی را بالا میبرد. دارای پمپ باد دستی، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیرات، طناب دور، توری رو برای نگه داری لوازم و یک ساک حمل و نقل میباشند.